January 12, 2004
Ska upp till läkaren och troligen få en rejäl utskällning...
Sist jag pratade med honom så frågade jag lite försynt om navelbråck, hur de ser ut och så, kom fram till att jag har det och då frågade han hur länge jag har haft detta...
Då jag svarade i drygt ett år så fick jag ett "vad i helvete sa du" följt av en iskall tystnad...
Så jag fick en tid 10ggr snabbare än vanligt hos honom, det är minst 3 månaders väntetid till honom, jag fick en tid på fem dagar...
Så håll tummarna att han är snäll...
September 12, 2001
obelix wrote: Ska upp till läkaren och troligen få en rejäl utskällning...
Sist jag pratade med honom så frågade jag lite försynt om navelbråck, hur de ser ut och så, kom fram till att jag har det och då frågade han hur länge jag har haft detta...
Då jag svarade i drygt ett år så fick jag ett "vad i h*****e sa du" följt av en iskall tystnad...
Så jag fick en tid 10ggr snabbare än vanligt hos honom, det är minst 3 månaders väntetid till honom, jag fick en tid på fem dagar...
Jag hoppas att läkaren inte är ett dugg snäll! 😀
Ibland behövs det för envisa människor med adidasbyxor,feta kedjor,rakad skalle och en jycke vid kopplet. 😉
January 12, 2004
skiroy wrote: [quote=obelix]Ska upp till läkaren och troligen få en rejäl utskällning...
Då jag svarade i drygt ett år så fick jag ett "vad i h*****e sa du" följt av en iskall tystnad...
Jag hoppas att läkaren inte är ett dugg snäll! 😀
Ibland behövs det för envisa människor med adidasbyxor,feta kedjor,rakad skalle och en jycke vid kopplet. 😉
byt ut adidas mot militärbyxor och kedjor mot en fet mage så...
Jag fick skäll när jag kom till doktorn angående ett ljumskbråck som jag hade haft ett par tre år..
Inget större ingrepp, men kände mej lite tjatig när jag kom dit igen för ljumskbråck på andra sidan något år efteråt..
Faktiskt vid sjukskrivningen efter operationen av det första som mitt intresse för datorer blommade upp. Kunde liksom inte göra så mycket då, hade fullt upp med att kunna resa mej upp i stående läge.
🙂
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 12, 2004
Jahapp...
Visst fick jag lite skäll av min läkare för att jag väntade ett år med att komma med mitt navelbråck.
Men jag lovade att inte komma med mer nu, det började med en vanlig ryggvärk och har sedan dess eskalerat till en massa nya saker för varje år *asg*
Men det är ett litet navelbråck, så det var inget akut iaf, så länge det inte börjar göra ont, då skulle fan komma och ta mig om jag väntade sa han *asg*
January 12, 2004
ultima wrote: kan du förklara lite vad navelbråck är? Testade söka lite, men fick inget bra svar.
enkelt förklarat så är det en utväxt på/i naveln.
och har man otur så kan det "ramla" in en del vävnad som fastnar där samt att blodtillförseln stryps så att vävnadsdöd uppstår,, dvs gangrän, det börjar ruttna...
Så det blir till att göra en lite tripp till krurgen när remissen kommer fram så får vi se när de ska karva upp magen och fixa till det...
January 14, 2004
ilg@dd wrote: Jag fick skäll när jag kom till doktorn angående ett ljumskbråck som jag hade haft ett par tre år..
Inget större ingrepp, men kände mej lite tjatig när jag kom dit igen för ljumskbråck på andra sidan något år efteråt..
Faktiskt vid sjukskrivningen efter operationen av det första som mitt intresse för datorer blommade upp. Kunde liksom inte göra så mycket då, hade fullt upp med att kunna resa mej upp i stående läge.
🙂
Hur märkte du att du hade ljumskbråck? Jag har typ konstant ont i ljumskarna men har inte orkat kolla upp det. Gjorde illa ena ljumsken när jag spelade fotboll för 3 år sen och har haft ont i den sen dess från och till, men nu har jag också börjat få ont i den andra ljumsken...
January 12, 2004
T0FFE wrote: [quote=ilg@dd]Jag fick skäll när jag kom till doktorn angående ett ljumskbråck som jag hade haft ett par tre år..
🙂
Hur märkte du att du hade ljumskbråck? Jag har typ konstant ont i ljumskarna men har inte orkat kolla upp det. Gjorde illa ena ljumsken när jag spelade fotboll för 3 år sen och har haft ont i den sen dess från och till, men nu har jag också börjat få ont i den andra ljumsken...
man får en utbuktning när man har lljumskbråck, ungefär som vid navelbråck.
T0FFE wrote: [quote=ilg@dd]Jag fick skäll när jag kom till doktorn angående ett ljumskbråck som jag hade haft ett par tre år..
🙂
Svårt att förklara, men hittade 2 sidor som gör det bra:
http://netdoktor.passagen.se/default.ns?lngItemID=3381
http://www.sjukvardsradgivningen.se/allakapitel.asp?CategoryID=20454&AllChap=True
Känner man en "bulle" som buktar ut typ som att någon hinna innanför skinnet gett vika, så kan det röra sej om ljumskbråck. Brukar "ramla tillbaks" när man lägger sej på rygg, och i mitt fall kunde jag även trycka tillbaks det som hängde ut.
Mest vanligt hos små barn och gammlingar, men jag antar att jag fick mitt p.g.a idiotiska sneda lyft av saker på jobbet.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
December 15, 2004
Sicken läkare. o_O
Läste lite om navelbråck, det ska ju tydligen inte vara så farligt sålänge det inte.. öh.. blir farligt. 🙂
Jag tyckte nog att beskrivningen av navelbråck stämde in lite på min lilla navel själv (som liten), men så har jag haft sen födseln.. Och visst stod det att medfödd navelbråck är vanligt. 🙂
Läker spontant tydlingen.. tittade ner under luddet och visst är utbuktningen borta.. Hyvens.. Får hoppas på att man slipper problem när man blir äldre..
Operationer är ju dödliga. 😉
1 Guest(s)