July 27, 2002
Iran dömer ut stening till dötts..
http://www.aftonbladet.se/vss/.....98,00.html
Hur mkt åt medeltiden är dom ungefär?
En fråga till er också, inget samband med nyheten direkt:
Tror ni ett samhälle kan fungera utan religion? Om Ja, vill ni slänga ut dom som vägrar avsäga sig sin tro?
April 2, 2004
October 24, 2002
Förstår inte vad som är fel med det. Precis som de flesta i Sverige tycker att de har rätt att bestämma hur andra ska leva sina liv så har väl Iranier också den rätten. Dubbel moral...
Väntar också på hur Colic ska komma in och säga "Det slutgiltiga beviset på att FN har storhetsvansinne", menar var fan får de rätten i från att lägga sig i ett lands kultur?
April 2, 2004
October 24, 2002
Modesty wrote: dubbelmoral?? jo, kanske det, men inte fan stenar vi nån för att dom är otrogna! det är väl mest i dom där jevla länderna där det sitter en överstepräst o dikterar hur folk ska leva. Så hur kan du snacka om att leva hur man vill?? dom har inget val, men det har vi
Här kan man få upp till 11års fängelse trotts att man aldrig skadat någon, stjäligt från någon eller ens riskerat att skada någon. Du blir inlåst i ett hus under elva år.
April 2, 2004
October 24, 2002
Captain_Anarchy wrote: Deuterium, men du kan inte påstå att det är bra att bli stenad för att ha varit otrogen - om hon nu har vart det överhuvudtaget..
Om jag tycker att det är bra är en annan sak. Ser dock inget fel i det ifall man jämför med hur det funkar i länder om ex Sverige.
September 23, 2004
Deuterium wrote: [quote=Captain_Anarchy]Deuterium, men du kan inte påstå att det är bra att bli stenad för att ha varit otrogen - om hon nu har vart det överhuvudtaget..
Om jag tycker att det är bra är en annan sak. Ser dock inget fel i det ifall man jämför med hur det funkar i länder om ex Sverige.
jag ser iallafall jävligt mycket fel i det, eftersom folk ska få göra hur dom vill med sina liv, och att jag tror att männen i Iran får va hur otrogna dom vill utan att det händer ett skit!
håller dock med om att det inte är särskilt bra i Sverige heller..
October 24, 2002
Captain_Anarchy wrote: [quote=Deuterium][quote=Captain_Anarchy]Deuterium, men du kan inte påstå att det är bra att bli stenad för att ha varit otrogen - om hon nu har vart det överhuvudtaget..
jag ser iallafall jävligt mycket fel i det, eftersom folk ska få göra hur dom vill med sina liv
Det får man inte göra i Sverige heller, därför är Sverige också jäkligt dåligt. Det är det som irriterar mig, folk snackar om hur dåligt det är att sådant får hända i Iran, samtidigt som de stödjer Sveriges förbudspolitik.
December 31, 2001
Vi behöver strängare lagar och straff här i sverige helt klart.
Inte ska man kunna köra ijhäl personer rattfull och få 4 år.
De ska räknas som mord och du ska fanimej ha livstid.
Ska jag bli lönmördare och det finns en liten risk att jag kommer undan med mordet ska jag dricka lite sprit och köra ner mitt offer.
September 23, 2004
Deuterium wrote: [quote=Captain_Anarchy][quote=Deuterium][quote=Captain_Anarchy]Deuterium, men du kan inte påstå att det är bra att bli stenad för att ha varit otrogen - om hon nu har vart det överhuvudtaget..
jag ser iallafall jävligt mycket fel i det, eftersom folk ska få göra hur dom vill med sina liv
Det får man inte göra i Sverige heller, därför är Sverige också jäkligt dåligt. Det är det som irriterar mig, folk snackar om hur dåligt det är att sådant får hända i Iran, samtidigt som de stödjer Sveriges förbudspolitik.
jag sa aldrig att man fick det i sverige heller iofs men.. men håller absolut med dej om att det är störande att folk ser upp till sånt här men är blinda för all skit som finns i "västvärlden" :up:
July 27, 2002
Folk kan inte skilja på mord och dråp. Är det avsiktligt, man kanske inte ångrar det, man gjorde det medvetet - ja då ska man ha ett högt straff. Och föraren som fick fyra år i detta fall dödade dom inte avsiktligt, inte medvetet. Moral eller inte. Det är en skillnad och det är så det funkar.
February 4, 2003
Callister. Det är klart vi vet att det är så det funkar. Vi är inte dumma.
Men frågan är om det är rätt?
Ska man kunna ångra sig i efterhand? Jag tycker inte det.
Må hända att folk är så dumma att de går på att man efter några öl inte har någon verklighetsförankring och därmed gör dumma saker. Men ge då fan i ölen om du vet att bilen står utanför baren! Ta inte bilen till baren. Kör inte bilen till festen. Och om du tvunget måste, då DRICK inte. Det är ditt val, och du är medveten om vad du gör, eftersom du tar första klunken när du är nykter.
Man kan inte alltid komma och ångra sig i efterhand. Dax att folk börjar tänka till lite före ibland, som oväxling.
March 11, 2003
Deuterium wrote:
Du har helt rätt. Det är helt fel. Om det skulle varit någon jävla ordning, så skulle man stena alla förbannade knarklangare till döds, och låsa in alla knarkare.
Men frågan är väl vem kvinnan i Iran skadade?
1 Guest(s)