January 15, 2004
Jag dricker minst 1 liter om dagen, om vi inte ska överdriva, det kan bli mer. Nu vill jag inte att någon ska uppfatta det jag säger nu som propaganda, men innan jag började snusa fick jag hål, efter har jag inte haft ett enda. Får värsta berömmen av tandläkaren, och jag kan vara slarvig med tandborstningen ibland nu ockå. Börja inte snusa om ni inte gör det dock, fast jag ångrar mig inte.
November 5, 2001
Gulzebra wrote: Jag dricker minst 1 liter om dagen, om vi inte ska överdriva, det kan bli mer. Nu vill jag inte att någon ska uppfatta det jag säger nu som propaganda, men innan jag började snusa fick jag hål, efter har jag inte haft ett enda. Får värsta berömmen av tandläkaren, och jag kan vara slarvig med tandborstningen ibland nu ockå. Börja inte snusa om ni inte gör det dock, fast jag ångrar mig inte.
Att snus motverkar hål i tänderna stämmer. Eftersom snus är basiskt dämpar det syraattacker mot tänderna som ger upphov till hål. Synd bara att snuset inte är alltför snällt mot tandköttet.
January 15, 2004
Arny wrote: [quote=Gulzebra]Jag dricker minst 1 liter om dagen, om vi inte ska överdriva, det kan bli mer. Nu vill jag inte att någon ska uppfatta det jag säger nu som propaganda, men innan jag började snusa fick jag hål, efter har jag inte haft ett enda. Får värsta berömmen av tandläkaren, och jag kan vara slarvig med tandborstningen ibland nu ockå. Börja inte snusa om ni inte gör det dock, fast jag ångrar mig inte.
Att snus motverkar hål i tänderna stämmer. Eftersom snus är basiskt dämpar det syraattacker mot tänderna som ger upphov till hål. Synd bara att snuset inte är alltför snällt mot tandköttet.
Ja, det skulle väl vara det.. Ibland händer det att man känner sig lite canceraktig också.. men det borde alla göra lite då och då. 😛
En till om sambandet snus/bra tandvård, jag har slutat äta godis helt. Inte för att jag tror att jag åt så mycket godis innan, men nu är det verkligen ingenting.
1 Guest(s)