hacking contest...|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
hacking contest...
mounte
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 561
sp_UserOfflineSmall Offline
1
March 15, 2004 - 4:01 pm
sp_Permalink sp_Print

för alla er som varit med på en och annan uppgift som medlemmar här på NH har gjort så tänkte jag bara informera att det finns MÅNGA uppgifter runt om i världen ...
jag kommer bara nämna 3 st vid namn

http://www.hackits.de ,tysk sida skriven på engelska dock, bra instegsnivåer...det finns några klurisar där... jag har INTE löst alla uppgifter (blev medlem igår och är redan rankad 25 av 630)

http://www.ralf-mengwasser.de/ Hackquest Reloaded, många nivåer, här finns gott om utmaning för er alla ... här har jag inte ens klarat hälften... men jag har å andra sidan bara varit medlem 2-3 dagar, jag ligger ungefär på plats 160 av 4260

sedan sist och bäst =)
http://www.blind-dice.com
väldigt bra urval av uppgifter, vissa riktiga klurisar här har jag inte kommit långt... klarat en 20 uppgifter kanske ... men som sagt var ... VÄLDIGT bra sida ... och bra uppgifter

vill ni hitta andra så finns det en samlingssida: http://hackergames.net/ där dom listar ca 140 olika spel ... varierande kvalitet ...och svårighet ...
"you dont learn to hack you hack to learn"
börja lära er, säkert nyttigt nån gång =)

desdecado
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 700
571267
March 16, 2004 - 4:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Blind-dice's lättaste javascript utmaning fungerade ju inte...eller var den mer avancerad än jag trode? Den skulle vara lätt stod det men den vägrar acceptera passwordet som stod i js koden...kanske en bugg i IE6 för den sidan?

XZD
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 133
571271
March 16, 2004 - 4:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Kan ni förklara vad man ska lära sig för att kunna göra dom här!!

jag vill lära mig och jag har tid för det men ingen vill ju skriva om hur man ska göra

Emil Wadell
Member
Medlem
Forum Posts: 3460
571275
March 16, 2004 - 4:42 pm
sp_Permalink sp_Print

XZD wrote: Kan ni förklara vad man ska lära sig för att kunna göra dom här!!

jag vill lära mig och jag har tid för det men ingen vill ju skriva om hur man ska göra

samma här!! vill veta men ingen säger ju!!

spazz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1101
571299
March 16, 2004 - 5:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Kan förövrigt rekommendera http://wargames.unix.se finns en del trevliga där. 🙂

mounte
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 561
571431
March 16, 2004 - 7:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Alla dessa tävlingar är uppdelade i olika moment
några av dom kan vara:
Javascript, Javaapplikationer, Flashfilmer, Allmän datorkunskap, Nyfikenhet, Tålamod, Logik, Kryptering, ASP, PHP, MySql, Programmering m.fl.

På grund av att det är ett så stort spektra av uppgifter ... så blir det svårt att komma med generella tips...

google är nog det bästa tipset samt att verkligen ha tålamod och ta det lugnt...

Gällande Blind-dice:JavaScript:1 så finns inte så mycket att säga ... som ni redan lärt er så är ett javascript väldigt sårbart, då användarna alltid har tillgång till källkoden bara man vet vart man ska leta...
Jag antar att ni har hittat källkoden till denna uppgift, nästa fråga kommer då, vad är det riktiga lösenordet, vad är det för syntax i Java och JScript ??
På grund av att webmastern VET att ni kan läsa scriptet så måste han på något sätt gömma lösenordet... det är detta som är uppgiften, att ta reda på HUR lösenordet är gömt...

hoppas det var till någon hjälp ... jag finner det svårt att ge andra tips ... på grund av att jag då nästan måste säga lösningen och då kommer det inte bli samma grej då ni väl klarar av nivån på egen hand!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 180
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL