December 28, 2001
Ni säger att NH är så mycket bättre och ni bashar konkurrentens forum, hur ska det få er att föreställa så bra och att det är så bra attityd här? Det blir ju precis lika mycket tjafs här. Om inte mer bara för att ni är så kära till ett visst forum och måste hata konkurrenten.
January 21, 2004
Shinji wrote: Wow, en sån där tråd på SweC var ju nästan nyheter. Man har ju inte sett de övriga XXXXXXXX trådarna där folk slänger "n00bfitta" och och andra skällsord i ansiktet på varandra.
Finns säkert många rediga människor på SweC, men överlag är det fjortispatrask och stundenter med misslyckade liv som håller till där (My opinion - Sue me!).
Jag brukar läsa på SweC:s forum (har gjort det i säkert två och ett halvt år nu), men jag har aldrig reggat mig. Och det pga. just den där 'taskiga' stämningen som råder. Alla är allmänt otrevliga, alla tillrättavisar alla.
Ja ... Jag behöver inte tillägga mycket mer.Nej, tacka vet jag gamla goda NH. Trevligare människor och vettiga administratörer som faktiskt har ett sinne för humor till skillnad från de på SweC.
Därmed inte sagt att det inte hänger fjortispatrask även här på NH 🙄
Men det är en helt annan sakEDIT: 'Word'-varning på denna post? 😉
Du får det att låta, som om det råder krig mellan NH och Swec,
Jag är en sweclockare, men att medlemmarna ska "kriga" mot varandra
är bara löjligt.
Nu blir jag väl hatad här kanske, men ni kan vara lugna, jag
flyttar tillbaks såfort min ban hävs.
October 1, 2002
Spegel wrote: [quote=Shinji]Wow, en sån där tråd på SweC var ju nästan nyheter. Man har ju inte sett de övriga XXXXXXXX trådarna där folk slänger "n00bfitta" och och andra skällsord i ansiktet på varandra.
Finns säkert många rediga människor på SweC, men överlag är det fjortispatrask och stundenter med misslyckade liv som håller till där (My opinion - Sue me!).
Jag brukar läsa på SweC:s forum (har gjort det i säkert två och ett halvt år nu), men jag har aldrig reggat mig. Och det pga. just den där 'taskiga' stämningen som råder. Alla är allmänt otrevliga, alla tillrättavisar alla.
Ja ... Jag behöver inte tillägga mycket mer.Nej, tacka vet jag gamla goda NH. Trevligare människor och vettiga administratörer som faktiskt har ett sinne för humor till skillnad från de på SweC.
är bara löjligt.
Ditt inlägg, o kära swec:are, syftar mer till att det skulle låta som om det råder krig mellan NH & Swec än vad mitt gör.
Helt otroligt att jag ska behöva påpeka det här, men ... "(My opinion - Sue me!)"
Är det svårt att förstå att det är min åsikt, eller missade du engelskalektionerna i grundskolan?
June 19, 2002
Spegel: Tyvärr så är det en allmänt dålig stämning mellan just forumen swec och nh. Vet inte riktigt vad det här beror på, det är ju sällan eller aldrig några i crew som gaddar utan mest medlemmar. Vi försöker iallafall förhindra det så gott det går 🙂
"Skämt mellan sidorna är roliga, sålänge man inser att de är skämt".
July 13, 2002
Shinji wrote: Wow, en sån där tråd på SweC var ju nästan nyheter. Man har ju inte sett de övriga XXXXXXXX trådarna där folk slänger "n00bfitta" och och andra skällsord i ansiktet på varandra.
MAddafakkker straight up W O R D 😉
Nej men jag håller med om det mesta... när jag som okunnig 14-årig gav mig på utmaningen att bygga ihop en datorn, utan att egentligen kunna skilja på ett moderkort och en processor, reggade jag mig på sweclockers. Beväpnad med kunskapen från 1(!) nr av mikrodatorn och ha läst lite guider på internet ställde jag en enkel fråga (tror det var nått om man hade en fläns eller bara en fläkt eller båda när man kyler processorn); Fick ungefär samma svar som hensan fick... sug kuk å dö n00bfitta försök dig inte på sånt du inte kan, för gud jävla förbjude att du lär dig genom erfarenhet...
Märkte då att det stället jag läst mig bästa guide (NH), även hade ett forum, så jag provade här och har varit fast sedan dess :D... så obeskrivligt mycket softare stämning här. det accepteras faktiskt att man inte är född med otroliga datorkunskaper som många swec:s verkar tro.
ps: Tack NH! :worshipp: Är fortfarande ingen datorexpert men har inte behövt lämna in nån dator på lagning sen jag reggade mig här 😀 Har byggt 3-4 st nu dessutom samt satt upp ett närverk här hemma :D/
EDIT: Stavade hensans namn fel :bok:
September 12, 2001
Spegel wrote: [quote=Shinji]Wow, en sån där tråd på SweC var ju nästan nyheter. Man har ju inte sett de övriga XXXXXXXX trådarna där folk slänger "n00bfitta" och och andra skällsord i ansiktet på varandra.
är bara löjligt.
Detta tjafs medlemmar mellan är rent fånigt.
Att "kriga" mot varandra är absolut inte något jag gillar...du är inte "hatad" här inte så länge du sköter dej i forumet. 🙂
January 26, 2004
July 13, 2002
Hensan wrote: Heeey. jo ja vart lite Arg men vem var det som Ringde till mig alla värkar veta det ? 🙂 förutom jag då men någon som vet vem det var ? =)
aja var lite less där på Sweclockrers. men det var jhu någon som kom med ett bra förslag och att lägga isFlaskor i Dunken.
gissar på att det var ^ZerOne^ eftersom det var han du ville träffa på dhs2k4 🙄
btw: Jag sympatiserar med dig, välkommen till NH! Även om du drog de grövsta kommentarena så kan jag se mig själv göra samma sak i din situation (dock lite smidigare då ;))... finns inget mer frusterande än människor som inte kan hålla KÄFT då de inte har nått vettigt att säga. Tycker din fråga var helt berättigad, funderar på att göra specialprojekt i 3:an om vattenkylning å då kommer jag förmodligen komma med en del (till synes) enkla frågor 😀 MEn det är alltid det man tar som självklart som kan vara jobbigast då man sällan tänker på det förens det ska genomföras. Typ första gången jag dömde innebandy var mitt största problem inte frislag/utvisningar/rödakort utan om jag skulle blåsa då bollen for över sargen (som händer en ca 1 ggn varannan minut) och då hade jag spelat innebandy själv i över 10 år...bara aldrig tänkt på det.
January 21, 2004
Shinji wrote: [quote=Spegel][quote=Shinji]Wow, en sån där tråd på SweC var ju nästan nyheter. Man har ju inte sett de övriga XXXXXXXX trådarna där folk slänger "n00bfitta" och och andra skällsord i ansiktet på varandra.
är bara löjligt.
Ditt inlägg, o kära swec:are, syftar mer till att det skulle låta som om det råder krig mellan NH & Swec än vad mitt gör.
Helt otroligt att jag ska behöva påpeka det här, men ... "(My opinion - Sue me!)"
Är det svårt att förstå att det är min åsikt, eller missade du engelskalektionerna i grundskolan?
My mistake,
Jag blev så förvirrad, det är väl bäst att jag gräver ner mig ett tag,
Over N Out.
February 21, 2003
Jag kan inte påstå att jag hänger på Swec, men jag tar och läser lite då och då när jag söker efter trådar som kanske har lösningen på något problem jag har (efter att jag letat på NH först naturligtvis ). Men jag har ändå fått ett intryck av stämningen på Swec i allmänhet, som kanske inte stämmer överens med andras som är där mer frekvent, men men.
Andelen löjliga "fjortisar" är säkert lika stor på NH som på Swec. MEN! Det jag upplever som de stora skillnaderna mellan Swec och NH är två saker:
1. Det finns så många användare på Swec så att det blir svårt för moderatorerna att hänga med och hålla rätt nivå på diskussionerna, i o m att det blir sån flod av inlägg.
2. Det finns fler vanliga gräsrotsanvändare här på NH som är tillräckligt mogna och handlingskraftiga att säga ifrån om diskussionen går överstyr. NH är mer självmodererande så att säga.
Sen det här med moderatorer. Man har ju hört en del om moderatorerna på Swec vilket inte är så smickrande. Kanske stämmer, kanske inte. Eftersom jag inte har någon erfarenhet av dem så låter jag det vara osagt.
Jag kan bara säga att jag tycker att Forum crew här på NH är jävligt bra. Vissa klagar på att de är slappa ibland med förändringar som behöver göras osv, men inte många fattar vilket slavarbete de gör som vi vanliga inte alltid lägger märke till. Och även om jag har haft mina duster med moderatorer och admins här på NH så har det alltid slutat med att vi har hamnat på samma nivå och förstått varandra och problemet är således ur världen.
Så jag tycker att det som gör NH såpass bra är just kunskapen som finns här, forum crew och inte minst vi användare. Jag hoppas verkligen att vi visar Swec hur ett forum ska se ut och kasta ner dem från Internet-topp-100-listan (där NH inom kort förhoppningsvis kommer vara).
Shit, blev långt det här. Jaja, nu har jag nog fått ur mig det jag ville säga i ämnet iaf. 🙂
2 Guest(s)