November 3, 2004
hahaha
Hittade denna efter lite surfande 🙂 kolla,
http://www.tattarbarn.com/inde.....1099333442
alla borde göra så mot sin internetleverantör! Störd grabb!
Vissa gånger blir man irriterad på dom men kattkiss på modemet? ^^
September 12, 2001
Coore wrote: Börjar bli trött på allt klagande på internetleverantörer, verkar som om att många klagar bara för att klaga.
Dock så måste jag säga att om folk inte klagar alls så får man sedan vackert acceptera problem med ens uppkoppling.
Alla kan inte byta ISP utan vidare.
January 4, 2001
skiroy wrote: [quote=Coore]Börjar bli trött på allt klagande på internetleverantörer, verkar som om att många klagar bara för att klaga.
Dock så måste jag säga att om folk inte klagar alls så får man sedan vackert acceptera problem med ens uppkoppling.
Alla kan inte byta ISP utan vidare.
Sant sant. Jag har allt suttit med en ISP i många år jag varit missnöjd med.
Klart man ska höra av sig till dom om man är missnöjd. Men jag tycker det nästan börjar bli som en trend att tycka att tex telia är kassa.
December 15, 2002
Jag är nog en smula partisk efter tid som anställd på Telia och halva släkten i företaget, men min uppkoppling är i alla fall stabil. Tyvärr kan jag inte få något snabbare än 0.5 Mbit där jag bor nu, men hellre det än vanligt modem igen.
Jag är helt klart inne på Kärnans linje när det gäller folk som klagar i onödan och slänger sig med öknamn på företag bara för att andra gör det. I många fall är de ju bevisligen faktiskt kunden som gjort något fel. OBS! Självklart inte i alla fall.
March 14, 2004
Coore wrote: [quote=ocz]När vi hade Felia var det inte en enda gång vad jag vet.
Tack för det exemplet.
Precis vad jag menar, du kallar Telia för Felia fast du aldrig upplevt några problem.
Snälla Coore, behövde jag ens nämna att det var ironiskt? Tycker nästan lika dant som du gör. Dock tar dom förjävligt mycket betalt för sina lösningar...
(syftar då mest på deras 0.5 uppkoppling.)
January 4, 2001
ocz wrote: [quote=Coore][quote=ocz]När vi hade Felia var det inte en enda gång vad jag vet.
Tack för det exemplet.
Precis vad jag menar, du kallar Telia för Felia fast du aldrig upplevt några problem.
Snälla Coore, behövde jag ens nämna att det var ironiskt? Tycker nästan lika dant som du gör. Dock tar dom förjävligt mycket betalt för sina lösningar...
(syftar då mest på deras 0.5 uppkoppling.)
Möjligt att du var ironisk, jag använde bara ditt inlägg som ett bra exempel.
April 20, 2002
Den där killen som skrev texten som det var länkat till borde nog suttit i skolbänken istället för att förstöra modem.
Det var knappt ett rätt i texten han skrev.
Dem där det skulle vara De och avsaknad av punkter följt av stor bokstav. Till råga på allt fanns det även särskrivning som är otroligt jobbigt.
Förstår inte varför det knappt existerade förr och finns i var och varannan text nu för tiden.
Alla kan ju inte ha dyslexi eller? :bok:
Ska man klaga på något ska man göra det rättskrivet eller låta andra som kan skriva klaga åt en. Att stava fel någon gång ibland är ju självklart tillåtet men inte alltid och på samma ord varenda gång. Då ska man inte få gå ur skolan eller avancera i klasserna.
Om felstavningar, särskrivningar och ord använda vid fel tillfälle accepteras i vår värld kommer vårt språk vara omöjligt att förstå och vi kommer bli de minst bildade i världen. Tror inte någon vill det.
Så där ja, nu har jag skrivit av mig för dagen så nu blir det till att hitta något glädjande att göra.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
May 23, 2001
Tintin wrote: Till råga på allt fanns det även särskrivning som är otroligt jobbigt.
Förstår inte varför det knappt existerade förr och finns i var och varannan text nu för tiden.Alla kan ju inte ha dyslexi eller? :bok:
När jag lärde mig skriva så skrev vi med bindestreck, sedan skulle vi börja skriva utan bindestreck när vi blev äldre, typ på mellanstadiet eller nått. Fast detta hände tydligen aldrig, eller också så kändes det som man ville sära på orden eftersom det faktiskt var så man lärt sig.
Det är en teori som finns varför särskrivning blivit så otroligt vanligt.
En annan teori är andra språks inblandning, främst engelskans. Där skriver man oftast isär orden istället för att sätta ihop dem.
2 Guest(s)