halva livet förstört för en mobil och 800:-|Page 5|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
halva livet förstört för en mobil och 800:-
zipper_
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 46
sp_UserOfflineSmall Offline
294952
March 23, 2003 - 11:38 am
sp_Permalink sp_Print

inget av det maxim har skrivit står en normal människa bakom.

sedan att maxim hotar med polisanmälan e juh larvigt.. vem är polisen? vem står för deras löner? skattebetalarna, maxim inga verkligen INGA av dina resonemang håller. du e verkligen inte frisk i huvudet,

Elias667
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1999
294957
March 23, 2003 - 11:48 am
sp_Permalink sp_Print

Är det nått med "turister" som drar till sig rånare... har bott i centrala sthlm i 16 år (är 17år)), centrala menar jag också centrala (5 min gångavstånd till hötorget, 8min till plattan).

Jag har aldrig blivit rånad eller ens sett nån blit det. Jag traskar runt på stan vid 2-3 på natten utan att ens träffa nån person. Men sen rör jag mig iof vid ganska lugna områden (norrmaln-->östermalm), skulle nog inte få för mig att åka tunnelbana vid 2 på natten.

Har iof haft en polare som de försökte råna 20 m från hötorget. Men det va två små fjortisar (typ 170 långa med fjunig mustach) så han puttade bara omkull den ena och gav ahn en känga i magen så sprang den andra därifrån. Fast den polaren har även bott i mexico och blivit nedslagen två gånger för att han vägrar att bli rånad, blev tom. knivskuren en gång där...

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
294960
March 23, 2003 - 11:50 am
sp_Permalink sp_Print

Lurifax wrote: 18 av 18 på mensa.se
mensa.dk 132 på spridning 16

140 😉

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
294972
March 23, 2003 - 12:05 pm
sp_Permalink sp_Print

126 fick jag...

Lurifax
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 750
294980
March 23, 2003 - 12:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Jerry wrote: [quote=Lurifax]18 av 18 på mensa.se
mensa.dk 132 på spridning 16

140 😉

Du lär ju skämta!

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
294986
March 23, 2003 - 12:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Nej, varför det? Men jag har gjort sådant där förut, så det är nog mer erfarenhet än verklig logisk förmåga (jag vägrar använda ordet 'intelligens').

Man borde öva upp sig, göra flera test om dagen, och sedan gå och skriva ett resultat på 160. 🙂

x-per
Member
Medlem
Forum Posts: 3038
295001
March 23, 2003 - 12:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Jerry wrote: Nej, varför det? Men jag har gjort sådant där förut, så det är nog mer erfarenhet än verklig logisk förmåga (jag vägrar använda ordet 'intelligens').

Man borde öva upp sig, göra flera test om dagen, och sedan gå och skriva ett resultat på 160. 🙂

Precis! Egentligen går det ju inte mäta intelligensen!
Har hört att det finns runt 12 olika slags intelligenser, så vissa personer är bra på nått t.ex personer som får bra resultat på IQ test men som är helt korkade när man pratar med dom och så finns det dom som är askassa på IQ-test men som är hur "sociala" som helst! Alla kan nått!

chrippaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3518
295007
March 23, 2003 - 12:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Tycker också det verkar konstigt att man kan mäta intelligensen!

Av de olika sorters intelligenser jag känner till tycker jag nog social intelligens är viktigast, eftersom man måste ha förövrigt hög intelligens för att kunna ha hög SQ eller hur man förkortar det.

fackamato
Member
Medlem
Forum Posts: 5913
295009
March 23, 2003 - 1:07 pm
sp_Permalink sp_Print

banna maxim? han är ju, eh, WEIRD!? 👿

Alex aka NH|WiggeR
Member
Medlem
Forum Posts: 2067
295010
March 23, 2003 - 1:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Finns en del personliga påhopp och annat skit här som jag/vi inte vill se här. Ser jag något mer här från er, så åker ni på en direkt ban. Snacka snällt och skicka slanget, dawgs!

/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
295043
March 23, 2003 - 2:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har också blivit rånad. Det var jävligt jobbigt och om man inte har varit med om det själv så förstår man nog inte hur rädd man blir. Jag hade problem med att gå runt på stan och känna mig trygg en lång tid efteråt.
Det är inte alls bra att råna folk men vad du missar är frågan om varför människor rånar andra männisor.
Vi lever i ett jävligt hårt samhälle. Den som inte passar in får det väldigt svårt. Att leva fattigt förstör människor och det tär något fruktansvärt på dom. Det handlar inte om att människor är onda på något sätt utan bara om att en del människor har så j**la mycket pissigare utgångssituation.

Det gänget som rånade mig kom inte från något annat land var inte invandrare av något slag utan såg ut att vara "svenskar" eller vad man ska kalla det. Jag är däremot helt säker på att dessa människor har haft ett svårt liv och en taskig ekonomisk situation.
Varför rånar invandrare oftare än "svenskar" då. Är det för att de har sämre gener eller en dålig kultur eller något sånt? NEJ. Det handlar helt enkelt att det samhälle som vi lever i tvingar invandrare ner i fattigdom. Fattigdom gör att människor mår dåligt och kanske börjar supa eller känna ett starkt behov av att vara någon.

