December 31, 2001
Gör som jag.
Jag: Har ni något packet till mig ?
Dem: Namn ?
jag: The al mighty god
Dem: Ska titta efter.
sen hittar de mitt fina packet och ber mig visa legitimation och sen hosta upp pengarna.
Vet du att packetet ligger på posten är det bara att gå ner och hämta ut det.
October 22, 2002
Beror på om man är kändis på posten eller inte. Jag brukar bara knata in och fråga om paketet. Men om du inte har fått ut avin så brukar posten ha avin i en liten låda.
Om inte så är det ju bara säga vad du heter och legitimera dig om du inte är kändis där.
Hoppas att det går bra!
June 28, 2001
Death On Wings wrote: Gör som jag.
Jag: Har ni något packet till mig ?
Dem: Namn ?
jag: The al mighty god
Dem: Ska titta efter.sen hittar de mitt fina packet och ber mig visa legitimation och sen hosta upp pengarna.
Vet du att packetet ligger på posten är det bara att gå ner och hämta ut det.
haha ballt om man skulle skriva The all mighty god och säga så i affären
December 5, 2001
Det gick bra att hämta ut paket med kollinr. utan några som helst problem får ett par år sedan. Posten har dock ändrat lite på reglerna de senaste åren. Jag har blivit nekad ett par gånger att hämta ut paket med kollinr. Anledningen skulle vara att det lätt blir fel i registret eller nåt sånt.
March 27, 2003
Detta är lite intressant, på min post säger dom såhär:
Du kan inte hämta ut paketet utan avin, och absolut inte utan kollinr.
Om jag har ett kollinr med dig så skriver tanten de på en liten lapp och springer ut på lagret och kommer tillbaka med paketet.
Om jag inte har kollinr utan bara säger att paketet är till Adam Svensson så påstår hon att dom inte kan hitta det.
Betyder detta att alla paket ligger sorterade efter kollinr på deras lager?
August 8, 2003
Jag får inte hämta ut paket utan kollinr, har testat..
Men posten här är dumma i huvudet tycker jag. det är krav att man visar ID när man hämtar ut ett postförskottspaket te.x, även om det kostar mig 5000:- så vill dom se på mitt leg.. tycker det är rätt löjligt, hur stor är risken att man stulit en avi och sen hämtar ut ett paket för 5000:-?
Posten blev SKIT efter att ICA osv fick ta hand om det.. att skicka ett vanligt paket är näst intill omöjligt här (har genomgått detta c:a 6-7 ggr nu), de fattar inte vad de ska göra och måste ringa och fråga och hämta dit 3st från personalen och diskutera i 30-40 min.. helt otroligt..
September 16, 2002
Jag tar ofta ut paket från posten med kollinr. Och inte brukar jag behöva leg heller.
Senast i förrgår hämtade jag ut två stycken paket med bara kollinr. Ett paket av dem hade jag betalat online med Visa, så det hade ju varit extra roligt om någon annan hade kollinummret och hämtat ut en hårddisk helt gratis. :bgrin:
June 20, 2002
Sardaukar wrote: Det gick bra att hämta ut paket med kollinr. utan några som helst problem får ett par år sedan. Posten har dock ändrat lite på reglerna de senaste åren. Jag har blivit nekad ett par gånger att hämta ut paket med kollinr. Anledningen skulle vara att det lätt blir fel i registret eller nåt sånt.
Det där är ju bara bull från deras sida, för att de inte klarar av att hantera systemen.
Vad har de tänkt att man ska göra om man tappar bort avin då?
Jo, hämta ut med leg + kollinummer el. namn.
Slutsatsen är alltså att det går alldeles utmärkt att hämta ut paket med enbart legitimation. Har man också kollinummer går det lättare för de att hitta, men det går att hämta bara med namn också. Alla butiker ger ju inte ut kollinumret.
Personligen hämtar jag alltid ut paket innan avin kommer. Har gått bra på de tre ställen jag bott på sedan Posten flyttade hem till ICA.
3 Guest(s)