Haha.. här vill man inte bo|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Haha.. här vill man inte bo
Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 17, 2004 - 4:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Iran dömer ut stening till dötts..
http://www.aftonbladet.se/vss/.....98,00.html

Hur mkt åt medeltiden är dom ungefär?

En fråga till er också, inget samband med nyheten direkt:
Tror ni ett samhälle kan fungera utan religion? Om Ja, vill ni slänga ut dom som vägrar avsäga sig sin tro?

Modesty
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 236
798635
December 17, 2004 - 4:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är ju fan helt sjukt!!! :cy:

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
798642
December 17, 2004 - 4:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Tror ni ett samhälle kan fungera utan religion? Om Ja, vill ni slänga ut dom som vägrar avsäga sig sin tro?

Ja, kanske inte slänga ut men nog väl hjärntvätta dem till minst lika cyniska människor som mig. 8)

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
798644
December 17, 2004 - 4:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Förstår inte vad som är fel med det. Precis som de flesta i Sverige tycker att de har rätt att bestämma hur andra ska leva sina liv så har väl Iranier också den rätten. Dubbel moral...

Väntar också på hur Colic ska komma in och säga "Det slutgiltiga beviset på att FN har storhetsvansinne", menar var fan får de rätten i från att lägga sig i ett lands kultur?

Captain_Anarchy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 281
798650
December 17, 2004 - 4:45 pm
sp_Permalink sp_Print

riktigt sjukt hur dom kan vara sådär hjärndöda, och självklart skulle ett samhälle fungera utan religion! wink

Modesty
Medlem
798661
December 17, 2004 - 5:02 pm
sp_Permalink sp_Print

dubbelmoral?? jo, kanske det, men inte fan stenar vi nån för att dom är otrogna! det är väl mest i dom där jevla länderna där det sitter en överstepräst o dikterar hur folk ska leva. Så hur kan du snacka om att leva hur man vill?? dom har inget val, men det har vi

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
798662
December 17, 2004 - 5:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Modesty wrote: dubbelmoral?? jo, kanske det, men inte fan stenar vi nån för att dom är otrogna! det är väl mest i dom där jevla länderna där det sitter en överstepräst o dikterar hur folk ska leva. Så hur kan du snacka om att leva hur man vill?? dom har inget val, men det har vi

Här kan man få upp till 11års fängelse trotts att man aldrig skadat någon, stjäligt från någon eller ens riskerat att skada någon. Du blir inlåst i ett hus under elva år.

Modesty
Medlem
798670
December 17, 2004 - 5:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo. det är sant! men jag tror nog att dom flesta som sitter i fängelse är skyldiga(får man hoppas) men misstag sker ju oxo här wink

Adam
Member
Medlem
Forum Posts: 5104
798671
December 17, 2004 - 5:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tror världen hade varit ett bättre ställe utan (olika) religioner....
Nästan alla stora konflikter, dvs krig (pågår just nu ca 100 st enligt FN) bygger på nån form av meningsskiljaktighet pga religionen....

Captain_Anarchy
Kommer du hit ofta?
Medlem
798674
December 17, 2004 - 5:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Deuterium, men du kan inte påstå att det är bra att bli stenad för att ha varit otrogen - om hon nu har vart det överhuvudtaget..

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
798675
December 17, 2004 - 5:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Modesty wrote: Jo. det är sant! men jag tror nog att dom flesta som sitter i fängelse är skyldiga(får man hoppas) men misstag sker ju oxo här wink

Jag snackar inte om misstag, jag snackar om folk som blivit innespärrade för att de haft "knark" på sig.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
798677
December 17, 2004 - 5:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Captain_Anarchy wrote: Deuterium, men du kan inte påstå att det är bra att bli stenad för att ha varit otrogen - om hon nu har vart det överhuvudtaget..

Om jag tycker att det är bra är en annan sak. Ser dock inget fel i det ifall man jämför med hur det funkar i länder om ex Sverige.

Captain_Anarchy
Kommer du hit ofta?
Medlem
798682
December 17, 2004 - 5:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Deuterium wrote: [quote=Captain_Anarchy]Deuterium, men du kan inte påstå att det är bra att bli stenad för att ha varit otrogen - om hon nu har vart det överhuvudtaget..

