halva livet förstört för en mobil och 800:-|Page 4|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
halva livet förstört för en mobil och 800:-
Kame_boy
Member
Medlem
Forum Posts: 2310
sp_UserOfflineSmall Offline
294852
March 23, 2003 - 7:53 am
sp_Permalink sp_Print

Maxim nämner något om att vi "inte vet hur det är"... att vara vad? botten av samhället?
Såna som resonerar som du, och anser att det är okej att råna nån som är ensam på stan, det är samma sorts människor som ligger på botten av samhället och vill få uppmärksamhet (i form av status). Ni är inte tillräckligt starka att stå emot grupptryck från likasinnade "kompisar" som drar ner er i fördärvet. Och eftersom er attityd förbjuder all form av givande kunskap, så är ni fast där nere.

Tror du att man kommer "längre upp" i samhället ju fler man rånar? ju fler poliser man rymmer ifrån?

Visst vi kanske inte har nån aning om hur det är att leva på det viset. Måste vara väldigt körigt. Fast vi lever inte så där tack vare att vi har något mellan öronen som hjälpte oss att stå emot grupptryck...och som hjälpte oss att förstå att bättre tider kommer... att man kan vara glad ändå. I stället för att slå ihop sig med massa jallas, börja prata svenskan äckligt fult, lyssna på deppig förorts-rap och börja råna pengar för att få uppmärksamhet.

Personligen vet jag exakt hur det är. Har under en 2 månaders period inte ägt mer än en klocka, en "gamer"-tidning och kläderna jag hade på mig. Och jag vet exakt vilken sorts grupptryck man får när man råkar välja fel kompisar. Och jag vet vad som krävs för att göra sig av med dem (argument räcker inte).
Allvarligt så tror jag att det är starkare att vara emot såna än med såna. Vem som helst kan ju ta med sina 15 kompisar o slå ner nån annan, men det är ju inte så man bevisar styrka.

Så kom inte o snacka om snubben i alcatraz, eller att det är rätt att sno, eller svaga argument om att vi "inte vet hur det är". Det är du, eller kanske mest såna som du umgås/umgicks med, som är KÖRDA i huvvet.

Falcon
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 901
294853
March 23, 2003 - 8:03 am
sp_Permalink sp_Print

newbie2K: Det var tråkigt att höra, de är det alltid.

Men faktum är att såna här grejer händer dagligen...det tar extra hårt om man känner personen ifråga.
Om vi skulle göra en tråd för varje sån här grej som händer skulle det bli många många trådar, tyvärr.

Tänker inte ens uttala mig om den andra killen(Maxim), då skulle jag bli bannad här och han är inte ens värd det.

Smirnoff
Member
Medlem
Forum Posts: 3881
294854
March 23, 2003 - 8:07 am
sp_Permalink sp_Print

Till alph7:

Jag håller med dig, det är en dålig stil av svenska samhället inte anställa folk som är mycket mer kunnigare och har bara en annan hudfärg. Presterar de dåligt i ett arbete?, Snarare tvärtom har större koll i sitt arbete och inte slarvar.
Och samma sak med pensionärer, många vill fortfarande arbeta, men svensk lag och företag tillåter inte det hela,.

Jag såg ett reportage på "CBS 60 minuets", de handlade om att det var flera företag i USA/UK som anställde många pensionärer (medelåldern var 70 år).
Eftersom de var väldigt pålitlig arbetskraft och att företagen slapp att betala vissa statliga avgifter pgr av de var redan pensionärer.
Många pensionärer var väldigt glada att de fick arbeta, delvis för att de slapp och sitta framför tven och titta på sport och att de fick träffa arbetskamrater i sin ålder, och att de var väldigt friska.
Synd bara att flera företag inte följde principen att anställa pensionärer och invandrare, de skulle ju vinna mycket pengar på att göra det.

Många invandrare/svenskar vet inte ens vad ordet "Rasism" betyder, det tor bara att man hatar utlänningar.
Man värderar sin egna ras högre än någon annan kort och gått.

GooGeL
Member
Medlem
Forum Posts: 4327
294856
March 23, 2003 - 8:31 am
sp_Permalink sp_Print

livet är allt grymt ibland =(

hoppas han kryar på sig!

baader
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 15
294865
March 23, 2003 - 9:19 am
sp_Permalink sp_Print

maxim vilken nolla du är laugh

chrippaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3518
294869
March 23, 2003 - 9:30 am
sp_Permalink sp_Print

För att inte bryta några bestämelser.

