April 9, 2001
Haha, en sån här http://rune.tapper.com/museum/pet700.jpg hade vi på skolan på den tid det begav sig. Jag kodade ett spel på den som all ville kopiera. Hehe, det var tider det. Fast jag tror att modellen hette PET2001 och hade bara 4Kb minne...den där verkar ju ha 16Kb.
June 28, 2001
omg dont get me started
orkar inte tänka på den gamla härliga tiden, fan jag var inte gammal på 64 tiden men jag minns när jag o kompisar o syrran spelade nått F1 spel och GIANA SISTERS !!! w000000000 det var fräckt, och den goa låten 😮 Mmmm . giana.sid åker på ibland :eye: då undrar grannarna vad jag syslar med.
heh brollans polare kom sketlångt på nått karate spel och en annan cool snubbe som lagat commandoren (stava jag fel ? 😮 ) satt på dammsugaren och ramla baklänges o drog ut sladden :eye: snacka om att bli paff .
ne nu orkar jag inte mer, btw det var ju en repris så den kommer nog igen om nått år.
August 22, 2005
Min första dator var en bärbar mac som jag fick när jag var 7-8 år (93-94)...
Sedan blev det en 233mhz'are med 3,9 gb hd och 32 ram.. kommer till och med ihåg vad den kostade med skrivare och scanner =) 26 800:- (januari 97 var detta)
Sen blev det en 1 ghz'are med 23 gb hd och 128 ram för 13 000 (år 00)
Sedan sitter man på en XP2000+ nu med 200 gb hd och 512DDR (hösten 2002 blev den inköpt)...
Och som ni säger så är jag för ung för att ha varit med om C64 och Amiga.. vilket jag tycker är synd.. funderar på att köpa en C64 eller Amiga. bara för skojs skull
July 19, 2001
Jag önskar att jag var född lite tidigare.. Jag är bara 16 fast min första dator var ändå en Commodore 64, jag lirade när jag var 2 år gammal 🙂
Efter det använde jag min brorsas Amiga 1200 och -95 så skaffade vi en P I 75MHz med 24meg i ram!
Jaja, man ska ha en diskettdrive till C64´an annars är man inte cool :p
**** COMMODORE 64 BASIC V2 ****
64K RAM SYSTEM 38911 BASIC BYTES FREE
READY.
LOAD "$",8
LOADING
READY.
LIST
GAMEZZ
188 IKARI WARRIORS
53 GIANA SISTERS
LOAD COMMANDO,8,1
LOADING
READY.
RUN
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
July 19, 2001
Japp, så laddar man iallafall från en diskettdrive.. Men om man har en kasettbandspelare med spel så skriver man bara load och trycker på play..
Kolla in http://www.c64.com där finns det mycket bra emulatorer där man bara kan dubbelklicka på en spelikon och så startar det.
ftp://ftp.funet.fi/pub/cbm/cro.....64w214.exe
Dendär brukar jag använda
1 Guest(s)