August 13, 2001
Sedan 19:00 idag har jag haft på TV4 konstant och inte rört fjärrkontrollen. Varför undrar ni säkert? Jo för jag har gjort ett litet expriment hur mkt de höjer volymen. Nu är det helt omöjligt att vistas vid TV:n för de har höjt volymen så j**la mkt vid vare reklam så nu rammlar blomkrukorna i golvet om jag inte sänker :burn:
Än så länge har jag inte hört talas om "smarta" TV apparater som anpassar volymen själva!
September 2, 2001
Jag gjorde samma test häromdagen... och fick exakt samma resultat... det är helt sjukt!
Jag snackade med en snubbe som hade snackat med nån på Kanal 5 och då sa han att det var mer eller mindre omöjligt att anpassa ljudvolymen så att det alltid ligger på samma, eftersom det är inspelningarna som är så olika ljudmässigt... så kasst!!!
Sätt en STANDARD!!!!
November 21, 2001
Jag såg på något repotage för en tid sedan om just att volymen alltid höjs när det är reklam. De säger att det beror på att de spelar in reklamen inom ett visst frekvens som då örat lättare kan höra.
Vet inte om man ska tro på det eller inte, men en sak vet jag och det är att man hör bättre på kvällen...
May 8, 2001
Självklart skulle dom kunna se till att det är samma ljudnivå på reklam och nyheterna som på vanliga program, inga problem alls.. Det är bara det att dom skiter i det ! Personligen så tror jag att reklamakarna vill att det skall vara på det viset.. Likaså skulle det kunna vara stereo på alla sändningar som är inspelade i stereo (alla), det skiter dom oxo i....
Mvh..
May 10, 2001
On 2001-12-08 00:54, Doberman wrote:
Förresten, tänkte på det nu... MTV har ju alltid en konstand låg fin ljudnivå... hur lyckas de med det tro? sitter de och justerar hela tiden, för det är den enda kanalen som verkar klara av att hålla fin skön nivå...
Synd bara att dom inte har något inehåll som gör det värt att se på d
September 14, 2001
Hmm...e vell inte så svårt att tänka sig att som höjjer volymen för teklam...tänk dig deesutom om du sitter skönt vid tv:en som man oftast gör...då är det lätt hänt att man somnar...och sen när reklamen kommer så vaknar man...har ni aldrig vart med om det? det har hänt mig ett antal gånger...
1 Guest(s)