May 17, 2002
NES_Boy wrote: [quote=Gueno][quote=WiCHeR]Inga goda burgare dock , MaX har dom godaste 😀
Japp.
Men pomfritten är blaj.
En Max burgare, Burger King pommes och en stor mugg Mcdonalds cola är fina grejer. 😀
Japp, för colan är det ju såå stor skillnad på mellan dom olika ställena 🙄
nja kanske inte direkt skillnad mellan BK, MC och MAX, men det är skillnad mellan olika inställningar på colamasiknerna..
måste annars hålla med Gueno.. BKs pmmes är grymma likaså MAX burgare.
August 7, 2003
Är det inte käften som glappar så är det tangentbordet.... (gammalt djungelordspråk 😉
Skippa pommes friten och ät potatisgratängen på Max istället 🙂
Clock fanns på börsen ett tag men köptes av Provobis (hotellkedja typ). Det gick aldrig bra... problemet var att de var precis som Macdonalds, bara sämre. Så de avvecklade företaget och sålde ut restuarangerna till Max, Macdonalds och Burger King eller bara stängde dem helt enkelt.
"Same shit, diffrent names" gäller i hög grad för produkter av hamburgerkaraktär skulle jag tro.
Det som Max lyckas med till skillnad från Clock är att skapa en image och är utmåla sig själva som den svenska uppstickaren som kan stå upp emot de internationella företagen och så tror man på det och köper deras skit istället för de andras skit.
(Burger King försöker ju också skapa en image som "godare" alternativ. "grillat är godast" med en tydlig adress till något annat hamburgerföretag)
Allting går att sälja med mördande reklam. Clock lyckades aldrig, men hursomhelt, Max gör godasta skiten i stada *håller med övriga*
June 5, 2004
Gueno wrote: [quote=NES_Boy]Japp, för colan är det ju såå stor skillnad på mellan dom olika ställena 🙄
Öhh... typ jo.
Du måste gå ut mer och inte sitta framför datorn så mycket. 🙂
Har du tur kan du få se en tjej eller en neger. 🙄
Brukar iofs inte märka så mycket skillnad,men däremot så tror jag att dom fyller typ hälften av "burken" med socker på fotbollsmatcher.
Köpte en Pepsi på en match,fick slänga allt eftersom den bara smakade socker, kan nog vara för att dom vill att folk ska vara pigga o få energi.
Så det blir lite mer drag i klacken menar jag.
February 12, 2003
azN- wrote: [quote=Gueno][quote=NES_Boy]Japp, för colan är det ju såå stor skillnad på mellan dom olika ställena 🙄
Öhh... typ jo.
Du måste gå ut mer och inte sitta framför datorn så mycket. 🙂
Har du tur kan du få se en tjej eller en neger. 🙄
Brukar iofs inte märka så mycket skillnad,men däremot så tror jag att dom fyller typ hälften av "burken" med socker på fotbollsmatcher.
Köpte en Pepsi på en match,fick slänga allt eftersom den bara smakade socker, kan nog vara för att dom vill att folk ska vara pigga o få energi.
Så det blir lite mer drag i klacken menar jag.
"Artificial sweetener!"
Om du sett Starsky & Hutch vet du vad jag menar...;)
1 Guest(s)