Om jag tycker att det är bra är en annan sak. Ser dock inget fel i det ifall man jämför med hur det funkar i länder om ex Sverige.

jag ser iallafall jävligt mycket fel i det, eftersom folk ska få göra hur dom vill med sina liv, och att jag tror att männen i Iran får va hur otrogna dom vill utan att det händer ett skit!

håller dock med om att det inte är särskilt bra i Sverige heller..

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
798684
December 17, 2004 - 5:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Captain_Anarchy wrote: [quote=Deuterium][quote=Captain_Anarchy]Deuterium, men du kan inte påstå att det är bra att bli stenad för att ha varit otrogen - om hon nu har vart det överhuvudtaget..

jag ser iallafall jävligt mycket fel i det, eftersom folk ska få göra hur dom vill med sina liv

Det får man inte göra i Sverige heller, därför är Sverige också jäkligt dåligt. Det är det som irriterar mig, folk snackar om hur dåligt det är att sådant får hända i Iran, samtidigt som de stödjer Sveriges förbudspolitik.

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
798685
December 17, 2004 - 5:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Vi behöver strängare lagar och straff här i sverige helt klart.
Inte ska man kunna köra ijhäl personer rattfull och få 4 år.
De ska räknas som mord och du ska fanimej ha livstid.

Ska jag bli lönmördare och det finns en liten risk att jag kommer undan med mordet ska jag dricka lite sprit och köra ner mitt offer.

Captain_Anarchy
Kommer du hit ofta?
Medlem
798692
December 17, 2004 - 5:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Deuterium wrote: [quote=Captain_Anarchy][quote=Deuterium][quote=Captain_Anarchy]Deuterium, men du kan inte påstå att det är bra att bli stenad för att ha varit otrogen - om hon nu har vart det överhuvudtaget..

jag ser iallafall jävligt mycket fel i det, eftersom folk ska få göra hur dom vill med sina liv

Det får man inte göra i Sverige heller, därför är Sverige också jäkligt dåligt. Det är det som irriterar mig, folk snackar om hur dåligt det är att sådant får hända i Iran, samtidigt som de stödjer Sveriges förbudspolitik.

jag sa aldrig att man fick det i sverige heller iofs men.. men håller absolut med dej om att det är störande att folk ser upp till sånt här men är blinda för all skit som finns i "västvärlden" :up:

Callister
Member
Medlem
798721
December 17, 2004 - 6:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Folk kan inte skilja på mord och dråp. Är det avsiktligt, man kanske inte ångrar det, man gjorde det medvetet - ja då ska man ha ett högt straff. Och föraren som fick fyra år i detta fall dödade dom inte avsiktligt, inte medvetet. Moral eller inte. Det är en skillnad och det är så det funkar.

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
798745
December 17, 2004 - 7:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister. Det är klart vi vet att det är så det funkar. Vi är inte dumma.

Men frågan är om det är rätt?

Ska man kunna ångra sig i efterhand? Jag tycker inte det.

Må hända att folk är så dumma att de går på att man efter några öl inte har någon verklighetsförankring och därmed gör dumma saker. Men ge då fan i ölen om du vet att bilen står utanför baren! Ta inte bilen till baren. Kör inte bilen till festen. Och om du tvunget måste, då DRICK inte. Det är ditt val, och du är medveten om vad du gör, eftersom du tar första klunken när du är nykter.

Man kan inte alltid komma och ångra sig i efterhand. Dax att folk börjar tänka till lite före ibland, som oväxling.

Callister
Member
Medlem
798746
December 17, 2004 - 7:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Okej uppfattade det på ett annat sätt. Men jag håller ändå inte med.
Det där med att ångra sig i efterhand eller inte, är hela grejen hurvida gärningsmannen kommer rehabilitera sig och fungera i samhället utan att vara en fara. Men det är ju bara vad jag tycker

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
798778
December 17, 2004 - 7:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Deuterium wrote:

Du har helt rätt. Det är helt fel. Om det skulle varit någon jävla ordning, så skulle man stena alla förbannade knarklangare till döds, och låsa in alla knarkare.
Men frågan är väl vem kvinnan i Iran skadade?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 268
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL