February 12, 2003
Tja!
Står inför ett allvarligt val:
Jag har nu gått 1 år på fordon i borås men nu 2:a året tyckte jag inte om den inriktningen jag valde (kaross) så jag skulle vilja byta men då kanske jag funderade på att byta linje helt å gå SMMP...det är en IT linje!
Man får syssla med: Webbdesigne, Film, El, digitalteknik, Data, m.m
Ska jag byta eller ska jag gå kvar på fordon?
Finns det någon framtid för mig om jag går SMMP?
April 11, 2003
Kan du inte byta innriktning bara? Från kaross till transport t.ex.
Jag går också fordon. Innriktning personbilmekaniker men bytte till transport som är helt underbart mycket skojjigare.
Du kan ju fundera va du vill.
It/data eller fordon/transport.
Om du går transport är du "nästan" säker på att få jobb.
Lycka till.
ps. du kan ju kolla om du inte kan prova några maskiner på transprt i Borås. (för att känna efter om det finns någon gnista dvs.)
June 18, 2001
Det är troligen svårare att få jobb med den där SMMP-linjen om den är vad jag tror att den är. Men ser man till att prestera bra så ordnar det sig.
Välj det inte om du inte verkligen vill. Om du vill, välj det, annars kommer du att ångra dig. Trots allt låter det som att du kanske läser fordon bara för att få ett jobb, och det är kanske inte riktigt vad du vill ägna nio timmar om dagen till resten av livet.
Säkert jobb - roligt jobb. Svår fråga.
August 5, 2003
Jag skulle valt det jag tycker om att göra. Gillar du datorer och tycker att du e hyggligt bra på det, tycker jag att du ska välja nått med datorer att göra.
En sak bör du dock tänka på; IT linjer anses vara väldigt oseriösa! Jag skulle valt Natur- matte/data. Det går jag sissta året på nu.
July 8, 2003
Varje sak jag någonsin läst slutar med att jag inte vill hålla på mer med det.
Jag läste Sam - Ek och hatar ekonomi nu för tiden. Läst basår nyss och vill inte se varken en matte, kemi, biologi eller fysikbok.
Håller på med svenska nu och det ÄLSKAR jag!
Läst det du känner för! =)
March 20, 2001
x-per wrote: [quote=keffing]gör det som du trvis med.. det är viktigast..
Men jag vet inte! Jag vill veta om det finns en framtid som SMMP:are
spela roll? det är väll bara att köra högskola efter? De flesta linjer som inte är inriktade på ett speciellt jobb som tex el, fordon osv behövs det en högskoleutbildning efter. Tror inte att du försätter chansen att få jobb om du byter linje. Men jag säger som keffing, gör det du trivs med. Allt blir så mycket lättare då.
January 28, 2003
fordon kaross lär u få jobb VÄLDIGT snabbt efter skolan.. skriande behv efter allehanda mekaniker..
en annan gludgruva är lätt rörmokare... jävlar vad dom skär gul, och bättre kommer det bli med tiden, allt vitt givetvis 😀
men själv så gillar jag inte att vli skit om händerna, så jag ska bli civ. ing. inom byggkonstruktion istället
1 Guest(s)