March 1, 2001
Jag tycker ICQ och MSN är okej...Jag kör inte MSN då man måste krångla med hotmailar och shit och jag använder ändå inte hotmail.
Jag kan även passa på att tipsa om Trillan eller Trellian, det är typ ett messenger program som integrerar alla sådana in i ett. SÅ du har typ ICQ, MSN, IRC, AIM, Yahho i ett..Väldigt praktiskt om man inte vill ha hundra ikoner i "system tray" (som heter vad på svenska?)
puss
May 16, 2001
lunarstorm *fniss*, icq, irc, msn.
IRC är helt klart jätteskönt.
Man kan välja bland hundratals program, servrar osv. Det finns inget som slår det.
ICQ har börjar bli lite bloatware, det gillar jag inte alls, jag kör med en gammal version för att de nyare versionerna är så äckliga.
MSN tja, vad ska jag säga. Alla har inte ICQ. Personligen gillar jag inte alls MSN med dess pipljud och scrollande text a lá IRC.
ICQ och MSN kompletterar IRC för mig, mest ICQ dock eftersom folk oftast har igång ICQ. Det stör inte eller så, det behöver inte en kel skärm. Man ser om folk är online, men inte orkar gå ut på IRC. Man kan lämna meddelanden som användarna får när de kommer online. Visst, detta går på vissa IRC-nät med, men det är inte hälften så smidigt.
**kJaMiZ**
2 Guest(s)