May 23, 2001
Hauk wrote:
Om man som folkpartiet mfl vill införa tvång på att lära sig svenska för att få bosätta sig permanent i sverige skulle det hjälpa mycket..
Det där med språktest vilket väldigt många länder faktiskt har tog Lars Leijonborg tillbaka i tysthet några dagar före valet, men inte många som vet om det. Men kolla så mycket folkpartiet ökade, jag tror att det till stor del var att han sa det där om språktest. Finns mycket invandrarfientlighet i Sverige och den kommer växa mer och mer så länge inte regeringen lägger allt kort på bordet och slutar försvara allt som har med mångkultur att göra. Finns nog både för och nackdelar med mångkultur.
October 28, 2002
Finns nog både för och nackdelar med mångkultur.
Det finns enorma fördelar! Arbetskraft behövs i sverige, invandrare kan arbeta..
Om man lär dom svenska, välkomnar dom i vårt land, integrar dom i samhället och erbjuder dom vård,skola, barnomsorg mm mm.
Då kan vi få många produktiva medborgare...!!
Men nu gör vi inte det och vi har inte pengar till vård och skola, så länge vi inte har det kan vi hoppa över att ta in invandrare.
Nackdelarna är ju framförallt detta med omställningen, t ex att komma från ett land där man blir av med handen för att man snor en dajm på konsum, det inte är något fel i att mörda en kvinna för att hon har varit otrogen mm...
När man då kommer till sverige verkar det som man inte har några lagar alls, då blir det som det blir...
Men...
undra vilken folkgrupp det är som står för bidragspartiens väljare...?? och vilka pariter var det nu som gör allt för att slakta sveriges ekonomi?? och släpper in mer och mer invandrare??
folk som röstar åt vänster gör det för bidragen och för att få möjligheten att leva på dom med jobb.
nej, att sätta dom i en förort nånstans och ge dom ett konto hos socialen och hoppas på frid och fröjd nästa gång det är val är sannerligen fel...
Bidrag ska komma i form av utbildning och annan hjälp till arbete, pengar ska endast ges till dom som utbildar sig eller inte kan få jobb trots utbildning.
det är sjukt.
October 28, 2002
megageekboy, tomteluva..
ska inte den bort snart.....??
du också öwall 😀
klart man har religions frihet, hur ska man förbjuda folk att tro nånting??
Har studerat islam, det är tolkningen av den som är felet, inte själva koranen.. (nu är det så att jag absolut inte är religös och anser det vara korkat att tro på en religion, men iaf..)
June 18, 2001
Nej, jag tycker vi ska ställa högre krav på både svenskar och invandrare att anställa resp. arbeta, och hålla skeppet öppet för dem som behöver det. Däremot kanske vi inte bör ha dörren öppen för ren arbetskraftsinvandring utan endast flyktingar. Dvs. kommer en busslass irakier, palestinier eller israelier bör de ha företräde framför en busslass fransoser, britter eller japaner.
February 21, 2003
Jerry wrote: Nej, jag tycker vi ska ställa högre krav på både svenskar och invandrare att anställa resp. arbeta, och hålla skeppet öppet för dem som behöver det. Däremot kanske vi inte bör ha dörren öppen för ren arbetskraftsinvandring utan endast flyktingar. Dvs. kommer en busslass irakier, palestinier eller israelier bör de ha företräde framför en busslass fransoser, britter eller japaner.
Men man kan inte leva över sina tillgångar. Hålla skeppet helt öppet för ALLA som behöver det (flyktingar)? Nädu då åker vi fortare än kvickt ner till botten. Jag tycker det satsas för lite på flyktingarnas hemmaplan och vi borde lösa anledningen till att folk flyr, men kriget i Irak tycker jag dock inte är fullt befogat. Förflyttning av människor från en plats till en annan är INTE rätt lösning!!! Påstår man det så säger man ju även att det vore rätt att låta den mobbade eleven att byta skola, istället för att lägga krut på mobbarna! Det vore ju helt sjukt.
