June 28, 2001
http://www.muzagga.nu/upload/m.....rosoft.mov
kanske inte så jättebra gord , men vissa saker passar rätt bra in
October 15, 2002
June 28, 2001
inte jag som gort den, och ja man undrar Värkligen vad han sysla med.
http://www.muzagga.nu/upload/m.....ntruth.mpg
en till video från samma sida, den är nästan roligare. mpg oxå :snurr:
June 28, 2001
HELIX wrote: Bah.. Den första var ganska cool men.. Var den andra seriös eller inte? Den var ganska snygg iallafall..
Den som lyckas övertyga mig om att vi alldrig har landat på månen får 300kr..
ok
dom filmar när kapseln landar på månen, vart är allt dam som borde flyga runt av jetstrålen ?
och det är EN raket i Mitten av kapseln, det är omöjligt att styra då, eftersom om personerna i kapseln lutar sig lite åt sidan så lutar kapslen med.
vart är alla stjärnor ?
hur kan det vara ljus i skuggan ?
eh orkar inte mer,¨
övertygad ? om inte se filmerna och tänk på åvanstående fakta.
(detta är första månlandningen jag tänker på, resten vet man aldrig)
September 13, 2001
chrippaz wrote: vad höll den där snubben på med egentligen, alltså ifall man hade haft originalljudet, vad snackade han om?
Snubben är Steve Ballmer, VD på Microsoft.
Det är ifrån något seminarie för ms anställda. Han skriker ngt om att dom är bäst i världen.
Kommer inte ihåg exakt vad det handlade om. Det var ett tag sedan jag såg den i en intervju, där Ballmer även kommenterade det hela.
April 20, 2002
Ingen som på nåt sätt kan göra om den till mpg?
Kan inte se den filmen.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
July 19, 2001
Mind wrote: [quote=HELIX]Bah.. Den första var ganska cool men.. Var den andra seriös eller inte? Den var ganska snygg iallafall..
Den som lyckas övertyga mig om att vi alldrig har landat på månen får 300kr..
ok
dom filmar när kapseln landar på månen, vart är allt dam som borde flyga runt av jetstrålen ?
och det är EN raket i Mitten av kapseln, det är omöjligt att styra då, eftersom om personerna i kapseln lutar sig lite åt sidan så lutar kapslen med.
vart är alla stjärnor ?
hur kan det vara ljus i skuggan ?
eh orkar inte mer,¨
övertygad ? om inte se filmerna och tänk på åvanstående fakta.
(detta är första månlandningen jag tänker på, resten vet man aldrig)
Nej, inte övertygad alls 😛
Det var väl damm? Jag får kolla det senare men jag är nästan helt säker på att det var damm..
Och detdär med motorn.. Man kan ju vrida på dysan så att stjälva raketen ändrar kurs..
Om man är fotograf så vet man varför det inte är med några stjärnor. Jo solens ljus är så mycket starkare än ljuset från stjärnorna långt borta så det inte är tillräckligt kraftigt för att fastna på filmen..
Jorden reflekterar också en hel del ljus så det är därför vissa skuggor kan se ljusare ut..
Hit me, fler frågor tack 😀
Edit: Dom använder styrraketer.. Det var nog inte dom rymdskeppen (Saturn?) som svängde på dysan..
December 20, 2001
July 19, 2001
Jo det fanns styrraketer och jorden reflekterar mycket ljus 😛
Tänk dig att månen lyser upp lite när det är helt bäcksvart ute.. Tänk hur mycket jorden lyser upp. Speciellt när den är så mycket större..
Och det fanns vist styrraketer.. Har du inte sett dom? Jag hittar ingen bra bild nu men det är en grejj som sitter på sidorna av rymdkapseln.
Kan du svara på dethär då?
Om månlandningen alldrig existerade, hur fick dom hem all sten från månen? Och hur kunde dom sätta ut laserspegeln på månen? Den som gjorde det möjligt att mäta avståndet till månen på metern..
June 20, 2002
Mind wrote: vem sa att dom aldrig varit där ?
jag sa att jag tror inte dom var där första gången dom sa att dom var där.
Hur kommer det sig då att aldrig Sovjet, Kina, Tyskland o.s.v. som var fiender till USA, och dessutom hade teknisk möjlighet att se om signaler kom från månen, aldrig gnällde/gnäller över månlandningen...???
istället var det TV-program och andra medier som tog upp kampen mot NASA, och hemska tanke om en TV-kanal nånsin skulle hitta på något enbart för tittarsiffrornas skull.. 😛
1 Guest(s)