August 16, 2003
Tjenare.
har just börjat på IT-Gymnasiet i Kista-Rissne
http://www.it-gymnasiet.se
det är nog en av sveriges bästa skolor (om man fråpgar vad eleverna tycker [enligt undersökning i typ DN för något år sedan]
här är det webbdesign och en massa grejer med datorer man kan i 2an välja inriktning för programmerare och sånnt där skoj.
och bäst av allt kanske är att man får låna en dator under dom 3 åren man pluggar på skolan, iår får vi 2Gigasnurrs IBM 512MB RAM och trådlösn nätverkskort inbyggt och hela skolan har teckning för trådlöst nätverk/internet.
man annvänder datorerna på nästan alla lektioner bara IH och MA som man inte ska annvända datorer 🙂
skolan har ett av sveriges bästa elevråd som har väldigt mycket att säga till om dom i elevrådet är tillochmed med när en ny lärare ska anställas.
det är en grymt bra skola rekomenderar den väldigt mycket :bok:
något mer du undrar om skolan eller något?
glad elev i 1A
May 10, 2003
July 27, 2002
Marcan- wrote: Callister, Jag tror teknik är ett bra val för dej. Jag går själv det på Rudbeck. Inte så långt från Väsby. Det är fett kul och rekommenderar det verkligen.
Ang. busskort så får man det om man bor en viss sträcka från skolan.
Nu är det såhär att jag inte gillar matte, so och svenska samt no är det lätt som fan för mig, men matte. hmm nee 🙁
November 26, 2002
Poontus wrote: fan va mobbing....
här Kalle får du ditt busskort
men du arne du bort ju 100meter närmre skolan du får fan ta och gå :sjaja men allla ALLA får där jag går
det är ju ännu värre.
"hej granne, jag får busskort till skolan."
"jaså, det får inte jag"
"nä, det är för att du inte går på friskola"
October 20, 2001
Poontus wrote: Tjenare.
har just börjat på IT-Gymnasiet i Kista-Rissne
http://www.it-gymnasiet.se
det är nog en av sveriges bästa skolor (om man fråpgar vad eleverna tycker [enligt undersökning i typ DN för något år sedan] här är det webbdesign och en massa grejer med datorer man kan i 2an välja inriktning för programmerare och sånnt där skoj.
och bäst av allt kanske är att man får låna en dator under dom 3 åren man pluggar på skolan, iår får vi 2Gigasnurrs IBM 512MB RAM och trådlösn nätverkskort inbyggt och hela skolan har teckning för trådlöst nätverk/internet.
man annvänder datorerna på nästan alla lektioner bara IH och MA som man inte ska annvända datorer 🙂
skolan har ett av sveriges bästa elevråd som har väldigt mycket att säga till om dom i elevrådet är tillochmed med när en ny lärare ska anställas.
det är en grymt bra skola rekomenderar den väldigt mycket :bok:något mer du undrar om skolan eller något?
glad elev i 1A
Klart värd att välja den skolan, går också på ITG i gbg.... Jäcligt bra arbetsätt, bra hjälp, lärare, sheman, m.m.
föresten du.... Vad är det för dator man får... vi har inte fått vår en... vad är det för grafikkort m.m. oxå???
Finns det vanligt nätverkskort också så man kan plugga in det hemma?
October 20, 2001
Öwall wrote: jag läser teknik, och upp till matte c.
det är inte så farligt faktiskt.
nu vet jag inte hur pass man kan välja bort det på andra skolor iofs.
Många skolor brukar ha ett måste att man sak ha matte A och B...
Sedan får man själv välja om man vill läsa mer... Bra och läst mkt. matte om man t.ex. vill in på chalmers etc.
November 26, 2002
tobbelobbe wrote: [quote=Öwall]jag läser teknik, och upp till matte c.
det är inte så farligt faktiskt.
nu vet jag inte hur pass man kan välja bort det på andra skolor iofs.
Många skolor brukar ha ett måste att man sak ha matte A och B...
Sedan får man själv välja om man vill läsa mer... Bra och läst mkt. matte om man t.ex. vill in på chalmers etc.
bra och bra, du kommer inte in annars. Tror inte att det finns någon utbildning där som nöjer sig med mindre än matte e och fysik b
1 Guest(s)