April 20, 2002
Ja, det var underbart att se att en C64 kunde ens göra sånt.
Min första dator var en C64.
Detta program fick mig att bli sugen på att ta upp min hacking igen.
Men det är ju mycket för många risker nu för tiden.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
April 20, 2002
Men jag kommer inte ihåg att modemen var så stora som det där åbäket.
Mitt modem var ungefär lika stort som bandaren.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
April 20, 2002
Det var säkert inte någon av dem.
De verkade ju bara vilja ha information och inte i syfte att skada.
Och hade det varit de som gjort det skulle de säkert ha sagt det nu.
Men vem vet....:-)
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
June 3, 2001
Tintin wrote:
Mitt modem var ungefär lika stort som bandaren.
*Sitter här och asgarvar*
Hehe.. kommer ni ihåg kasettbanden?
Fick vänta en kvart på att fanskapet skulle hoppa igång..
Sen pajja bandet efter 10 minuter..
Mitt modem var ett 33.600 modem (ni vet vad jag menar) .. snabbt som bara blixten. 🙂
May 9, 2001
heimdal wrote: när man ser dessa gamla rävar göra alla saker de gjort så inser man hur lite man egentligen vet.. synd att man är för ung föratt ha haft en c64 med modem.. 🙁
nästan lite propaganda föratt bli en haxx0r ..
nee .. nu skall jag steka korv
Så sant, så sant. Jag var dock med på C64 tiden. Hade en själv fast inget modem.
Kom ihåg när jag köpte en diskettstation till den. Man var ball om man hade det. Man slapp ju den slöa bandstationen.
Tyvärr så sålde jag diskettstationen och spelen till en granne men C64:an har man ju kvar.
April 20, 2002
Min C64 ligger fortfarande i garderoben....vågar inte slänga den. Men bandstationen har jag tyvärr lånat ut och inte fått tillbaks.
Kommer ni ihåg det där hålet i bandaren man fick skruva i ibland när det inte funkade?
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
May 9, 2001
Ja just det. Det kommer jag faktiskt ihåg. För er som hade diskett: kommer ni ihåg ,8,1
Ja herregud. Ni som är runt 13 - 14 idag, ni skulle varit med på den tiden.
Ni har ju i princip vuxit upp med PC och bredband.
För att inte tala om Internet. Själv började man ju med C64 utan modem.
Sedan fortsatte det med att pappa kom hem med en dator från jobbet som endast hade 2 st 5,25 tums disketter.
Ingen hårddisk i den alltså utan OS kördes på diskett. Fanns väl bara DOS då.
Sedan fixade han en dator med en 20 Mb, just det 20 Mega byte, disk och 4 Mb RAM som han senare uppgraderade till 8 Mb.
Den datorn tyckte man var ball. Den var ju på hela 12.5 MHz, 20 Mb hårddisk och 8 Mb RAM.
Internet? Vad var det för något? Det hette väl Arpanet då.
1997 köpte jag min egna PC. En Pentium 1 200 MHz med 32 Mb EDO RAM och 2 Gb hårddisk. Det var i princip det snabbaste som fanns då.
Satt då med ett externt 28.8 modem och Internet var relativt nytt för mig då.
Hade iof. suttit lite på jobbet och surfat men inte mycket. Jag var den som fick visa mina medarbetare hur Internet fungerade.
Idag sitter man ju med en P4 på 2.4 GHz (12 gånger snabbare än min första dator), 512 Mb RAM, 250 Gb hårddiskutrymme mm.
Dessutom bygger jag ju dem själv numer.
April 20, 2002
Ojoj....de var inte små!
En kompis till mig hade fått en och hans morsa höll på med den hela tiden o hackade spel o sånt. Hon håller fortfarande på med datorer.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
3 Guest(s)