January 12, 2007
Delph1 wrote: Världen behöver mindre folk med mer pengar än hjärnceller...
//Andreas
Tycka vad man vill men det e en ganska rolig grej.. det är verkligen inte bara folk med nycket pengar om nu majoriteten har det.
Folk ställer upp med
2CV
Glassbil
Peugeot 406
Husbil
osv
April 27, 2010
Delph1 wrote: Världen behöver mindre folk med mer pengar än hjärnceller...
//Andreas
Världen behöver mindre folk som sitter hemma och gaggar över småsaker.
Vad skördar fler offer? Fyllekörning eller Gumball? Alkohol eller Cannabis? Cigaretter eller Godis?
Vad jag försöker säga är att ett gäng playboys som susar förbi på vägarna i lite för höga hastigheter inte ens kommer in på top100 över vådliga saker vi annars gör i vardagen.
Gnäll hellre på folk som röker nära andra människor, där snackar vi allmänfara i långt större utsträckning än Gumball.
Vi sätter i oss hundratals cancerframkallande ämnen varje dag utan att blinka, vi gör farliga stunts och lägger ut dem på youtube, vi gör en jäkla massa farliga saker. Men så fort någon utomstående plussar på en promilles risk att du skadar dig så blir det en artikel i Aftonbladet.
Perspektiv min unge herre, perpektiv.
February 12, 2003
TheLea wrote: Världen behöver mindre folk som sitter hemma och gaggar över småsaker.
Vad skördar fler offer? Fyllekörning eller Gumball? Alkohol eller Cannabis? Cigaretter eller Godis?Vad jag försöker säga är att ett gäng playboys som susar förbi på vägarna i lite för höga hastigheter inte ens kommer in på top100 över vådliga saker vi annars gör i vardagen.
Gnäll hellre på folk som röker nära andra människor, där snackar vi allmänfara i långt större utsträckning än Gumball.
Vi sätter i oss hundratals cancerframkallande ämnen varje dag utan att blinka, vi gör farliga stunts och lägger ut dem på youtube, vi gör en jäkla massa farliga saker. Men så fort någon utomstående plussar på en promilles risk att du skadar dig så blir det en artikel i Aftonbladet.Perspektiv min unge herre, perpektiv.
Så att minimera antalet allmänfarliga aktiviteter är inte viktigt? Jag menar, droger, förutom de som är omöjliga att förbjuda på grund av historisk användning, är förbjudna, likaså att framföra fordon påverkad.
Nu tillhör jag väl själv gruppen människor som inte har några som helst problem att gasa på för skojs skull, men när ett packe idioter med alldeles för mycket pengar kör runt bara för att det flashar blir det liksom lite för mycket. Vi har redan STCC, en bunt clowner som tror att de kan köra bil fort. Medelåldern må vara 74, men de har åtminstone vett att göra det på bana.
http://www.aftonbladet.se/noje.....7033054.ab
Och där förvandlades det hela till ett clowntävling.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 27, 2003
TheLea wrote: Världen behöver mindre folk som sitter hemma och gaggar över småsaker.
Vad skördar fler offer? Fyllekörning eller Gumball? Alkohol eller Cannabis? Cigaretter eller Godis?
Det ena ursäktar väl inte det andra? Visst fan är fyllekörning många gånger värre, men det här är ju fortfarande stenkorkat.
Vad jag försöker säga är att ett gäng playboys som susar förbi på vägarna i lite för höga hastigheter inte ens kommer in på top100 över vådliga saker vi annars gör i vardagen.
Fortfarande en korkad grej även om det så klart finns värre saker.
Vi sätter i oss hundratals cancerframkallande ämnen varje dag utan att blinka, vi gör farliga stunts och lägger ut dem på youtube, vi gör en jäkla massa farliga saker. Men så fort någon utomstående plussar på en promilles risk att du skadar dig så blir det en artikel i Aftonbladet.Perspektiv min unge herre, perpektiv.
Ja jag skulle vilja säga desamma. Inget av det du säger ursäktar att vi ska ha dessa nötter farande fram på vägarna där de riskerar andras liv. Det finns mycket hemskt i vårt samhälle, varför ska vi då tillåta detta?
//Andreas
April 24, 2007
dree wrote: Gumball är farligt men tänk vad tråkig världen skulle va utan sådana här jippon. 🙂
Sen kör dom väl för fort på eget bevåg, för vinnaren är väl inte den som kommer först i mål?
"Vinnaren brukar inte vara den som kommer först i mål, utan den som färdats med mest stil." Källa
November 27, 2003
dree wrote: Gumball är farligt men tänk vad tråkig världen skulle va utan sådana här jippon. 🙂
Sen kör dom väl för fort på eget bevåg, för vinnaren är väl inte den som kommer först i mål?
När man sätter andra i fara vette fasen om jag håller med. De kan ju köra på bana om de vill köra fort.
Om de bara kör på varandra eller skadar enbart sig själva skulle det vara helt OK med mig.
//Andreas
April 27, 2010
Delph1 wrote: Ja jag skulle vilja säga desamma. Inget av det du säger ursäktar att vi ska ha dessa nötter farande fram på vägarna där de riskerar andras liv. Det finns mycket hemskt i vårt samhälle, varför ska vi då tillåta detta?
//Andreas
Ingenting ursäktar något, självklart. Jag vill peka på att man inte ska klaga på sånt här då man annars kan låta något annat helt gå en förbi bara för att vi är så vana vid det. Och om du klagar på allt som är farligt så måste du vara en väldigt tråkig person.
Så nästa gång du ser någon gå på stan och röka fritt så ska du blänga, glo och tänka "Vi behöver mindre folk med mycket pengar (Till 3 packs'a day) och lite hjärna". Helst ska du även skriva upprörda inlägg om det på forum och debattsidor.
Catch my drift? Finns inget vi kan göra åt varken Gumball eller passiv rökning.
Och ja, jag menar nog att så länge folk inte går runt och på något sätt aktivt direkt hotar hundratals liv på en gång som en hobby så ska vi nog bara se det som utveckling åt något håll. Människor är och förblir människor, vi kommer aldrig att följa lagen till 100% eller sluta vara självdestruktiva och allmänvådliga.
April 27, 2010
Delph1 wrote: EDIT:
Det här är ju bara larvigt. Du är ju bara sur för jag rackar ner på något du tycker är häftigt.//Andreas
Jag tycker inte att det är häftigt. Du kommer att inse att jag är en person som försvarar olika saker grundat på folks olika reaktioner på det. Jag är en (vill jag tycka iaf) neutral kille som kan se på saker utan att ta sida grundat på mina personliga åsikter.
I detta fall är det så att jag anser att man inte ska lyfta allt för högt på ögonbrynen åt Gumball då det inte är något som berör människor på större sätt än många andra saker vi knappt bryr oss om i vardagen.
Jag är tyvärr också en sådan som blir aningen rabiat om saker =D Ber om ursäkt om jag uttryckt mig illa (ang "att skriva arga inlägg").
1 Guest(s)