October 16, 2002
har så där med jämna mellanrum, fick nått virus när ja gjorde lumpen för snart 2 år sen..sedan dess ungefär med 2-3 månaders mellanrum får jag fruktansvärt ont i halsen och har svårt att andas.
I somras hade jag det under 4 veckor och hade svårt att äta eftersom allt man svalde stannade kvar i gomen...samma med saliv det vägra åka ner.
Det finns ingen anitbiotika för det så för min del e det bara att "vänta ut stormen" 😛
jag brukar dricka kopiösa mängder vatten, te, annat varmt. Ipren 400 2st lite då o då hjälper tyvärr är det värst när man ska sova och under natten .P
krya på dig
November 21, 2005
Det är antagligen Halsfluss. hade det 4 gånger under 2 månader för ett tag sedan. Gå till doktorn så får du pencelin som heter Kåvepenin. jag vaknade upp mitt i natten av att slem åkte ner i luftstrupen eftersom att kroppen inte svalde det automatiskt eftersom att det skulle göra så ont. Så jag vknade upp typ kl 3 en gång och trode helt seriöst att jag skulle kvävas till döds. En annan gång så skulle doktorn kolla vad för bakterier jag hade i halsen när jag hade halsfluss en gång. Efter att hon hade skrapat lite på halsmandlarna så fick jag kvälvningar ( för hon var så långt ner i halsen med en sån där pinne) efter kvälvningarna kom det bara lite blod :/ Hade ett glas brevid mig hela tden där jag kunde spotta för jag kunde inte svälja. Man kan typ inte prata och det är jobbigt och andas. Du har även feber. Ingen rolig kombination.
Gå till doktorn 😛 Om det nu är Halsfluss.
June 5, 2004
DiDi wrote: [quote=azN-]har inte haft det så länge ju, vaknade i fredags så va det bara där, kände inget dagen innan eller så. Är nog inget farligt så jag skippar doktorn, vill ju inte gå på penicilin såhär vid nyår o allt 🙁
Du vill bli sjukare då? Pga vad?
nej, vill inter bli sjukare mer jag kan lika gärna avvakta lite. Som sagt har ju febern o huvudvärken gått överså det går ju åt rätt håll, känner mig även lite bättre i halsen nu. 🙂
July 14, 2003
Det finns jävligt bra gurgel"vatten" som du tar 4 ggr per dygn eller liknande som är i princip helt bedövande. Det använde jag sist jag fick halsont...Vet dock ej namnet på det för det jag hade sist var från turkiet (blev sjuk på utlandsresan) och var längesen jag hade samma grej härifrån Svea Rike så minns inte vad det heter, är ej heller säker på om det finns receptfritt på apoteket!
August 21, 2001
azN- wrote: har inte haft det så länge ju, vaknade i fredags så va det bara där, kände inget dagen innan eller så. Är nog inget farligt så jag skippar doktorn, vill ju inte gå på penicilin såhär vid nyår o allt 🙁
Varför inte?
Alkohol och penicillin fungerar hur bra som helst ihopa.
November 27, 2003
Garfzez wrote: [quote=azN-]har inte haft det så länge ju, vaknade i fredags så va det bara där, kände inget dagen innan eller så. Är nog inget farligt så jag skippar doktorn, vill ju inte gå på penicilin såhär vid nyår o allt 🙁
Varför inte?
Alkohol och penicillin fungerar hur bra som helst ihopa.
Förutom att alkoholen dödar effekten av penicillin, så ja det går utmärkt ihop 😉
//Andreas
1 Guest(s)