June 27, 2002
Marcan- wrote: Hans röst är ju orginell, är nog det som gör honom så älskvärd.
Är det orginelt att låta som en skata som fått nåt i halsen?
Hans texter är lika mycket värda som en servett jag nyss snorat ner.
Jag tycker det är skam att sånna artister kan bli stora, var de tinte Sverige som kallades musikland förr?
Sen har det gjorts väldigt mycket bra musik sedan sent 80-tal..:) 80 talet var inte speciellt trevligt där nästan alla manliga artister sminkade sig som flickor.
March 3, 2004
Marre wrote: [quote=Redfaction]Hur i hela H kunde han bli stor? Är det verkligen så många människor i detta land som är så tondöva att de tror att han kan sjunga?
Evert Taube var väl lika tonalt begåvad.. men texterna är väl bra.
Å så tycke alla synd om dem... men de försöker ju 😉 Å det är huvudsaken!
Protest!
Evert Taube hade en utmärkt stämma, speciellt i sina yngre dagar.
Tyvärr gjorde åldrandets sitt samtidigt som den tiden inspelningsteknik inte var den bästa. 😀
April 14, 2002
Redfaction wrote: [quote=Marcan-]Hans röst är ju orginell, är nog det som gör honom så älskvärd.
Jag tycker det är skam att sånna artister kan bli stora, var de tinte Sverige som kallades musikland förr?
Sen har det gjorts väldigt mycket bra musik sedan sent 80-tal..:) 80 talet var inte speciellt trevligt där nästan alla manliga artister sminkade sig som flickor.
Det är din åsikt ja. Du frågade hur han kunnat bli stor och jag svarade vad jag trodde.
June 27, 2002
Marcan- wrote: [quote=Redfaction][quote=Marcan-]Hans röst är ju orginell, är nog det som gör honom så älskvärd.
Det är din åsikt ja. Du frågade hur han kunnat bli stor och jag svarade vad jag trodde.
Det lät som du tyckte att hans röst var bra........ :cy: 😮
Redfaction wrote: Avundsjuka? Nej nej bara en undran hur tondöva så många är i detta land.
Att bli en populär artist innebär inte per automatik att du måste bra sångröst.
Se bara på Uffe Lundell, Per Gessle eller varför inte Bruce Springsteen.
Klart det är avundsjukt folk som missunnar andra, inget snack om den saken..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
June 27, 2002
ilg@dd wrote: [quote=Redfaction]Avundsjuka? Nej nej bara en undran hur tondöva så många är i detta land.
Att bli en populär artist innebär inte per automatik att du måste bra sångröst.
Se bara på Uffe Lundell, Per Gessle eller varför inte Bruce Springsteen.
Klart det är avundsjukt folk som missunnar andra, inget snack om den saken..
Du kan ju inte jämföra dessa artister med Håkan Kråkan Hellström.
Alla de du nämner spöar ju skiten ur han röst mässigt och då gillar jag verkligen inte Per Gessle.
Håkans röst är lika bra som vem som helst och vem som helst kan lära sig att sjunga rent.
June 27, 2002
azN- wrote: Kommer ni fram till mycket eller?
Tycker själv att han är bra, sköna låtar att lyssna på.
Menmen alla har väl rätt till en egen åsikt.
JO men nu snackar jag mest om att det verkar vara som nästan hela Sverige har blivit tondöva. Rix FM är den största radio stationen Håkan Kråkan är en stor artist osv osv..... Snart börjar väl Göran Persson sjunga och hamnar först på topplistorna.
Redfaction wrote: [quote=azN-]Kommer ni fram till mycket eller?
Tycker själv att han är bra, sköna låtar att lyssna på.
Menmen alla har väl rätt till en egen åsikt.
Tycker nog denna tråd har gjort sitt nu..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 7, 2001
Han var ju trummis och senare även bassist i Broder Daniel från början så han blev väl lite känd där igenom.
Han har kass röst men den passar till musiken och han är grymt duktig live.
Han säger själv att han har kass röst.
Han är grymt musikalisk även fast han inte kan sjunga.
Jag förstår mig inte på attityden "han/hon gör dålig musik! han/hon förstjänar inte att vara artist!"
June 27, 2002
Okej, jag kanske gnäller för mycket på artisten, men om han kan bli känd med det skräp han förmedlar och likaså alla skräpartister som de spyr ut på RIX FM så kan ju vilken dåre som helst bli känd eller hur? Som Mark sa alla kan sjunga eller snarare vad han borde menat är alla vill kunna sjunga men väldigt få kan.
1 Guest(s)