Sedan är det ju svårt att få folk att arbeta när det inte finns jobb. Och det är väldigt farligt om man börjar ställa högre krav hos företagen att anställa fler folk än de behöver, då gynnar man ju de företag som använder sig av barnarbete t ex och företagen i Sverige blir ju mer angelägna att flytta sin verksamhet utomlands.
June 18, 2001
Jag är inte den som är för något krig, det har nog de flesta insett, men nu när folk faktiskt behöver någonstans att fly så ska vi självklart kunna hjälpa dem. Egentligen borde USA ta emot dem...
Kraven på företagen menar jag ska visa sig i en minskad motvilja mot att anställa utlänningar, inte att de ska anställa fler än de behöver. Invandrare ska inte ses som någon utstött grupp arbetslösa bidragstagare utan som en tillgång lika mycket värd som alla andra.
Trots allt finns det jobb därute, även om det är knapert inom många verksamhetsområden. Det är t.ex. mycket underligt varför läkare med invandrarbakgrund öppnar pizzerior o dyl. när läkarbranschen söker anställda.
Och förövrigt, visst skulle vi kunna bidra för att hjälpa dem som inte kan få jobb.
Däremot! De som försöker leva på systemet ska sparkas ut om de inte har något väldigt bra skäl för att inte jobba.
March 17, 2002
Hauk wrote: megageekboy, tomteluva..
ska inte den bort snart.....??
du också öwall 😀klart man har religions frihet, hur ska man förbjuda folk att tro nånting??
Har studerat islam, det är tolkningen av den som är felet, inte själva koranen.. (nu är det så att jag absolut inte är religös och anser det vara korkat att tro på en religion, men iaf..)
Tomteluvan ska sitta kvar ett bra tag 😀
Oldschool member since 2002.
February 21, 2003
Jerry wrote: Jag är inte den som är för något krig, det har nog de flesta insett, men nu när folk faktiskt behöver någonstans att fly så ska vi självklart kunna hjälpa dem. Egentligen borde USA ta emot dem...
Visst ska det finnas nånstans att ta vägen medan det bombas, men då ska det vara tillfälligt tills kriget är över. Och då tycker jag som du att det är USA:s ansvar att ta hand om flyktingarna.
Kraven på företagen menar jag ska visa sig i en minskad motvilja mot att anställa utlänningar, inte att de ska anställa fler än de behöver. Invandrare ska inte ses som någon utstött grupp arbetslösa bidragstagare utan som en tillgång lika mycket värd som alla andra.
Trots allt finns det jobb därute, även om det är knapert inom många verksamhetsområden. Det är t.ex. mycket underligt varför läkare med invandrarbakgrund öppnar pizzerior o dyl. när läkarbranschen söker anställda.Och förövrigt, visst skulle vi kunna bidra för att hjälpa dem som inte kan få jobb.
Däremot! De som försöker leva på systemet ska sparkas ut om de inte har något väldigt bra skäl för att inte jobba.
Här håller jag fullt med dig. Även de som inte visar någon tacksamhet för att de undkommit kriget och begår brott ska ut med huvudet före. Visserligen har vi ju massor av svenska idioter som begår brott, men vi dumma svenskar som lever i trygghet fattar ju inte bättre många gånger. Man tycker ju att flyktingar borde lärt sig av kriget att brott & våld bara föder olycka. Skulle jag fly till ett annat land så skulle jag hålla mig jäkligt lugnt och försöka smälta in, så man inte riskerar att skickas tillbaka till det land man flydde ifrån. Jag har många invandrare som riktigt bra polare och de förstår sig heller inte på de som är våldsbenägna, trots att de just flytt ett krig. Är det någon som har en teori? Man brukar ju säga att "bränt barn skyr elden", men här blir det ju "bränt barn blir pyroman".
September 13, 2002
Skärholmen | Maxim wrote:
du är inte så bra på att stava heller ska du se....
vad ska jag förklara?
tror du att jag e så dum att jag har åkt fast... och även om du skulle polisanmäla mej för mina skatte brott och bla bla shit så e det inte mycket att koma med, för det bevisar nothinghar inget straff register sorry
jag är 18 den 18 april
det heter väl MIG på korrekt svenska?, och "komma" är nog mer korrekt i sammanhanget än "koma".
1 - 0 8)
1 Guest(s)