October 26, 2003
Hauk wrote: Varför firar man det igentligen ?
Själv anser jag det vara en utomordentlig anledning till att dricka oansenliga mängder alkohol. Men vad fan är grund tanken!?
grundtanken är från början att hedra de döda, för att det sas förr att det var under den här tiden dom döda gick igen.. därav en anledningen varför kyrkogårdarna nu för tiden har mest besök under Halloween..
October 26, 2003
FY OCH BLÄ VAD VI HAR BLIVIT AMERIKANISERADE!!!!!!
Och inte fan har dom vett att klä ut sig heller dom små glinen..nu lever man i ständig terror en hel helg, vad göra?
snälla bullen., hjälp mig.
svenska barn har för de första inte mod att göra bus.. dom tror att det är som på påsk.. att den som öppnar står redo med godispåsarna..
bara o öppna dörren o säga att man inte har nåt godis..
förstår inte varför Sverige ska göra en sån stor sak av Halloween..
räcker de inte med att sätta ljus på de dödas gravar som de hela började med?
btw.. de barn som inte klätt ut sig kanske har insett att dom är små monster utan att klä ut sig....
October 26, 2003
kottetrance wrote: grrrr... dom två ungaran som fick CD-R skivorna.. satte en lapp på ytterdörren..såg jag nu...
"DeM SoM BoR häR HaR MyCkeT GodiS aTt Ge!!!, MvH 2 SpöKen SoM BlEv MyCkEt NöJdA mEd DeT dOm FiCk"
Nu låser jag dörrjäveln..
de skulle ja oxå göra om ja var du!
August 11, 2002
HAHA
Nu har vi i familjen kommit på ett sätt och bli av med små amerikan wannabe'na. :burn:
Pling plong
Öppnar dörren
-Bus eller godis? ,säger några små ungj**lar
Väntar några sekunder,har ett lite skumtansiktsuttryck :wide: , så dom blir lite skraja (hehe)
Skriker -BUUUS!!!!!
:wow: Och drar fram en 500 watts lampa och lyser på dom.
Ungarna är nu utan syn ett bra tag.
Passar på att göra sitiationen ännu roligare med att skrika -Halogen!!!
Mohaha den planen kan inte misslyckas 😛
July 27, 2002
heimdal wrote: [quote=BubbleAng3L][quote=heimdal]åpna snorungar e vad de e..
kan det inte komma nåra jit som jag kan vara elak mot.. blir galen snart..
så brukar min mamma oxå säga..
så nu e man nåns morsa också.. hehe..
"HE-HE"
Sluta ragga brudar över internet va!! :bgrin: 🙂 🙄
October 26, 2003
heimdal wrote: [quote=BubbleAng3L][quote=heimdal]åpna snorungar e vad de e..
kan det inte komma nåra jit som jag kan vara elak mot.. blir galen snart..
så brukar min mamma oxå säga..
så nu låter jag nåns morsa också.. hehe.. kan det bli värre
klart de kan bli värre.. att låta som min mamma är ingen förolämling om du tror de.. :blink:
June 28, 2001
Hauk wrote: Varför firar man det igentligen ?
Själv anser jag det vara en utomordentlig anledning till att dricka oansenliga mängder alkohol. Men vad fan är grund tanken!?
det är nog bara fjortisar, politiker och Du som tror att halloween är ett tillfälle att dricka sprit.
ingen jag känner dricker mer bara för det, var inne i stan kl 2200 i tisdags, fanns en jävla massa packade kidz bara för det var lov.
jag tycker det är lite skoj med småungar som får det roligt och springer runt utklädda och leker, bra för dom typ.
men jag stör mig på att det är en importerad tradition, så länge det inte blir för mkt "religion" av det så är det bra.
vi vill ju inte bli ett Mini USA.
Glad påsk på er, och fira inte halloween nu, fira alla glada mäniskor som är döda som vi igentligen ska ha som tradition.
2 Guest(s)