Halsont som fan.|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Halsont som fan.
Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
sp_UserOfflineSmall Offline
993078
December 18, 2005 - 10:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Har du ett sår i halsen så är citron suveränt, det gör ont som helvete i början men det läker enormt mycket snabbare.
Vanlig halsont som beror på svullna mandlar har jag inte än hittat något som fungerar förutom ipren som tar ner svulnaden en stund.

DarkSoul
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 35
993083
December 18, 2005 - 10:15 pm
sp_Permalink sp_Print

har så där med jämna mellanrum, fick nått virus när ja gjorde lumpen för snart 2 år sen..sedan dess ungefär med 2-3 månaders mellanrum får jag fruktansvärt ont i halsen och har svårt att andas.
I somras hade jag det under 4 veckor och hade svårt att äta eftersom allt man svalde stannade kvar i gomen...samma med saliv det vägra åka ner.

Det finns ingen anitbiotika för det så för min del e det bara att "vänta ut stormen" 😛

jag brukar dricka kopiösa mängder vatten, te, annat varmt. Ipren 400 2st lite då o då hjälper tyvärr är det värst när man ska sova och under natten .P

krya på dig

Johan-
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 210
993102
December 18, 2005 - 11:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är antagligen Halsfluss. hade det 4 gånger under 2 månader för ett tag sedan. Gå till doktorn så får du pencelin som heter Kåvepenin. jag vaknade upp mitt i natten av att slem åkte ner i luftstrupen eftersom att kroppen inte svalde det automatiskt eftersom att det skulle göra så ont. Så jag vknade upp typ kl 3 en gång och trode helt seriöst att jag skulle kvävas till döds. En annan gång så skulle doktorn kolla vad för bakterier jag hade i halsen när jag hade halsfluss en gång. Efter att hon hade skrapat lite på halsmandlarna så fick jag kvälvningar ( för hon var så långt ner i halsen med en sån där pinne) efter kvälvningarna kom det bara lite blod :/ Hade ett glas brevid mig hela tden där jag kunde spotta för jag kunde inte svälja. Man kan typ inte prata och det är jobbigt och andas. Du har även feber. Ingen rolig kombination.

Gå till doktorn 😛 Om det nu är Halsfluss.

wojt
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1236
993133
December 19, 2005 - 1:27 am
sp_Permalink sp_Print

whiskey!

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
993135
December 19, 2005 - 1:33 am
sp_Permalink sp_Print

azN- wrote: har inte haft det så länge ju, vaknade i fredags så va det bara där, kände inget dagen innan eller så. Är nog inget farligt så jag skippar doktorn, vill ju inte gå på penicilin såhär vid nyår o allt 🙁

Du vill bli sjukare då? Pga vad?

azN-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1651
993149
December 19, 2005 - 6:44 am
sp_Permalink sp_Print

DiDi wrote: [quote=azN-]har inte haft det så länge ju, vaknade i fredags så va det bara där, kände inget dagen innan eller så. Är nog inget farligt så jag skippar doktorn, vill ju inte gå på penicilin såhär vid nyår o allt 🙁

Du vill bli sjukare då? Pga vad?

nej, vill inter bli sjukare mer jag kan lika gärna avvakta lite. Som sagt har ju febern o huvudvärken gått överså det går ju åt rätt håll, känner mig även lite bättre i halsen nu. 🙂

Darakir
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 352
993207
December 19, 2005 - 12:12 pm
sp_Permalink sp_Print

När jag har ont i halsen brukar jag vilja äta knäckebröd. Vad jag gör istället är att dricka varm mjölk med honung, och kanske lite glass.

optimuz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1248
993248
December 19, 2005 - 1:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Det finns jävligt bra gurgel"vatten" som du tar 4 ggr per dygn eller liknande som är i princip helt bedövande. Det använde jag sist jag fick halsont...Vet dock ej namnet på det för det jag hade sist var från turkiet (blev sjuk på utlandsresan) och var längesen jag hade samma grej härifrån Svea Rike så minns inte vad det heter, är ej heller säker på om det finns receptfritt på apoteket!

BarateaU
Member
Medlem
Forum Posts: 4597
993255
December 19, 2005 - 1:49 pm
sp_Permalink sp_Print

JOD på apoteket, skölja med/gurgla.
Voltaren, för inflamation och smärta.
Pencilin för att kurera.

Halsfluss/Halsböld kanske.

Garfzez
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 779
993258
December 19, 2005 - 1:55 pm
sp_Permalink sp_Print

azN- wrote: har inte haft det så länge ju, vaknade i fredags så va det bara där, kände inget dagen innan eller så. Är nog inget farligt så jag skippar doktorn, vill ju inte gå på penicilin såhär vid nyår o allt 🙁

Varför inte?
Alkohol och penicillin fungerar hur bra som helst ihopa.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
993266
December 19, 2005 - 2:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Garfzez wrote: [quote=azN-]har inte haft det så länge ju, vaknade i fredags så va det bara där, kände inget dagen innan eller så. Är nog inget farligt så jag skippar doktorn, vill ju inte gå på penicilin såhär vid nyår o allt 🙁

Varför inte?
Alkohol och penicillin fungerar hur bra som helst ihopa.

Förutom att alkoholen dödar effekten av penicillin, så ja det går utmärkt ihop 😉

//Andreas

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 140
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL