October 7, 2004
har sett en tjej i skolan som går 2år under mig, sjukt snygg, men problemet e att man aldrig har snackat me henne eller så, vet typ bara vilken klass hon går i o va hon heter
så hur ska man liksom göra för att få lite kontakt,jaja e ju en annan sak om man känner dom lite som ja inte gör.
aja gärna seriösa förslag
<---- ny gueno? :blink:
August 11, 2001
Snacka om i-landsproblem!!;)
Vad har du att förlora egentligen? Det är väl bara att gå fram till henne och säga att du tycker hon är snygg och att du vill lära känna henne. Bjud me henne på nån fest, eller bio. Kanske bara en fika.
(försök kolla upp så hon inte är upptagen först)
Det värsta som kan hända är att du får ett Nej tack!
Då kan du ju gå vidare vetande att du iaf gjort ett försök.
Nu är ju jag aningen äldre än dig. Sånt här kanske inte funkar i skolan längre. Men jag ångrar att jag inte var mer framåt när jag gick i skolan.
March 3, 2004
Holetaker wrote: Snacka om i-landsproblem!!;)
Vad har du att förlora egentligen? Det är väl bara att gå fram till henne och säga att du tycker hon är snygg och att du vill lära känna henne. Bjud me henne på nån fest, eller bio. Kanske bara en fika.
Risken för ett nej minskar dock drastiskt om du "stöter på" henne lite här och var. Antingen får du hamna tillsammans med henne under någon omständighet (bakom henne i lånedisken på biblioteket, kön till uppehållsrumskiosken, kamratstödjargrupp). Vad som helst för att ni ska kunna börja snacka om något vardagligt. Börja sedan hälsa på henne i korridoren och bjud henne sedan till fest.
Se till att hon vet vem du är innan inbjudan kommer. Annars ser du ut som en seriemördare.
October 7, 2004
Aelrik wrote: [quote=Holetaker]Snacka om i-landsproblem!!;)
Risken för ett nej minskar dock drastiskt om du "stöter på" henne lite här och var. Antingen får du hamna tillsammans med henne under någon omständighet (bakom henne i lånedisken på biblioteket, kön till uppehållsrumskiosken, kamratstödjargrupp). Vad som helst för att ni ska kunna börja snacka om något vardagligt. Börja sedan hälsa på henne i korridoren och bjud henne sedan till fest.
Se till att hon vet vem du är innan inbjudan kommer. Annars ser du ut som en seriemördare.
jo blir väl till o försöka höra lite, grejen e ju de at man typ inte känner henne alls så...
February 16, 2005
. wrote: har sett en tjej i skolan som går 2år under mig, sjukt snygg, men problemet e att man aldrig har snackat me henne eller så, vet typ bara vilken klass hon går i o va hon heter
så hur ska man liksom göra för att få lite kontakt,jaja e ju en annan sak om man känner dom lite som ja inte gör.
aja gärna seriösa förslag<---- ny gueno? :blink:
Är du man eller? gör nått åt saken, förfölj henne... nä.. bjud ut henne, fest, bio va fan som helst bara hon fattar att du är intressrad, du kan inte bli mer än utskrattad av hela skolan så du har väl inte så mycket att förlora :p .. ta gärna reda på lite om henne först.. diskret..
lycka till
March 10, 2002
Johan Nicklasson wrote: [quote=.]har sett en tjej i skolan som går 2år under mig, sjukt snygg, men problemet e att man aldrig har snackat me henne eller så, vet typ bara vilken klass hon går i o va hon heter
Är du man eller? gör nått åt saken, förfölj henne... nä.. bjud ut henne, fest, bio va fan som helst bara hon fattar att du är intressrad, du kan inte bli mer än utskrattad av hela skolan så du har väl inte så mycket att förlora :p .. ta gärna reda på lite om henne först.. diskret..
lycka till
Bjuda på fest är inte så smart. 😉 Inte första gången man ska träffa någon i.a.f.
October 7, 2004
Johan Nicklasson wrote: [quote=.]har sett en tjej i skolan som går 2år under mig, sjukt snygg, men problemet e att man aldrig har snackat me henne eller så, vet typ bara vilken klass hon går i o va hon heter
lycka till
jo tack, jo ska försöka
March 3, 2004
. wrote: jo blir väl till o försöka höra lite, grejen e ju de at man typ inte känner henne alls så...
Du får väl snoka lite genom din kompis kompis vars lillebror går i parallellklassen till henne för att höra vad hon gör etc. Ta reda på var hon borde vara en viss tidpunkt och se till att vara där. (Kolla hennes schema kanske?)
September 15, 2003
Vill du vara riktigt romantisk och originell så ska du köpa ett par röda tangasilkestrosor och rulla ihop dem så att de ser ut som en liten rosknopp, och binda fast den på en rosstjälk som du ger henne.
På kortet ska det stå:
"Den röda färgen representerar den passion jag känner för dig; silket din silkeslena hy...jag önskar du bar dem och tänkte på mig, tills jag sliter sönder dom och spänner på dig i skitan.
Din beundrare, Don Johan".
Och om hon faller för det så ska du ta dig en ordentlig funderare på om du verkligen vill ha henne.
För som Groucho Marx menade när han vägrade gå med i en societetsklubb för att de hade den dåliga smaken att acceptera hans medlemsskap, så är ju den respekt man känner för en kvinna direkt proportionerlig till det förakt hon känner för den gris man är 😉
February 12, 2002
^BeTa^ wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-]Ryck henne i håret. Sno hennes saker. Reta henne framför hennes vänner å annat folk.
:)R
Du har alltid varit singel och har svendomen kvar va?
nä. 🙂
Man måste ju se från situation till situation å i detta fallet så tror ja min lösning är de sätt som kan få honom närmast en lösning. 😉
January 13, 2003
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=^BeTa^][quote=-=*ThE_cRoW*=-]Ryck henne i håret. Sno hennes saker. Reta henne framför hennes vänner å annat folk.
:)R
Du har alltid varit singel och har svendomen kvar va?
nä. 🙂
Man måste ju se från situation till situation å i detta fallet så tror ja min lösning är de sätt som kan få honom närmast en lösning. 😉
Inte ut-lösning iaf 😀
December 31, 2001
Ehh lägg upp den "stora" på henne bänk och säg "ser du hur stor och grann den är" går säkerligen hem.
Annars får du väll ta reda på vilka fester hon går på och försöka komma på samma så att ni kan tjata lite eller så. Du måste ju försöka få henne att upptäcka dig på något sätt genom att prata med henne 🙂
6 Guest(s)