halva livet förstört för en mobil och 800:-|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
halva livet förstört för en mobil och 800:-
Lurifax
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 750
sp_UserOfflineSmall Offline
294827
March 23, 2003 - 3:35 am
sp_Permalink sp_Print

mensa.se's test är för enkelt och ger inget värde... 18 av 18 på mensa.se är jättelätt 😀

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
294828
March 23, 2003 - 3:35 am
sp_Permalink sp_Print

x-per, bor du i en annan tidszon eller 😀

x-per
Member
Medlem
Forum Posts: 3038
294829
March 23, 2003 - 3:36 am
sp_Permalink sp_Print

Newbie2K wrote: x-per, bor du i en annan tidszon eller 😀

Vad menar du? 😀 😀

JuLmUnD
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1808
294830
March 23, 2003 - 3:37 am
sp_Permalink sp_Print

Newbie2K wrote: du skiter säkert i skatt, du lever väl på stölder och bidrag?? antagligen.

stick hem till din j**la falaffel stat eller ryssland lr vafan d nu e och stanna där!

sådana som du som förstör för dom mkt få hederliga invandrare som faktiskt kommer hit för att starta ett nytt liv.

om Hitler gasade sådana som du och inte judar skulle iaf jag rösta på honom.

"förstår itne hur det är "len"" men raka dig och gå till skolan, dina probem står du själv för.

du är enbart en stor j**la parasit för det svenska samhället.
Finns en anledning till att länder där sådana som du kommer ifrån är fattiga och jävliga.

True true

Hauk
Member
Medlem
294831
sp_Permalink sp_Print

längst ned i höra hörnet på ditt screenshot menade jag, men kom på sen att du kan ha gjort det föut och sparat bilden 😀 embarassed ...

x-per
Member
Medlem
294832
sp_Permalink sp_Print

Lurifax wrote: mensa.se's test är för enkelt och ger inget värde... 18 av 18 på mensa.se är jättelätt 😀

Vad får du då? laugh laugh laugh laugh laugh

x-per
Member
Medlem
294833
March 23, 2003 - 3:38 am
sp_Permalink sp_Print

Newbie2K wrote: längst ned i höra hörnet på ditt screenshot menade jag, men kom på sen att du kan ha gjort det föut och sparat bilden 😀 embarassed ...

Ja det stämmer! 😀

Lurifax
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 750
294834
March 23, 2003 - 3:38 am
sp_Permalink sp_Print

18 av 18 på mensa.se
mensa.dk 132 på spridning 16

x-per
Member
Medlem
294835
March 23, 2003 - 3:40 am
sp_Permalink sp_Print

Skulle vara kul att se vad Skärholmen | Maxim får på ett sådant test!
För intressets skull! 😀 😀

Hauk
Member
Medlem
294836
March 23, 2003 - 3:43 am
sp_Permalink sp_Print

12...... embarassed

skyller på att jag bara är 16 år och inte fullt utvecklad 8)

om några år så...

x-per
Member
Medlem
294837
March 23, 2003 - 3:47 am
sp_Permalink sp_Print

Newbie2K wrote: 12...... embarassed

skyller på att jag bara är 16 år och inte fullt utvecklad 8)

om några år så...

Själv fyller man 17 om 2 dagar! Grattis till mig själv.....Tack!
Men det är 1 år kvar till den stora dagen då man för KÖRKORT!

JuLmUnD
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1808
294838
March 23, 2003 - 3:53 am
sp_Permalink sp_Print

Skärholmen | Maxim.. Bara för at man har de jobbigt hemma behöver man inte bli kriminell de är ju bara idiotiskt. Du säger att du är 18 men beter dig som jag vet inte vad, 13 max. Helt omogen, du tänker inte på dina med människor, du verkar inte heller fatta hur samhället fungerar. Och de är sånna som du(eller som du va) som förstör så otroligt mycket för sverige. Mycket tragisk är du. Men om du börjar styra upp dit liv de är bra. Men du verkar ha en bit kvar. Frågan är varöfr de är invandrare som beter sig på detta viset. De får en atomatiskt att bli rasist. De är den attityden som skapar rasister. Jag förstår dem helt. Jag skulle aldrig kunna stå för döda svartingar grjer för jag har många kompisar som är negrer. De är hur schyssta och snälla som helst. De är snarare ett sätt som filk är på jag är "rasist" mot. De borde kallas nått annat. Men oftast är de en annan ras(mest araber) som beter sig på de sättet så de får nog heta så ett tag till. Tråkigt att en liten grupp ska förstöra för så många som verkligen är nått och försöker.

Metz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1533
294839
March 23, 2003 - 4:05 am
sp_Permalink sp_Print

Skärholmen|Maxim jag fattar inte att du kan resonera som du gör

har diskuterat med många i min skola som tänker likadant som dig och dom är redan "Ägda" i alla argumentationer så jag pallar inte att ta upp en diskussion nu

skärp till dig och mogna, skaffa en utbildning och ett jobb och tjäna dina egna pengar....

HeavyIndo
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 5
294840
March 23, 2003 - 4:29 am
sp_Permalink sp_Print

smygrasismen flödar....

Emo
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 183
294841
March 23, 2003 - 4:30 am
sp_Permalink sp_Print

Hehe, det här var ju intressant att läsa.....undrar hur det kommer att sluta..... 🙄

jokke
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 17
294842
March 23, 2003 - 5:01 am
sp_Permalink sp_Print

Var ute för att någon skulle stjäla min bil för ett tag sedan. Det var sent på natten när jag hörde en glasruta krossas och jag kollade i fönstret, där stod det 3 killar som höll på att stjäla min bil. Jag tog på mig skor, sprang ner och undrade vad i h***te dom gjorde. Den ene tog upp en stor Bowie kniv och hotade mig, jag sa till dem att ta ni min bil det gör inte så mycket men var rädd om den. Jag gick upp och fottade dem ifrån fönstret och ringde polisen, ett par timmar senare blev dem gripna och jag åkte in och identifierade dem.

Polisen berättade att dom varit arresterade innan för våldsbrott och att jag gjorde helt rätt i att gå in igen och ringa polisen.

Det finns inga materiella ting som är såpass viktiga att man riskerar livet eller att bli gravt handikappad för.

Dock ger jag mitt fulla stöd till att Sverige inför fler poliser och kanske privata vaktstyrkor som ser till att allt fler småkriminella jäv**r försvinner ifrån landet.

Skärholmen | Maxim

Har bara en sak och säga till dig och andra flyktingar som tänker som dig, åk hem för här i Sverige har ni f*n inget och hämta.

Kalla mig gärna rasist eller vad du vill, men du ska veta en sak, att alla människor har lika värde oavsett vad men det betyder inte att man får bete sig hur som helst!

The Dr. Phil in computer [H]ardware

jan-e
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 337
294843
March 23, 2003 - 5:29 am
sp_Permalink sp_Print

Skärholmen | Maxim wrote: nej tyvärr så gör jag inte det

jag tar pengar för att överleva

men tycker inte du att det är fel att ta från andra, ja det gör du... men kolla då på staten killen... du kanske inte fattar det nu... men det kommer med åren... ska du se

det finns flera saker som tas av folk SKATT?

jag kommer dö ung... skiter i j**la skatt

...tar pengar för att överleva?? Skaffa ett jobb snorrunge! Blir så jävla arg när jag ser att folk har en sådan inställning som du har! 👿

Spannen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 505
294844
March 23, 2003 - 6:57 am
sp_Permalink sp_Print

Hahaha, 100spänn på att den där "maxim" är max 14år.
Vilket snack... du har aldrig ens suttit i en bil. Pojkspoling 😀

alph7
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 197
294845
March 23, 2003 - 7:10 am
sp_Permalink sp_Print

Newbie2K wrote: du skiter säkert i skatt, du lever väl på stölder och bidrag?? antagligen.

stick hem till din j**la falaffel stat eller ryssland lr vafan d nu e och stanna där!

sådana som du som förstör för dom mkt få hederliga invandrare som faktiskt kommer hit för att starta ett nytt liv.

om Hitler gasade sådana som du och inte judar skulle iaf jag rösta på honom.

"förstår itne hur det är "len"" men raka dig och gå till skolan, dina probem står du själv för.

du är enbart en stor j**la parasit för det svenska samhället.
Finns en anledning till att länder där sådana som du kommer ifrån är fattiga och jävliga.

Jag har också blivit rånad. Det var jävligt jobbigt och om man inte har varit med om det själv så förstår man nog inte hur rädd man blir. Jag hade problem med att gå runt på stan och känna mig trygg en lång tid efteråt.
Det är inte alls bra att råna folk men vad du missar är frågan om varför människor rånar andra männisor.
Vi lever i ett jävligt hårt samhälle. Den som inte passar in får det väldigt svårt. Att leva fattigt förstör människor och det tär något fruktansvärt på dom. Det handlar inte om att människor är onda på något sätt utan bara om att en del människor har så jävla mycket pissigare utgångssituation.

Det gänget som rånade mig kom inte från något annat land var inte invandrare av något slag utan såg ut att vara "svenskar" eller vad man ska kalla det. Jag är däremot helt säker på att dessa människor har haft ett svårt liv och en taskig ekonomisk situation.
Varför rånar invandrare oftare än "svenskar" då. Är det för att de har sämre gener eller en dålig kultur eller något sånt? NEJ. Det handlar helt enkelt att det samhälle som vi lever i tvingar invandrare ner i fattigdom. Fattigdom gör att människor mår dåligt och kanske börjar supa eller känna ett starkt behov av att vara någon.

Ett exempel är en kompis till migs familj som kom hit från Iran. Båda föräldrarna har feta utbildningar och vill gärna arbeta. Pappan lyckades efter många om och men bli busschaufför och mamman lyckades bli städerska. Detta var inte speciellt lätt för dom att lyckas med utan någonting de fick kämpa med i många ÅR.

Varför är då vårat samhälle rasistiskt? Det hjälper förmodligen att en himla massa människor i Sverige är rasister.

Varför flyr människor från olika länder? Jag vet inte vilka flyktinggrupper som är störst i Sverige men jag kan redovisa för några.

1. Kurderna.

Kurderna är en folkgrupp som kommer ifrån Iran, Irak Turkiet och Syrien.
Anledningen att kurderna flyr från respektive länder är att de blir förtryckta där. Anledningen till att de inte har ett eget land är att Storbritannien som var där nere och imperialistade sig 1921 svek sitt löfte om att kurderna skulle få ett eget land.
Anledningen till att kurderna förtrycks så väldigt i Turkiet är att Turkiet har för västmakterna varit ett militärstrategiskt väldigt viktigt ställe. Västmakterna har med glädje hjälpt den halvfascistiska regimen att förtrycka sitt eget folk vilket har lett till att dom som har kämpat för demokrati eller bara råkat vara kurder blivit tvungna att fly.

2. Forna Jugoslavien

Jugoslavien var under en väldigt lång tid enat ända tills nationalistiska krafter fick starkt inflytande i de olika provinserna. Detta ledde till ett stort utrotningskrig.

Anledningen att folk blir tvungna att fly är ofta på grund av att deras blotta existens blir ett problem för stora och mäktiga länder och för stora och mäktiga företag. Ett exempel är svenska lundin oil som i sudan skulle få ut olja. Det fanns en hel del människor som bodde i området men det lösta man med automatvapen och bulldozers. Om då dessa människor flydde till sverige så måste man ju erkänna att det är Lundin oils "fel" men tyvärr så har EU och Sverige en så restrektiv flyktingpolitik så att dessa människor inte hade den möjligheten.

Europeiska och Svenska företag tvingar mångt mycket fler folk att fly än vad europa och Sverige tar emot.

hej

Smirnoff
Member
Medlem
Forum Posts: 3881
294847
March 23, 2003 - 7:35 am
sp_Permalink sp_Print

Skärholmen | Maxim wrote: nej tyvärr så gör jag inte det

jag tar pengar för att överleva

men tycker inte du att det är fel att ta från andra, ja det gör du... men kolla då på staten killen... du kanske inte fattar det nu... men det kommer med åren... ska du se

det finns flera saker som tas av folk SKATT?

jag kommer dö ung... skiter i j**la skatt

Du är skam för Mother-Russi, om det är så

Om du forsätter och råna folk för att uppgradera din dator så kan du ,
Ta ditt jävla pick o pack och sticka hem till sibiren, och där kan du få slippa och betala skatt, så får du se vilket häääärligt liv du kommer få :bgrin:

Så ett bra tips från mig, är att ta med så minimalt mycket värdeprylar med sig om du ska gå på stan eller ut på kvällarna, så är chansen mindre att du blir rånad, och att du kommer bli mindre ledsen om du bestulen på en hundring :roll:.

EDIT: Killen är 16år.- Inte mycket vett i huvudet

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 375
Currently Browsing this Page:
4 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL