August 28, 2004
Sitter här med halsfluss, ska snart åka och hämta medicin.
Saken är, att jag har mått illa innan jag fick halsfluss, så jag har gått ner ~5 kg på en vecka. Jag har väldigt svårt att äta eller dricka/svälja.
Så, har ni några tips på vad man kan käka som kan tänkas dämpa Halsflussen, eller bara få i mig näring?
May 8, 2001
Penicillin?
Skojar bara. Har haft halsfluss 10-tals ggr i min ungdom. Gissar att sjukdomen till viss del har med tjejbaciller att göra, kanske därför jag inte får det längre 🙁
Eftersom jag tycker att det är lättare att dricka än att äta när man har halsfluss så är det väl bara att försöka hitta något drickbart som du tycker är gott. De flesta soppor (kalla) är ju rena sockerdrickan så de innehåller en del energi, mjölk eller varför inte Gainers?
Krya på dig!
Desktop: Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II 955 BE | 8GB PC6400 | Samsung 1TB + 500GB | Powercolor HD3870
3DMark 2006: 11932 3DMark Vantage: P5137
Laptop: Macbook Pro 2012 | 8GB | Samsung 830 128GB SSD
HTPC: Mac Mini | 3GB | 500GB
October 28, 2002
"tjejbaciller" är oftast orsaken och bästa lösningen är helt klart att ordna penicillin så snart som bara möjligt, du ser ju i halsen direkt mer eller mindre iaf du har halsfluss.
Att dricka youghurt är väl det jag anser vara bäst då det är milt för halsen och inte sådär jättejobbigt att svälja. Varma koppen etc är även det guld värt.
5kg på en vecka säger mig en sak; Du har druckit på tok för lite!
Drick te, vatten, varm choklad i massor.
August 28, 2004
Hauk wrote: "tjejbaciller" är oftast orsaken och bästa lösningen är helt klart att ordna penicillin så snart som bara möjligt, du ser ju i halsen direkt mer eller mindre iaf du har halsfluss.
Att dricka youghurt är väl det jag anser vara bäst då det är milt för halsen och inte sådär jättejobbigt att svälja. Varma koppen etc är även det guld värt.
5kg på en vecka säger mig en sak; Du har druckit på tok för lite!
Drick te, vatten, varm choklad i massor.
Jag slutade med World of Warcraft för en vecka sedan, måste vara det.
Jag dricker nästintill ingenting, då det gör för ont. Blir dock ingen skillnad om jag äter fast föda, eller dricker. Fast å andra sidan kan nog kall yoghurt kyla ner halsen så man inte känner lika mycket när man dricker den, samma sak med Varma koppen. 5kg är pga att jag var magsjuk i början av veckan, sedan fick jag halsfluss så jag inte kunnat äta upp mig. Mår rent ut sagt skit.
Ska testa Yoghurt och Varma koppen, återkommer med resultat ifall någon annan är sjuk. 🙂
Till andra som har halsfluss, jag fick Alvedon idag. Tabletter som smälter i munnen, och som inte smakar skit. Det hjälper faktiskt mot smärtan när man sväljer, så detta kan jag rekomendera till andra.
July 27, 2002
Glass bedövar ju tillfälligt. Varm mjölk med eukalyptustabletter funkar också tillfälligt. Läketiden blir ungefär dubbel så lång ifall du röker eller är ute och flänger medans du är sjuk, dricker alkohol etc.
Ang. alkohol så skulle nog en jäger gör mer nytta än otyg. 🙂
December 5, 2002
Usch ja, sånt gurgelvatten har jag provat när jag var mindre.
Är nästan som att försöka hålla sprit i munnen så länge som möjligt.
Hade halsfluss rätt många gånger när jag var mindre men har inte fått det på typ 8 år nu.
Iskallt och kolsyrat är fint när man har ont i halsen, sköljer väck slemmet och dämpar smärtan med. Plus värktabletter när man ska käka då.
2 Guest(s)