September 13, 2001
Min första dator.
http://rune.tapper.com/museum/.....cm-020.jpg
Den är lite ball, ska nog se om jag inte kan kicka igång den igen.
April 20, 2002
Jag har hamburgerbröd....och en massa hamburgare....:-)
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
September 13, 2002
Chewie wrote: Min första dator.
http://rune.tapper.com/museum/.....cm-020.jpgDen är lite ball, ska nog se om jag inte kan kicka igång den igen.
vilket mordvapen..
farsan har flera c64 or med både floppy & bandare liggande.. kanske får ärva.. hahaha...
han har ett annat 80tals åbäke &så.. grön skärm & stor som ett mindre hus.. hähähähä
han samlar på gamla grejer kanske ni märkt.. han e cool min farsa
April 20, 2002
Ja han verkar cool.....men har han korvbröd?
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
April 20, 2002
Ja det kan man säga.
Vi har bara börjat utveckla datorerna. Om ett par år lär vi se tillbaks på den här tiden och skratta åt våra slöa P4:or på 3.06GHz.
Hehe.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
November 26, 2002
heimdal wrote: [quote=Tintin]Ja han verkar cool.....men har han korvbröd?
har vem korvbröd?? ja har knäckebröd med ost..
ja har kommet på att vi är i datorernas pubertet..
vad du menar är att trance och sån musik egentligen bara är motsvarande målbrottet fast för en dator?
Jag kan tänka mig att det är så...
🙂
March 17, 2002
Suck, en svunnen tid,glömmer inte när jag kom hem med mitt första modem på 1200 Baud "kostade en halv förmögenhet" och ringde upp min första BBS och var uppkopplad mot en annan dator,vilken känsla.
Morsan och Farsan hade ett halvt frispel varje gång trots att man förklarat tusen gånger att det bara kostade som ett vanligt telefonsamtal 🙂
March 4, 2002
Gueno wrote: Såg det precis.. 😛
Har en polare som har blitt hackad ett antal gånger.. 😕
Han förklara följande:
Killen/tjejen tryckte ut CD-lucken hela tiden och tog bort/la till filer.
Sen la han/hon nått virus i BIOS så moderkortet pajja.
Hackad? Låter mer som att det var Subseven, Sånt som 5åringar håller på med...
November 6, 2001
Min polare har/hade en C64. Kommer ihåg i trean när man gick hem till honom och körde ACE. Nuförtiden (i nian) går man hem till samma polare på lunchen och spelar på hans P4 eller Gamecube. 🙂
Min (familjens) första dator var en uppgraderad 386 som var som en 486, med windows 3.1 och CD-Rom. Där satt man och körde 3D-tetris och The incredible toon machine. (Båda spelen är nu helt försvunna )
Sen hade jag en P1 133MHz, sen en P1 167 MHz, och nu den här, Celeron 1700MHz.
July 18, 2001
lite förvånad över att AMIGA inte har nämnts hittills... En sån(A1200) har vi här hemma och den var riktigt ball när vi fick den..
Nån c64 har jag faktiskt aldrig sett i irl, men det verkar som den var häftig när kom också, även om amigan inte kan ha varit mindre häftig på någe vis.
April 20, 2002
Amigan sög inte den heller.
Men C64:orna var ju så coola.
Press play on tape!
Syntax error(dåtidens blåskärm)
Hehe, de var tider det.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
June 20, 2002
första burken man hade var en Amiga500...
men då var jag ganska så liten så den var kopplad till TV´n och användes mest som spelkonsol...
C64 var annars guld... lånade en sådan lite då och då av grannen... när morsan sa till om att det var mat drog man igång bandaren,,, när man sen ätit klart gick man till burken och om man hade tur så hade den inte fastnat halvvägs... 🙂
November 27, 2002
min pappa skaffade en amiga 500 när jag var ett halvår gammal (15 nu).
hade den otroliga maskinen tills den paja för 4 år sen. det var tider det. inget långsamt os som slöa ner spelandet där inte... föresten amigas os (nån som minns vad det heter) det var nog det bästa som fanns då. )släng dig iväggen gates! mohahaha!!!
2 Guest(s)