August 20, 2001
Dehman wrote: [quote=DiDi][quote=Metz]Hur fasen lyckades du stanna en bil som går i 50km/h på halt vinterväglag på 10-15meter?? 😀
tur att för både dig o honom att du han stanna 😀
Jo... Hade det varit min bil hade han legat 50 m bakom bilen...
Vad har du för bil?
Golf I -83 med dåliga bromsar :cy:
March 10, 2002
DiDi wrote: [quote=Dehman][quote=DiDi][quote=Metz]Hur fasen lyckades du stanna en bil som går i 50km/h på halt vinterväglag på 10-15meter?? 😀
Vad har du för bil?
HAha, nice 😀 Den är utsatt för kraftig korrision va? 😀
August 20, 2001
Dehman wrote: [quote=DiDi][quote=Dehman][quote=DiDi][quote=Metz]Hur fasen lyckades du stanna en bil som går i 50km/h på halt vinterväglag på 10-15meter?? 😀
Vad har du för bil?
Nej inte mycket... Den är väldigt välskött (bromsarna slits ju ändå). Ska fixa en bild på den 😉
March 10, 2002
DiDi wrote: [quote=Dehman][quote=DiDi][quote=Dehman][quote=DiDi][quote=Metz]Hur fasen lyckades du stanna en bil som går i 50km/h på halt vinterväglag på 10-15meter?? 😀
Vad har du för bil?
Nej inte mycket... Den är väldigt välskött (bromsarna slits ju ändå). Ska fixa en bild på den 😉
Gör det. 😀
Min polares Golf I orkade knappa 120 km/h 😀 Sen bytte han upp sig till en Golf II 😀
January 23, 2002
DiDi wrote: [quote=Gueno][quote=Metz]Hur fasen lyckades du stanna en bil som går i 50km/h på halt vinterväglag på 10-15meter?? 😀
Tror du jag åker nån äcklig gammal saab eller? :bgrin:
Du tror inte jag har ett ratt också i bilen?
Jäkla lyx! 🙄
Gueno leker invandrare. 🙄
Blir så när man kör för mycket kebabtaxi 😛
August 19, 2001
D eär ganska intresant att trycka bromsen i botten och se hur ABS systemet jobbar..
Och om ni har Antsisladd system då är de ju väldigt skojigt att testa va de går för med sommardäcken på(självklart ska de va halt, hellst slask)..
Hitten en hyggligt öppen plats bara 😉
August 20, 2001
JuLmUnD wrote: D eär ganska intresant att trycka bromsen i botten och se hur ABS systemet jobbar..
Och om ni har Antsisladd system då är de ju väldigt skojigt att testa va de går för med sommardäcken på(självklart ska de va halt, hellst slask)..
ABS?
Antisladd?
September 5, 2001
DiDi wrote: [quote=JuLmUnD]D eär ganska intresant att trycka bromsen i botten och se hur ABS systemet jobbar..
ABS?
Antisladd?
ABS = Anti Lock-Breaking System
Antisladd heter olika beroende på bilmärke: DSE(Volvo), och ESP(Ford) vet jag.
ABS gör att hjulen inte låser sig vid hård inbromsning(tvärnit), man kan alltså fortvarande styra bilen.
Antisladd överför kraften mellan hjulen för att inte slira, hjälper inte så mycket dock om du har fullgas på nysnöad väg.
August 20, 2001
hawkie wrote: [quote=DiDi][quote=JuLmUnD]D eär ganska intresant att trycka bromsen i botten och se hur ABS systemet jobbar..
ABS?
Antisladd?
ABS gör att hjulen inte låser sig vid hård inbromsning(tvärnit), man kan alltså fortvarande styra bilen.
Antisladd överför kraften mellan hjulen för att inte slira, hjälper inte så mycket dock om du har fullgas på nysnöad väg.
Behöver jag skriva att jag var ironisk?
Tydligen 😉 hehe
January 23, 2002
DiDi wrote: [quote=hawkie][quote=DiDi][quote=JuLmUnD]D eär ganska intresant att trycka bromsen i botten och se hur ABS systemet jobbar..
ABS?
Antisladd?
Behöver jag skriva att jag var ironisk?
Tydligen 😉 hehe
Behöver man påpeka att Volvos antisladd inte heter DSE utan DSTC (Dynamic Stability Traction Control)? Ja! 😛
2 Guest(s)