July 11, 2002
Tjohej.
Imorgon börjar man gymnasiet (Teknikprogrammet) och vet inte en skit hur det är där, då tänker jag mest på studier och eget ansvar i förstahand.
Så jag vänder till första hang till er som går teknikprogrammet eller har slutat gymnasiet vilka tips man kan få av er för att underlätta sina studier
genom att inte jobba ihjäl säg..
Alla tips är välkomna som har underlättat eran gymnasiegång !
January 26, 2003
haha, börjar tredje året på teknikprogrammet på onsdag
mitt tips: läs som fan! speciellt på nationella proven i matte.
de som lärarna gör är mycket lättare än just dom.
till NP MaA läste jag inget knappt, fick G
till NP MaC läste jag knappt inget heller, fick G
till NP MaD läste jag mycket, fick VG
jag har fått VG i alla Ma kurser hittils, hoppas jag får det på MaE också..
May 14, 2001
July 11, 2002
Cyberhawk wrote: haha, börjar tredje året på teknikprogrammet på onsdag
till NP MaD läste jag mycket, fick VGjag har fått VG i alla Ma kurser hittils, hoppas jag får det på MaE också..
Ahh jag hade grova problem med alla nationella proven i nian, matten löste säg genom att det fanns lite hjälp på internet 😉
Men jag undrar en sak som du nämde i ditt inlägg:
"mitt tips: läs som fan! speciellt på nationella proven i matte."
Vad menar du, ska jag läsa alla uppgifter i boken innan provet?
Samt är det mycket sånna läsuppgifter? hatar dom så jäval mycket, det är ju mer svenska än matte typ 😡
January 26, 2003
Smirnoff wrote: [quote=Cyberhawk]haha, börjar tredje året på teknikprogrammet på onsdag
till NP MaD läste jag mycket, fick VGjag har fått VG i alla Ma kurser hittils, hoppas jag får det på MaE också..
Ahh jag hade grova problem med alla nationella proven i nian, matten löste säg genom att det fanns lite hjälp på internet 😉
Men jag undrar en sak som du nämde i ditt inlägg:
"mitt tips: läs som fan! speciellt på nationella proven i matte."
Vad menar du, ska jag läsa alla uppgifter i boken innan provet?
Samt är det mycket sånna läsuppgifter? hatar dom så jäval mycket, det är ju mer svenska än matte typ 😡
allså när jag övade inför NP MaD gick jag igenom hela matteboken typ 2-3 ggr (runt 200 sidor), läste exemplena och löste de uppgifter som jag tyckte var svåra.
och ja, vill du ha mer än G-VG måste du lösa läsuppgifterna, har själv väldigt svårt att förstå dom.. typ sista uppgiften på alla NP måste man ha uträkningar på 2-4 A4 sidor 😀
det är ingen slapp kurs du har valt, om du nu vill ha bra betyg
annars kan du göra som en kompis, bara slappa och har nu 200 poäng IG (man får max ha 300 poäng, annars gå om!), så jävla trög e han verkligen.
June 20, 2003
skulle vilja lägga till att nationella proven är det viktigaste i matten vad gäller betyg (iaf enligt min lärare) om man får dåligt på dem så sänker man sig inte (om man har visat bra resultat innan) men om det går bra så höjer man betyget, tror jag har höjt iaf 2 st betyg på det viset
April 25, 2003
November 4, 2001
Jag började för några dagar sen, men imorn startar vi med de riktiga lektionerna. Just nu känns det kul att gå till skolan, nya människor som verkar trevliga, trevligare miljö än tidigare får se om jag ändrar uppfattning senare. Jag tror jag är inställd på att lägga ner mer tid, men jag vill inte stå i skolarbete upp till öronen.
Jag börjar samhäll, första klass.
3 Guest(s)