Ett exempel är en kompis till migs familj som kom hit från Iran. Båda föräldrarna har feta utbildningar och vill gärna arbeta. Pappan lyckades efter många om och men bli busschaufför och mamman lyckades bli städerska. Detta var inte speciellt lätt för dom att lyckas med utan någonting de fick kämpa med i många ÅR.

Varför är då vårat samhälle rasistiskt? Det hjälper förmodligen att en himla massa människor i Sverige är rasister.

Varför flyr människor från olika länder? Jag vet inte vilka flyktinggrupper som är störst i Sverige men jag kan redovisa för några.

1. Kurderna.

Kurderna är en folkgrupp som kommer ifrån Iran, Irak Turkiet och Syrien.
Anledningen att kurderna flyr från respektive länder är att de blir förtryckta där. Anledningen till att de inte har ett eget land är att Storbritannien som var där nere och imperialistade sig 1921 svek sitt löfte om att kurderna skulle få ett eget land.
Anledningen till att kurderna förtrycks så väldigt i Turkiet är att Turkiet har för västmakterna varit ett militärstrategiskt väldigt viktigt ställe. Västmakterna har med glädje hjälpt den halvfascistiska regimen att förtrycka sitt eget folk vilket har lett till att dom som har kämpat för demokrati eller bara råkat vara kurder blivit tvungna att fly.

2. Forna Jugoslavien

Jugoslavien var under en väldigt lång tid enat ända tills nationalistiska krafter fick starkt inflytande i de olika provinserna. Detta ledde till ett stort utrotningskrig.

Anledningen att folk blir tvungna att fly är ofta på grund av att deras blotta existens blir ett problem för stora och mäktiga länder och för stora och mäktiga företag. Ett exempel är svenska lundin oil som i sudan skulle få ut olja. Det fanns en hel del människor som bodde i området men det lösta man med automatvapen och bulldozers. Om då dessa människor flydde till sverige så måste man ju erkänna att det är Lundin oils "fel" men tyvärr så har EU och Sverige en så restrektiv flyktingpolitik så att dessa människor inte hade den möjligheten.

Europeiska och Svenska företag tvingar mångt mycket fler folk att fly än vad europa och Sverige tar emot.

hej

Rasismen som företag och personer i sverige har mot invandrare är pga människor som maxim.
Det är väldigt synd om dom som ska få sina möjligheter att få bra jobb och en bra utbildning pga allt jävla drägg.

Sverige gör det inte alls särskilt svårt för dom, det är dom själva (dom som inte beter sig) som gör det.
Finns en mkt mkt mkt enkel lösning på detta problem; Skicka hem dom på en gång! kan man inte bete sig har man inget här att göra!

Jag vet att det var jävligt korkat av ecke o gå ensam, inte minst upklädd i kostym o grejjer, det lyste rik om honom, men han ska inte behöva bli rånad och nedslagen för det.

Att araber mfl begår mer brott än vad andra människor gör pga gener är helt befängt!
Däremot pga uppväxt och det dom lär sig av föräldrar/det land dom kommer ifrån.

Om man är rasist när man hatar folk som maxim och tycker han ska kastas ut ur landet med huvet före, då är jag rasist och stolt över det.
Jag kallar det fortfarande Svensk, eftersom jag hatar sånna rå nazzar som kutar omkring med rakat huve och gormar och slår ner folk, dom är precis likadana som alla invandrare som missköter sig.

Jag blir helt enkelt förbannad på folk som kommer och utnyttjar mitt land, lever på bidrag och begår brott.
Dom som lever på bidrag lever på dom hederliga hårt arbetande svenskar som finns.
Och ändå hatar man alla "svennar" så jävla mkt..

Utvisning ska användas oftare och dödsstraff vore underbart!

Nu ska jag beställa pizza, från den hårt arbetande pizza turken nere vid söder...

trvlig kille, får gratis sallad eftersom jag e stammis!

(Byter forumnick t Hauk nu)

JuLmUnD
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1808
295050
March 23, 2003 - 2:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Hauk: Mycket bra sagt. Jag har precis samma inställning som du. Dock borde man ge vissa en andra chans. men om de sumpar den så får man ta konsikvenserna tycker jag. Att sverige visar ut familjer som har jobbat hårt i ett år och börjar ettablera sig är rätt puckat. De skulle istället kunna visa ut dem som är krimminella och inte kan bete sig som folk.

Hauk
Member
Medlem
295054
March 23, 2003 - 2:35 pm
sp_Permalink sp_Print

givetvis så får man ju tänka efter lite vad personen har gjort och om han/hon gjort något förut...;)

HeavyIndo
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 5
295171
March 23, 2003 - 4:17 pm
sp_Permalink sp_Print

som har någolunda NORMALA åsikter är ju alph7 .. ni andra har fått en släng av "hatar dom där blattarna men du är ok" sjukan...

stormaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3071
295185
March 23, 2003 - 4:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Skärholmen | Maxim: Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt dig när du säger att det inte finns någonstans att gå. I Sverige finns det någonstans att gå. Det finns det för alla. I Sverige har vi gratis skola i 12 år. Varav det är sk skolplikt i 9 år. Så man har en chans att utbilda sig och gå i skolan, inget snack om saken.

