October 23, 2004
Spinnjonte wrote: Han är ju såååå grymt dålig....
Antec P182| Corsair 750W psu | Gigabyte GA EP45-DS3R | Intel Core Duo E8500@3.6GHz | 4 GB Corsair RAM| Sapphire 4870X2 2GB | 24" Samsung 2493HM | Logitech Z-2300 | Soundblaster X-Fi Xtreme Music |
December 16, 2003
Redfaction wrote: Hur i hela H kunde han bli stor? Är det verkligen så många människor i detta land som är så tondöva att de tror att han kan sjunga?
Evert Taube var väl lika tonalt begåvad.. men texterna är väl bra.
Å så tycke alla synd om dem... men de försöker ju 😉 Å det är huvudsaken!
January 15, 2004
DiDi wrote: Lyssna på texterna kanske...
http://www.hakanhellstrom.com/texter.php kanske...
Mycket skonsammare för öronen.
Vad är problemet? Köper ni skivor av artister ni inte gillar?
Gillar man inte musiken eller vad man ska kalla det, så är det väl bara att låta bli och lyssna?
Om nu HH säljer bra, det tyder ju på att han har många som tycker att han är bra, eller?
Själv skulle jag väl vilja påstå att det mesta i musikväg som komponerats efter sent 80-tal i princip är skräp, men jag låter bara bli att lyssna på det. Finner ingen anledning att idiotförklara artisterna eller dom som lyssnar på och gillar hiphop, raaap eller räjv bara för att jag personligen inte orkar höra på det.
BTW, jag gillar inte heller HH.
*Edit*
Man kan i stora drag sammanfatta vad jag anser vara musik, och det är: Kan man inte kan vissla det så folk hör vilket låt det är. Ja, det är inte musik. Men det är jag det.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 22, 2001
ilg@dd wrote: Själv skulle jag väl vilja påstå att det mesta i musikväg som komponerats efter sent 80-tal i princip är skräp
Det ligger väldigt mycket i det där.
Sen skulle jag ju vilja fråga mig hur folk kan lyssna på något av det som spelas på kommersiell radio (med något enstaka undantag).
Det enda bra jag hört är sommarpratarna som ersatt morgongänget på radio city. Där blev det lite variation på musiken och väldigt blandade genrer.
Även om jag inte gillade allt var de ju klart bättre än det normala, 20 låtar som spelas om o om igen i en månad, sen byts 5 av dem.
2 Guest(s)