July 18, 2003
Okej, never mind the topic.
Men... Jag har en fråga !
Har haft problem med min stortånagel (jepp, ont gör den) och undrar om någon har någon erfarenheter med tår! (ej sexuelt nu pojkar...).
Objektet, tån. Har blivit stämplad, trängts ner i klättringsskor och allt möjligt. Den är hälften blå atm. och gör ont efter träning. Nagel sitter "fast" som den bör med spretar kanske lite mycket på ena sidan.
Hur bör jag göra? Vila foten tills den blir bra (kan ju ta en stund..) eller bara köra på.
Alla kommentarer är bra 🙂
December 31, 2001
Gå till doktorn, har du otur och det är en bit på nageln som växer snett så kan du med ännu mer otur få klyva nageln ner till roten och där få avlägsna den så på så sätt att den aldrig växer upp på den sidan igen 🙂
Väldigt smärtsamt och du kommer ha ont ett bra tag framöver.
July 18, 2003
Death On Wings wrote: Gå till doktorn, har du otur och det är en bit på nageln som växer snett så kan du med ännu mer otur få klyva nageln ner till roten och där få avlägsna den så på så sätt att den aldrig växer upp på den sidan igen 🙂
Väldigt smärtsamt och du kommer ha ont ett bra tag framöver.
Ehm... Okej. Tack för tipset. Ska nog ringa om det imorgon då..
Distrikt eller sjukhus ?
September 5, 2001
Är det att den är blå som du har ont av eller att den växer åt ena hållet? (gör ont på ena sidan dvs.?)
Har samma problem fast i princip hela stortånageln är blå. Löste detta genom att värma ett gem och trycka igenom nageln. Lättade bra på trycket, ont gjorde det men det kan det vara värt? Ingen fara, bara att köra vidare 😉
Det du i så fall eventuellt skulle söka för är väll om den växer snett.
August 20, 2001
Sådant har jag haft tidigare (från innebandyträning).
Hos mig blev nageln blå och "dog" så småningom så att en ny nagel "växte" ut under och den gamla trillade av efter ett tag.
Har haft det några gånger på samma stortå och den är fortfarande lite småskadad på ena sidan.
April 24, 2007
T0FFE wrote: Hade något liknande då jag tränade fotboll. Fortsatte spela trots att nageln var blå, slutade med att jag blev stämplad över just den tån så nageln lossnade och en ny växte fram. För övrigt har ju den här tråden varit väldigt off topic!
Finns det hajar där?
dry_ice skrev: skit i rubriken 😀
August 11, 2002
Naglar är inte så känsliga enligt min erfarenhet, tror de flesta av mina blivit blå och ramlat av någon gång, t.o.m. lilltånaglar ._.
Enda faran är väl om smärtan håller i sig en längre tid, brukar annars gå över på en halv dag. Kan ju komma tillbaka efter att man utsatt den för samma påfrestning igen brukar gå över fortare och fortare, iaf för mig.
July 18, 2003
Studentfotbollen börjar rätt sent.. match halv 12.
Hursomhelst, började idag blöda under tånageln 🙁 Dock så ser det ut ungefär som innan och gör inte mer ont än vanligt. kommer troligen vara över till imorgon.
Ska gå och kolla upp den, men.. Borde jag fortsätta spela fotboll och tränga in fötterna i extremt trånga klättringskor? Eller ska jag låta nageln vila en stund?
Verkar ju inte så skönt att tappa nageln.. Jag gillar den här nageln dessutom.
Å nej, det finns inte hajar i vättern: Dock i Roxen ! ! ! Stog en hel del om att de ska plantera in hajar där i extra östergötland på 1 april. Slutkommentaren " Äh, några badare får offta en arm eller två, vi kommer att kunna bota alzheimers sen tack vare hajarna" (De skulle användas för forskning)..
Natti pojkar, (antar att vi har skrämt bort alla flickor..).
July 18, 2003
Vet ni hur svårt det är att fotografera en tå med den inbyggda kameran i macbook? Svårt...
Nageln ser lite bättre ut på kort än IRL. Samt att den har blivit lite mindre blå sen jag blödde under den idag, skumt nog
I know, grymt het tå jag har!
July 18, 2003
fisken wrote: Nageln v
erkar växa "in i tån" i köttet till höger.Prova att pilla med något och "lyfta" upp nageln och peta en massa. Efter ett antal dagar så har man lyft upp nageln och fått in "kött" under nageln och allt är frid och fröjd.
Ännu bättre. Då är det "lugnt". För nageln växer inte in i sidan utan snarare över.
1 Guest(s)