Till -->Maxim<--
Hoppas någon burar in dig ordentligt, eller att du råkar ut för någon som är precis som du själv är...

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
294872
March 23, 2003 - 9:36 am
sp_Permalink sp_Print

vill inte hoppa på någon men Skärholmen | Maxim ,, jävlar grabben du är den metalt klenaste mäniskan jag nånsin läst om.
/qoute måste ha respect av poolarna, tjacka pengar . osv

klipp dig och skaffa ett jobb !

The Evil Bug
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 124
294876
March 23, 2003 - 9:45 am
sp_Permalink sp_Print

Usch, jag blir så jävla arg. Just nu ligger "Ecke" sönderslagen på sjukhus och "Skärholmen | Maxim" Säger att det är helt okej att slå ner folk för att man inte har något att göra. FÖR FAN gå ut skolan och skaffa ett jobb som alla vanliga svenson. Men visst dra runt med dina gettokompisar och slå ner folk om du vill, men då får du också leva med att vara hatad av alla.

Hoppas att Ecke blir bra och alla dessa små jävla brottslingar har ihjäl varanda.

Edit: Kanske tog i lite men jag tror att budskapet gick fram.
Edit2: Vaddå råna för att överleva? -Sverige har så många bidrag att man kan leva gott på dem.

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
294879
March 23, 2003 - 9:47 am
sp_Permalink sp_Print

Ja, stjälv tycker jag inte att man ska sätta vissa personer i fängelse.. Avrättning funkar så jävla mycket enklare..

Vi behöver fan en jävla polisstat om det ska fortsätta såhär..

Maxim, jag hoppas att du blir utvisad till Ryssland och blir satt i ett av deras fängelser för att sedan få Tuberkulos och dör HAHAHA.. Pundarjävel..

Smirnoff
Member
Medlem
294884
March 23, 2003 - 9:54 am
sp_Permalink sp_Print

Fick en idee.
Vi kan samla in pengar till ecke?

och visa lite medlidande

The Evil Bug
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 124
294885
March 23, 2003 - 9:55 am
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote: Ja, stjälv tycker jag inte att man ska sätta vissa personer i fängelse.. Avrättning funkar så j**la mycket enklare..

Vi behöver fan en j**la polisstat om det ska fortsätta såhär..

Maxim, jag hoppas att du blir utvisad till Ryssland och blir satt i ett av deras fängelser för att sedan få Tuberkulos och dör HAHAHA.. Pundarjävel..

Du har så rätt min vän, så rätt.
Att avrätta återfallande brottslingar skulle spara både tid och pengar.

Edit: Är fortfarande sur och överreagerar.

Mind
Member
Medlem
294886
March 23, 2003 - 9:55 am
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote: Ja, stjälv tycker jag inte att man ska sätta vissa personer i fängelse.. Avrättning funkar så j**la mycket enklare..

Vi behöver fan en j**la polisstat om det ska fortsätta såhär..

amen där

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
294888
March 23, 2003 - 9:58 am
sp_Permalink sp_Print

Ok, egentligen så kanske man inte borde göra det 😛 Men jag blev så jävla förbannad...

Det viktigaste i livet för mig är kärlek och att man har roligt.. Det får/har man knappast om man blir rånad och nerslagen..

Men för att minska brotten så behöver vi mer poliser.. Och ett bättre samhälle där allt sköts mycket effektivare så att vi får pengar över till att förbättra viktigare saker som Skola, vård och polis/brandkår.. Fast brandkåren har jag för mig att den är ganska bra...

newbee
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1116
294890
March 23, 2003 - 10:03 am
sp_Permalink sp_Print

Skärholmen | Maxim wrote: men tycker inte du att det är fel att ta från andra, ja det gör du... men kolla då på staten killen... du kanske inte fattar det nu... men det kommer med åren... ska du se

Skärholmen | Maxim wrote: jag är 18 den 18 april

Som du själv säger Skärholmen | Maxim, så kommer förståelsen med åldern, och även om du nu tror att du förstår allt, du är ju "hela" 18 år!!! så är du tydligen för liten för att förstå.