Sen att många skriver ont om invandrarna, det är inte invandrarnas fel, Sverige har troligtvis tagit in för många invandrare än vad vi klarar av att ta hand om. Invandring handlar om att hjälpa människor in i vårat samhälle och inte sätta dem på bidrag i en förort. Sverige har väl den högsta invandringen i norden iaf. Dock så har vi ingen integrationspolitik. (Som fungerar)

Sen skall man inte blanda ihop invandrare och flyktingar. Flyktingar är folk som flyr från sitt folk av olika skäl och skall oftast hjälpas tillbaka till landet där de kommer ifrån när faran är över.

Det är alltså politikerna som har misslyckats enligt mig, man kan inte ta in hur många invandrare som helst för det kostar faktiskt pengar, ja hör och häpnad invandring kostar pengar, men det ska de oxo få göra. Men som sagt vi måste integrera dem oxo, vilket Sverige har misslyckats totalt med.

Sen en sak om bidrag, morsan säger såhär hon "Varför ska jag jobba för om jag jobbar får jag ut ca 9000 kr i månaden. Om jag går på a-kassa får jag ut ca 8000 kr." Ja jag tycker bidragen i många fall är för höga, likaså skatterna. Man kan gott och väl sänka skatterna till en rimlig nivå och skära ner på byråkratin.

[NH]Aemno
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 121
295244
March 23, 2003 - 6:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Newbie2K jag beklagar och hoppas att din kompis repar sig! Jag kanske kan förstå rånandet men att sen slå en kille gul och blå. Antagligen var det inte för att bara råna utan att mucka gräl. Jag skulle bara kunna slå en kille om han förtjänar det, och då handlar det om höga krav! Inte för att man inte får killen stålar .. sjukt!

Ni som har "problem hemma"? Ni skyller på att det är dåligt hemma.. det kan finnas en del i det men det gör en inte till en rånare och misshandlare för då ska man inte på psyket!

alla som rånar som är under 18 få ju satsingen barn / studie - bidrag vilket alla får.. altså har alla lika mycket pengar eller? ska det vara så svårt?...

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
295251
March 23, 2003 - 6:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Newbie2k.. uuh.. Hauk .. Det är precis så som vi alla känner (troligtvis). Du har verkligen formulerat dig bra 🙂

Men man borde ändå kunna gå omkring med kostym på stan utan att bli nedslagen..

BTW, heter det nedslagen eller nerslagen?

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
295256
March 23, 2003 - 6:58 pm
sp_Permalink sp_Print

det var ganska dumt av honom att försöka anfalla rånaren...
han skulle ha lämnat ifrån sig pengarna och telefonen bara, och inkasserat 10000 från brottsofferfonden..

HeavyIndo
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 5
295263
March 23, 2003 - 7:10 pm
sp_Permalink sp_Print

[NH wrote: Aemno]alla som rånar som är under 18 få ju satsingen barn / studie - bidrag vilket alla får.. altså har alla lika mycket pengar eller? ska det vara så svårt?...

jo fast hur är det om man bor ensam med en bror hos morsan och hon inte tjänar nog till hyra + mat ? då får man nog inte så mycket av dom pengarna.. det är efter man fyllt 18 som dom kommer direkt till en själv..

Hauk
Member
Medlem
295279
March 23, 2003 - 7:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Less på alla bidragspartier...(hint; åt vänster 😉 ).

Klart det var korkat att anfalla rånaren... men jag tror det handlade lite om stolthet o sånt...sen är nog ecke en rik man numera..;) men, inte särskilt glad över det..
Ecke e en ganska kraftig kille och hade säkert klarat rånaren själv, men rånarens polare...tydligen inte.

I sverige integrerar vi inte våra invandrare över huvudtaget, och då blir det också dyrt.
Om man som folkpartiet mfl vill införa tvång på att lära sig svenska för att få bosätta sig permanent i sverige skulle det hjälpa mycket..
det ska vara så mångkulturellt och fint här i sverige! politikerna som bestämmer det bor inne i centrum och slipper leva i mångkulturen..så det är ju fint för dom.

Sen sitter man och ger bort alla sveriges pengar i bidrag till alla ointegrerade invandrare, det blir en ond cirkel eftersom dom bara fortsätter leva på bidragen och har det ok endå..
Dessa bidrag skulle kunna gå till våra skolor istället, alla pansionärer som dör på ngt sketet hem och till att minska vårdköerna..!

Sverige lider otroligt mycket av all invandring, anledningen till att klyftan ökar är itne de så kallade "kapitalisternas" fel (finns knappt några kapitalister i sverige..) utan all invandring, invandrare är fattiga från grunden och har svårt att få mer pengar, ju fler invandrare, ju fler fattiga. Om man istället tog in mindre invandrare och satsade på att integrera dom så skulle det bli så mycket bättre!

Om man förbjöd islam mm vore ju också bra. (det är väl inte islam i sig det är fel på utan hur islam tolkas.)

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 425
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL