January 6, 2006
Komplett är nog de ända som kör det här knepet för att locka kunder, titta på nätagget längst ner på sidan.
May 17, 2002
whak wrote: Däeför man håller sig till Datorbutiken. 😉
HA! Lustigt, alla jag känner som gjort misstaget att beställa från datorbutiken har fått vänta veckor efter utlovad leverans, kommer aldrig handla där!
Komplett har jag däremot några gånger fått grejjerna dagen efter beställning, senast 2 dagar efter. Kan inte bli så mycket snabbare än så...
Det är tydligen bara jag som är nöjd med både DB och komplett.. Har alltid funkat bra i båda butikerna för mej, fast å andra sidan brukar jag inte beställa saker för att sedan avbeställa dom..
Jag brukar beställa där det för tillfället är billigast, och då med fraktavgifter inräknat.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 12, 2003
ilg@dd wrote: Det är tydligen bara jag som är nöjd med både DB och komplett.. Har alltid funkat bra i båda butikerna för mej, fast å andra sidan brukar jag inte beställa saker för att sedan avbeställa dom..
Jag brukar beställa där det för tillfället är billigast, och då med fraktavgifter inräknat.
De asen registrerade visst två stycken identiska beställningar och skickade sedan... Var inte mitt fel, det första gick bra att avboka, men det ena åkte iväg ändå. Inte mitt fel, tycker jag.
Mean Machine wrote: [quote=ilg@dd]Det är tydligen bara jag som är nöjd med både DB och komplett.. Har alltid funkat bra i båda butikerna för mej, fast å andra sidan brukar jag inte beställa saker för att sedan avbeställa dom..
De asen registrerade visst två stycken identiska beställningar och skickade sedan... Var inte mitt fel, det första gick bra att avboka, men det ena åkte iväg ändå. Inte mitt fel, tycker jag.
Har faktiskt inte kollat hur DB har det, men på komplett kan man logga in på sitt konto och se om det ligger någon order på lut och avbeställa där ifall man råkat "dubbelbeställa", så fördel komplett i såna fall..
Det är ju trots allt datorer som tar onlinebeställningarna, och såna vet vi ju hur pålitliga de är.. 🙄
Fast det bästa är väl att bestämma sej före innan man beställer öht, eller?? 😉
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 25, 2004
Hehe.. Håller mig inte till Topic men.. Fler som haft problem med DB ser jag.. =) Beställe minnen därifrån.. Fick vänta 4.5 vecka på de.. =/... dagen innan jag fick dom funderade jag på att avbeställa.. Men kollade kollinummret på posten.se.. o såg att dom låg på utlämnsingstället.. Men 4 veckors leverans.. nja-- klarar mig utan datorbutiken.. Go DustinHome och Komplett!.. 🙂
October 3, 2004
Nevil wrote: Hehe.. Håller mig inte till Topic men.. Fler som haft problem med DB ser jag.. =) Beställe minnen därifrån.. Fick vänta 4.5 vecka på de.. =/... dagen innan jag fick dom funderade jag på att avbeställa.. Men kollade kollinummret på posten.se.. o såg att dom låg på utlämnsingstället.. Men 4 veckors leverans.. nja-- klarar mig utan datorbutiken.. Go DustinHome och Komplett!.. 🙂
De var väl helt enkelt inte i lager?
Har du aldrig fått vänta så länge för något som varigt i lager oavsett butik.
Därmot så är jusst dustin och komplett normalt löjligt snabba 🙂
Dustin hade ju 24 timmars garanti förr (vet ej hur det är nu) 🙂
Var skönt att kunna beställa ett (ex) nätverkskort på dustin på morgonen och hämta det på vägen hem från skolan samma dag.
November 29, 2003
airman wrote:
HA! Lustigt, alla jag känner som gjort misstaget att beställa från datorbutiken har fått vänta veckor efter utlovad leverans, kommer aldrig handla där!Komplett har jag däremot några gånger fått grejjerna dagen efter beställning, senast 2 dagar efter. Kan inte bli så mycket snabbare än så...
Jag vet MINST 4 personer inklusive mig som gjort beställningar där utan några problem. Dom är hyffsat snabba att skicka sakerna, jag har aldrig behövt vänta i "onödan".
2 Guest(s)