June 3, 2001
För ett par dagar sen när det var halt och jävligt här var jag på väg hem från stan, hade köpt min X-Box. 🙂
Åker igenom ett lite större samhelle..
Det råder 50km/h på sträcken.
Jag håller runt 50 knyck.
Rätt som det är så springer det en unge som jag uppskattar är 4-5 år ut rätt på vägen ca 10-15 meter framför bilen.
Där ungen sprang ut var det en häck ca 1 meter från vägbanan.
Blev skitskraj och höll på att trycka bromsen genom golvet, ABS:n jobba som aldrig förr. :cy:
Som tur var så han jag stanna och det var det ingen bil bakom mig.
Sen kom det fram en mamma så ungen var inte på rymmen iallafall. 🙂
June 3, 2001
shlumpen wrote: Hur gick det med X-boxen? :cy:
Lådan kom åt någe "vasst" så jag fick ett hål i papplådan. 🙁
Men hellre det än att ha kört över ett barn.
Edit:
Steel: Nej det blev det inte.
Jag tror mamman såg det hela för hon såg lite chockad och rädd ut när jag glodde på henne när jag åkte vidare.
January 23, 2002
Mathias wrote: [quote=Steel]Blev det nåt däckskrik?
Om morsan hörde det så kanske hon fattar att man måste hålla koll på sina ungar.
Blir inget däckskrik med ABS. :blink: Iaf inte vad jag upplevt.
Kan bli, även ABS låser upp hjulen lite smått ibland, alltså inga längre däckskrik utan små korta.
September 5, 2001
Steel wrote: [quote=Mathias][quote=Steel]Blev det nåt däckskrik?
Om morsan hörde det så kanske hon fattar att man måste hålla koll på sina ungar.
Kan bli, även ABS låser upp hjulen lite smått ibland, alltså inga längre däckskrik utan små korta.
Dåliga ABS brommsar...jag hör då inga skrik från däcken när jag tvärnitar.
January 23, 2002
hawkie wrote: [quote=Steel][quote=Mathias][quote=Steel]Blev det nåt däckskrik?
Dåliga ABS brommsar...jag hör då inga skrik från däcken när jag tvärnitar.
Men herregud vad folk hängde upp sig på det
Jag sa inte att det var alla ABS-bromsar och att det händer alltid, men det kan hända. Har hört det själv vid minst två situationer även om inte jag heller har varit med om det i en bil jag kört.
Kanske lättare å höra utifrån eftersom det är så korta skrik och på vissa bilmodeller så hör man bromsens pulserande inne i bilen vilket skulle göra att man kanske inte hör de små korta skriken utifrån.
January 23, 2002
Dehman wrote: För något år sedan sprang en unge ut framför min polare när han kom på moppen ungen kom från en dagiskull. Han blev påkörd. :bgrin:
Jättekul, verkligen 😡
Sicko 👿
Edit: Även om ungen var puckad som sprang ut i vägen så betyder det ju inte att han förkänade å bli påkörd, alltså inte kul att han blev det. Men man kan ju tro att du tycker det eftersom du satte :bgrin: -smileyn efter inlägget.
March 10, 2002
Steel wrote: [quote=Dehman]För något år sedan sprang en unge ut framför min polare när han kom på moppen ungen kom från en dagiskull. Han blev påkörd. :bgrin:
Jättekul, verkligen 😡
Sicko 👿
Edit: Även om ungen var puckad som sprang ut i vägen så betyder det ju inte att han förkänade å bli påkörd, alltså inte kul att han blev det. Men man kan ju tro att du tycker det eftersom du satte :bgrin: -smileyn efter inlägget.
Hehe, jag tyckte inte det var kul. Orkade inte skriva klart.
November 30, 2003
Eeeh, nu har du nog fel!
Du var så ivrig att spela ditt XboX så du kollade bara på kartongen och där stod det typ +50 för nånting. Fast det var bara 30-väg. Så du gasade upp till 50 och fortsatte kolla på din låda - NÄR PLÖTSLIGT, ett barns skrik kom innifrån din XboX låda. Du tvärbromsade, och det var en jävla tur eftersom ungen stod på vägen...
lol :bgrin:
March 10, 2002
Zydox wrote: Eeeh, nu har du nog fel!
Du var så ivrig att spela ditt XboX så du kollade bara på kartongen och där stod det typ +50 för nånting. Fast det var bara 30-väg. Så du gasade upp till 50 och fortsatte kolla på din låda - NÄR PLÖTSLIGT, ett barns skrik kom innifrån din XboX låda. Du tvärbromsade, och det var en j**la tur eftersom ungen stod på vägen...
lol :bgrin:
Så tror jag det var. 🙄
1 Guest(s)