Låt oss leka med tanken att du växer upp, hittar kärleken och ni får barn, din fru går på stan med barnet, då tycker du att det skulle vara helt ok om några 15-åringar öveföll dom, misshandlade din fru och kastade barnet i gatan? (helt påhittad historia B.T.W.) Dom måste ju ha nya datorer, öka sin status (ger ju jättemycket i status att hoppa på en underlägsen motståndare), inte att förglömma vilken kick det ger att det åtminstone finns en ensam kille dom kan trycka ner när deras mammor är på dom hela tiden.

Grejen med din attityd är att om du bryter reglerna och skadar andra så kan inte du begära att andra följer dom heller, är ju bara att ta exemplet med killen som peta en mobil i ansiktet på en kille, då var det ju helt ok att ett gäng killar misshandlade honom?

Återigen, även om du inte förstår det nu, så tror jag din attityd kommer att ändras när du blir äldre, om inte, så hoppas jag att du får uppleva något som ändrar den för dig.

Mind
Member
Medlem
294897
March 23, 2003 - 10:16 am
sp_Permalink sp_Print

alph7 wrote: [quote=Newbie2K]du skiter säkert i skatt, du lever väl på stölder och bidrag?? antagligen.

stick hem till din j**la falaffel stat eller ryssland lr vafan d nu e och stanna där!

sådana som du som förstör för dom mkt få hederliga invandrare som faktiskt kommer hit för att starta ett nytt liv.

om Hitler gasade sådana som du och inte judar skulle iaf jag rösta på honom.

"förstår itne hur det är "len"" men raka dig och gå till skolan, dina probem står du själv för.

du är enbart en stor j**la parasit för det svenska samhället.
Finns en anledning till att länder där sådana som du kommer ifrån är fattiga och jävliga.

Jag har också blivit rånad. Det var jävligt jobbigt och om man inte har varit med om det själv så förstår man nog inte hur rädd man blir. Jag hade problem med att gå runt på stan och känna mig trygg en lång tid efteråt.
Det är inte alls bra att råna folk men vad du missar är frågan om varför människor rånar andra männisor.
Vi lever i ett jävligt hårt samhälle. Den som inte passar in får det väldigt svårt. Att leva fattigt förstör människor och det tär något fruktansvärt på dom. Det handlar inte om att människor är onda på något sätt utan bara om att en del människor har så j**la mycket pissigare utgångssituation.

Det gänget som rånade mig kom inte från något annat land var inte invandrare av något slag utan såg ut att vara "svenskar" eller vad man ska kalla det. Jag är däremot helt säker på att dessa människor har haft ett svårt liv och en taskig ekonomisk situation.
Varför rånar invandrare oftare än "svenskar" då. Är det för att de har sämre gener eller en dålig kultur eller något sånt? NEJ. Det handlar helt enkelt att det samhälle som vi lever i tvingar invandrare ner i fattigdom. Fattigdom gör att människor mår dåligt och kanske börjar supa eller känna ett starkt behov av att vara någon.

Ett exempel är en kompis till migs familj som kom hit från Iran. Båda föräldrarna har feta utbildningar och vill gärna arbeta. Pappan lyckades efter många om och men bli busschaufför och mamman lyckades bli städerska. Detta var inte speciellt lätt för dom att lyckas med utan någonting de fick kämpa med i många ÅR.

Varför är då vårat samhälle rasistiskt? Det hjälper förmodligen att en himla massa människor i Sverige är rasister.

Varför flyr människor från olika länder? Jag vet inte vilka flyktinggrupper som är störst i Sverige men jag kan redovisa för några.

1. Kurderna.

Kurderna är en folkgrupp som kommer ifrån Iran, Irak Turkiet och Syrien.
Anledningen att kurderna flyr från respektive länder är att de blir förtryckta där. Anledningen till att de inte har ett eget land är att Storbritannien som var där nere och imperialistade sig 1921 svek sitt löfte om att kurderna skulle få ett eget land.
Anledningen till att kurderna förtrycks så väldigt i Turkiet är att Turkiet har för västmakterna varit ett militärstrategiskt väldigt viktigt ställe. Västmakterna har med glädje hjälpt den halvfascistiska regimen att förtrycka sitt eget folk vilket har lett till att dom som har kämpat för demokrati eller bara råkat vara kurder blivit tvungna att fly.

2. Forna Jugoslavien

Jugoslavien var under en väldigt lång tid enat ända tills nationalistiska krafter fick starkt inflytande i de olika provinserna. Detta ledde till ett stort utrotningskrig.

Anledningen att folk blir tvungna att fly är ofta på grund av att deras blotta existens blir ett problem för stora och mäktiga länder och för stora och mäktiga företag. Ett exempel är svenska lundin oil som i sudan skulle få ut olja. Det fanns en hel del människor som bodde i området men det lösta man med automatvapen och bulldozers. Om då dessa människor flydde till sverige så måste man ju erkänna att det är Lundin oils "fel" men tyvärr så har EU och Sverige en så restrektiv flyktingpolitik så att dessa människor inte hade den möjligheten.

Europeiska och Svenska företag tvingar mångt mycket fler folk att fly än vad europa och Sverige tar emot.

hej

hurdå tvingar ner dom i fattigdom ? dom kommer hit och får bidrag.
chansen att börja på nytt.
det är fan bättre ods än vad mina far & morföräldrar fick när dom kom till världen.

flyktingarna kommer ju hit för att vi är så generösa med bidrag.

och varför måste folk flytta till andra sidan planeten om någon stjäl deras mark ?
finns det inte närmare alternativ tro ?

Sourzie
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 183
294900
March 23, 2003 - 10:23 am
sp_Permalink sp_Print

små fj0rtis töntar från förorten som inte har ngt att komma med...maxim som sitter o säljer keeebab i sandlådan till dom andra utstötta...:]

Smirnoff
Member
Medlem
294903
March 23, 2003 - 10:30 am
sp_Permalink sp_Print

Mind: att hjälpa ett par människor från att dö måste vara bland de finaste man kan göra..

klaus
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1062
294917
March 23, 2003 - 10:49 am
sp_Permalink sp_Print

den här trä vad den kallas skulle bli överlämnad till Imigrationsvärket för Granskning.Folk som stöter son kriminella individien skulle utvisas med direkt verkan.Den här Artikeln är det värsta jag var med om.
Hoppas de Bosse här fixa också någonting till det här fruktansvärda, som händer helt öppet.Finns vilka som stöta det här på saiten helt öppet.
Vad kommer vi att hamna ,när folk tror det är "Robin Hood" Versionen att råna andra på Stan.Son där Rån måste ge först en högt Straf minnst 10 År Fängelse och inklusive Utvisning.
Punkt slut färdig diskuterad om Saken!!!!!!!

megageekboy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1072
294933
March 23, 2003 - 11:23 am
sp_Permalink sp_Print

Smirnoff wrote: [quote=Skärholmen | Maxim]nej tyvärr så gör jag inte det

jag tar pengar för att överleva

men tycker inte du att det är fel att ta från andra, ja det gör du... men kolla då på staten killen... du kanske inte fattar det nu... men det kommer med åren... ska du se

det finns flera saker som tas av folk SKATT?

jag kommer dö ung... skiter i j**la skatt

Du är skam för Mother-Russia.

Om du forsätter och råna folk för att uppgradera din dator så kan du ,
Ta ditt j**la pick o pack och sticka hem till sibiren, och där kan du få slippa och betala skatt, så får du se vilket häääärligt liv du kommer få :bgrin:

MegaGeekboy, jag beklagar verkligen att de hände så med din polare, han kunde väl inte ha förhindrat att dom där killarna skulle råna honom.

Så ett bra tips från mig, är att ta med så minimalt mycket värdeprylar med sig om du ska gå på stan eller ut på kvällarna, så är chansen mindre att du blir rånad, och att du kommer bli mindre ledsen om du bestulen på en hundring :roll:.

EDIT: Killen är 16år.- Inte mycket vett i huvudet

Hur kom jag in i bilden?

Oldschool member since 2002.

silke
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 663
294951
March 23, 2003 - 11:38 am
sp_Permalink sp_Print

Bidragen för sådana som dig är MER än vad jag får ut efter skatt i lön!

Men jag jobbar ändå! Är inte jag riktigt dum i huvudet?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 282
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL