Gumball 3000 Sthlm 3Maj|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Gumball 3000 Sthlm 3Maj
Twelve
Kronoberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1341
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 28, 2010 - 9:33 am
sp_Permalink sp_Print

Nån som ska dit och kika?

Jag tänkte vara där..

Cafe opera dock står ingen tid

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1248039
April 28, 2010 - 4:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Världen behöver mindre folk med mer pengar än hjärnceller...

//Andreas

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
1248047
April 28, 2010 - 5:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Andreas: Säga vad man vill om dem som kör Gumball, det är kul med exklusiva bilar som körs hårt 😉

Synd att det är så långt bort, Göteborg hade nog funkat bättre för min del 🙄

Kamikazepilot
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 387
1248054
April 28, 2010 - 6:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Världen behöver mindre folk med mer pengar än hjärnceller...

//Andreas

+1

Twelve
Kronoberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1341
1248068
April 28, 2010 - 8:50 pm
sp_Permalink sp_Print

//Andreas

Tycka vad man vill men det e en ganska rolig grej.. det är verkligen inte bara folk med nycket pengar om nu majoriteten har det.

Folk ställer upp med

2CV
Glassbil
Peugeot 406
Husbil

osv

TheLea
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 25
1248077
April 29, 2010 - 1:35 am
sp_Permalink sp_Print

//Andreas

Världen behöver mindre folk som sitter hemma och gaggar över småsaker.
Vad skördar fler offer? Fyllekörning eller Gumball? Alkohol eller Cannabis? Cigaretter eller Godis?

Vad jag försöker säga är att ett gäng playboys som susar förbi på vägarna i lite för höga hastigheter inte ens kommer in på top100 över vådliga saker vi annars gör i vardagen.

Gnäll hellre på folk som röker nära andra människor, där snackar vi allmänfara i långt större utsträckning än Gumball.
Vi sätter i oss hundratals cancerframkallande ämnen varje dag utan att blinka, vi gör farliga stunts och lägger ut dem på youtube, vi gör en jäkla massa farliga saker. Men så fort någon utomstående plussar på en promilles risk att du skadar dig så blir det en artikel i Aftonbladet.

Perspektiv min unge herre, perpektiv.

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1248081
April 29, 2010 - 1:59 am
sp_Permalink sp_Print

TheLea wrote: Världen behöver mindre folk som sitter hemma och gaggar över småsaker.
Vad skördar fler offer? Fyllekörning eller Gumball? Alkohol eller Cannabis? Cigaretter eller Godis?

Vad jag försöker säga är att ett gäng playboys som susar förbi på vägarna i lite för höga hastigheter inte ens kommer in på top100 över vådliga saker vi annars gör i vardagen.

Gnäll hellre på folk som röker nära andra människor, där snackar vi allmänfara i långt större utsträckning än Gumball.
Vi sätter i oss hundratals cancerframkallande ämnen varje dag utan att blinka, vi gör farliga stunts och lägger ut dem på youtube, vi gör en jäkla massa farliga saker. Men så fort någon utomstående plussar på en promilles risk att du skadar dig så blir det en artikel i Aftonbladet.

Så att minimera antalet allmänfarliga aktiviteter är inte viktigt? Jag menar, droger, förutom de som är omöjliga att förbjuda på grund av historisk användning, är förbjudna, likaså att framföra fordon påverkad.

Nu tillhör jag väl själv gruppen människor som inte har några som helst problem att gasa på för skojs skull, men när ett packe idioter med alldeles för mycket pengar kör runt bara för att det flashar blir det liksom lite för mycket. Vi har redan STCC, en bunt clowner som tror att de kan köra bil fort. Medelåldern må vara 74, men de har åtminstone vett att göra det på bana.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1248094
April 29, 2010 - 8:03 am
sp_Permalink sp_Print
[Image Can Not Be Found] "Hasselhoff kör rally i Sverige."
http://www.aftonbladet.se/noje.....7033054.ab

Och där förvandlades det hela till ett clowntävling.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Marcan-
Member
Medlem
Forum Posts: 3747
1248105
April 29, 2010 - 10:39 am
sp_Permalink sp_Print

Jag hade lätt gått dit om jag varit i Stockholm. Har ett par polare som gick när det var i London och det verkade riktigt schysst.

Andreas Galistel
Member
Medlem
1248137
April 29, 2010 - 3:53 pm
sp_Permalink sp_Print

TheLea wrote: Världen behöver mindre folk som sitter hemma och gaggar över småsaker.

Det ena ursäktar väl inte det andra? Visst fan är fyllekörning många gånger värre, men det här är ju fortfarande stenkorkat.

Fortfarande en korkad grej även om det så klart finns värre saker.

Ja jag skulle vilja säga desamma. Inget av det du säger ursäktar att vi ska ha dessa nötter farande fram på vägarna där de riskerar andras liv. Det finns mycket hemskt i vårt samhälle, varför ska vi då tillåta detta?

//Andreas

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
1248143
April 29, 2010 - 4:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Gumball är farligt men tänk vad tråkig världen skulle va utan sådana här jippon. 🙂
Sen kör dom väl för fort på eget bevåg, för vinnaren är väl inte den som kommer först i mål?

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
1248146
April 29, 2010 - 4:52 pm
sp_Permalink sp_Print

dree wrote: Gumball är farligt men tänk vad tråkig världen skulle va utan sådana här jippon. 🙂
Sen kör dom väl för fort på eget bevåg, för vinnaren är väl inte den som kommer först i mål?

"Vinnaren brukar inte vara den som kommer först i mål, utan den som färdats med mest stil." Källa

Andreas Galistel
Member
Medlem
1248152
April 29, 2010 - 6:19 pm
sp_Permalink sp_Print

dree wrote: Gumball är farligt men tänk vad tråkig världen skulle va utan sådana här jippon. 🙂

När man sätter andra i fara vette fasen om jag håller med. De kan ju köra på bana om de vill köra fort.

Om de bara kör på varandra eller skadar enbart sig själva skulle det vara helt OK med mig.

//Andreas

TheLea
Medlem
1248169
April 29, 2010 - 9:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Ja jag skulle vilja säga desamma. Inget av det du säger ursäktar att vi ska ha dessa nötter farande fram på vägarna där de riskerar andras liv. Det finns mycket hemskt i vårt samhälle, varför ska vi då tillåta detta?

//Andreas

Ingenting ursäktar något, självklart. Jag vill peka på att man inte ska klaga på sånt här då man annars kan låta något annat helt gå en förbi bara för att vi är så vana vid det. Och om du klagar på allt som är farligt så måste du vara en väldigt tråkig person.

Så nästa gång du ser någon gå på stan och röka fritt så ska du blänga, glo och tänka "Vi behöver mindre folk med mycket pengar (Till 3 packs'a day) och lite hjärna". Helst ska du även skriva upprörda inlägg om det på forum och debattsidor.

Catch my drift? Finns inget vi kan göra åt varken Gumball eller passiv rökning.

Och ja, jag menar nog att så länge folk inte går runt och på något sätt aktivt direkt hotar hundratals liv på en gång som en hobby så ska vi nog bara se det som utveckling åt något håll. Människor är och förblir människor, vi kommer aldrig att följa lagen till 100% eller sluta vara självdestruktiva och allmänvådliga.

Andreas Galistel
Member
Medlem
1248228
April 30, 2010 - 3:51 pm
sp_Permalink sp_Print

EDIT:
Det här är ju bara larvigt. Du är ju bara sur för jag rackar ner på något du tycker är häftigt.

//Andreas

Jonas Fallenius
Member
Medlem
Forum Posts: 2669
1248296
May 1, 2010 - 5:36 pm
sp_Permalink sp_Print

TheLea wrote: [...]Finns inget vi kan göra åt varken Gumball eller passiv rökning.[...]

Har du missat förbudet om att röka på krogen? Och att nåt land som har gjort det förbjudet att röka på allmän plats i ett visst område av stan.

TheLea
Medlem
1248375
May 2, 2010 - 9:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: EDIT:
Det här är ju bara larvigt. Du är ju bara sur för jag rackar ner på något du tycker är häftigt.

//Andreas

Jag tycker inte att det är häftigt. Du kommer att inse att jag är en person som försvarar olika saker grundat på folks olika reaktioner på det. Jag är en (vill jag tycka iaf) neutral kille som kan se på saker utan att ta sida grundat på mina personliga åsikter.

I detta fall är det så att jag anser att man inte ska lyfta allt för högt på ögonbrynen åt Gumball då det inte är något som berör människor på större sätt än många andra saker vi knappt bryr oss om i vardagen.

Jag är tyvärr också en sådan som blir aningen rabiat om saker =D Ber om ursäkt om jag uttryckt mig illa (ang "att skriva arga inlägg").

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 393
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL