November 13, 2001
Köp nu inte en som kommer få problem med höfterna bara. Det är allt för vanligt med detta bland just schäfrar. Valpens föräldrar bör skvallra ganska mycket om hurvida den kommer få problem.
Har alltför många gånger pratat med folk som haft schäfrar men blivit tvungna att avliva dom p.g.a. höfterna redan i ganska låg ålder. Varken roligt för hunden eller ägaren.
January 12, 2004
dreamweaver wrote: Jag har förstått att hundar betyder mycket för dig och framför allt schäfrar, så ja det vore najs om du fick en ny hjärtevän. 🙂
Ska förhoppningsvis ner till skåne i morgon eftermiddag och hämta vovven...
gilgo wrote: Köp nu inte en som kommer få problem med höfterna bara. Det är allt för vanligt med detta bland just schäfrar. Valpens föräldrar bör skvallra ganska mycket om hurvida den kommer få problem.
Har alltför många gånger pratat med folk som haft schäfrar men blivit tvungna att avliva dom p.g.a. höfterna redan i ganska låg ålder. Varken roligt för hunden eller ägaren.
Känner till det med höfterna mer än väl, min förra hund Cavall fick jag ta bort pga Schäfervinglighet.
Vitamin-C wrote: hoppas den är snäll, fin och passar dig i smaken 🙂
Vem vill ha en snäll Schäfer :bgrin:
May 19, 2003
gilgo wrote: Köp nu inte en som kommer få problem med höfterna bara. Det är allt för vanligt med detta bland just schäfrar. Valpens föräldrar bör skvallra ganska mycket om hurvida den kommer få problem.
Vi fick lov att avliva våran schäfer pga höftproblem. Som tur var så han hon iaf bli rätt gammal.
October 16, 2004
January 12, 2004
Tvenne bilder på underverket...
September 12, 2001
obelix wrote: Tvenne bilder på underverket...
Har du gått och skaffat dig varg nu ? :bgrin:
January 12, 2004
skiroy wrote: [quote=obelix]Tvenne bilder på underverket...
Har du gått och skaffat dig varg nu ? :bgrin:
jupp, måste tänka på min image, har ju en pansartax redan, och det är svårt att toppa :bgrin:
1 Guest(s)