May 23, 2001

DiDi wrote: [quote=stormaz]Försök hitta en skola där du kan läsa Cisco på gymnasiet. Här i Växjö har de det. Då kommer du få stora chanser till jobb.
Inte vad jag märkt i alla fall...
Känner folk med CCNA och de har fått jobb ganska så snabbt. Sen måste man ju ha kontakter om man ska få jobb, så är det. Spelar större roll om man blir rekommenderad av en som redan är anställd på företaget som ska anställa än om man har massa högskolor/universitet bakom sig.
October 7, 2004

X---Ray wrote: Jag går El-data.. och om du går det så måste du nog gå högskola efter det. Men vi har fått bygga datorer här också.. som är "min" dator.. har köpt den på avbetalning, kanske inte är så på många ställen.. Är slut på det här med nu, för lärarna tycker att vi sitter å spelar hela dagarna
Men annars tycker jag att det är ett pra program, man lär sig ganska mycket =)
Är inte besviken alls..
va finns de för jobb som man kan få när man har gått ut el-data?
it-ekonom funderar ja också på
January 4, 2001

Dehman wrote: [quote=AMD_RULEZ]Jag ska nog gå NV -> Matte/Data... Finns så in i helskotta med jobb efteråt, har jag för mig.
Inte vad jag vet.
Det Dehman säger stämmer bra.. du får inget jobb för att du har den utbildningen... NV och TE är inte yrkesförberedande utbildningar...
Men har man gått NV eller TE så kommer man in på många trevliga utbildningar på universitetet.
March 10, 2002

[Gamepredator wrote: Sulan]Utbildning är ingenting om du inte är en j**el på att jobba och har rätt egenskaper. Utan det kommer du aldrig få nån höjdarlön. Däremot går det att komma långt utan utbildning, du börjar bara lite längre ned på stegen...
Mjo, men ganska svårt att få t.ex. praktikplats så man kan visa vad man går för utan utbildning.
1 Guest(s)