May 11, 2005
Fyfan, har varigt så jävla klantig, skulle ut och köra bil och leka lite med min Gps bestyckade handdator. Jag plockar ut den ur jackfickan och lägger den på taket, lägger jackan i baksätet glömmer givetsvis av att jag har lagt den på biltaket och kör i väg, kommer sedan på efter ca 500 meter att den låg på taket får panik, stannar bilen tittar på taket och ser att den är borta, kör tillbaka samma väg och hittar den inte, letade säkert i mer än en halvtimme.
Är det någon insatt som vet om jag kan få en ny på hemförsäkringen?
Olyckan inträffade på prästgatan i Kungälv utanför Göteborg
Den svarta punkten visar vart jag började köra och pilen vart jag stannade, så om någon vänlig NH:are har sett något i kungälv idag vid 16:00 17:00 tiden på prästgatan så vore jag ytterst tacksam.
[Image Can Not Be Found]
Handdatorn som det handlar om är en Acer N35
[Image Can Not Be Found][/img]
February 4, 2003
Halvtimme är ju inte särskillt länge-
leta lite längre. Börja kolla där du började köra. Eller accelrerade kraftigt första gången. Vilken tid var det? Om det var sent är ju chansen stor att den ligger kvar.
En sån där slungas iväg ganska kraftigt, studsar runt. Så leta precis där du började köra ifrån. Gå runt, kör inte. Kolla i vägkanten. Ha tålamod. Men lägg inte ner all din tid, då gräver du bara ner dig.
Bromsade du hårt när du fick hums att du hade den på taket så kolla området du stannade på, som komplement.
Chansen är liten att du hittar den, men den finns ju där. En halvtimme var ju inte välands mycket tycker jag för en sträcka på 500 meter.
Hör och kolla med försäkringen. Vet ju att den täcker vissa typer av stölder. Så kanske täcker om man är riktigt klantig med? Vem vet.
Lider med dig i alla fall. Men misstag händer oss alla. Men om du tänkt leka med GPS'en borde du inte se till att ha den till hands då redan när du börjar köra? Eller tänkte du fixa det sen?
Lycka till. Lider med dig.
May 11, 2005
davidhellmyrs wrote: Halvtimme är ju inte särskillt länge-
leta lite längre. Börja kolla där du började köra. Eller accelrerade kraftigt första gången. Vilken tid var det? Om det var sent är ju chansen stor att den ligger kvar.En sån där slungas iväg ganska kraftigt, studsar runt. Så leta precis där du började köra ifrån. Gå runt, kör inte. Kolla i vägkanten. Ha tålamod. Men lägg inte ner all din tid, då gräver du bara ner dig.
Bromsade du hårt när du fick hums att du hade den på taket så kolla området du stannade på, som komplement.
Chansen är liten att du hittar den, men den finns ju där. En halvtimme var ju inte välands mycket tycker jag för en sträcka på 500 meter.
Hör och kolla med försäkringen. Vet ju att den täcker vissa typer av stölder. Så kanske täcker om man är riktigt klantig med? Vem vet.
Lider med dig i alla fall. Men misstag händer oss alla. Men om du tänkt leka med GPS'en borde du inte se till att ha den till hands då redan när du börjar köra? Eller tänkte du fixa det sen?
Lycka till. Lider med dig.
Jag tittade extra noga över allt där jag hade kört och extra extra noga i kurvorna som man kan se på kartan som jag la upp, jag körde inte fort heller (pga E85:ens kinkighet när motorn är kall) körde i max 20-30 km/h
October 22, 2002
Jeefy wrote: [quote=Hauk]Till försäkringsbolaget säger du inte sanningen.
En indian kom och tog den av dig. För säkerhets skull så att säga.
Ok, måste man inte göra polisanmälningar då oxå?
Jo, de måste man göra. Ofta vill försäkringsbolaget ha i en kopia på polisanmälan.
September 20, 2005
Jeefy wrote: Fyfan, har varigt så j**la klantig, skulle ut och köra bil och leka lite med min Gps bestyckade handdator. Jag plockar ut den ur jackfickan och lägger den på taket, lägger jackan i baksätet glömmer givetsvis av att jag har lagt den på biltaket och kör i väg, kommer sedan på efter ca 500 meter att den låg på taket får panik, stannar bilen tittar på taket och ser att den är borta, kör tillbaka samma väg och hittar den inte, letade säkert i mer än en halvtimme.
Är det någon insatt som vet om jag kan få en ny på hemförsäkringen?
Olyckan inträffade på prästgatan i Kungälv utanför Göteborg
Den svarta punkten visar vart jag började köra och pilen vart jag stannade, så om någon vänlig NH:are har sett något i kungälv idag vid 16:00 17:00 tiden på prästgatan så vore jag ytterst tacksam.
[Image Can Not Be Found]
Handdatorn som det handlar om är en Acer N35
[imga]http://www.pdaphone.ch/shop/images/acern35.jpg[/img][/img]
näe.. fan har du tappat din pda?! 👿
trodde du hade bätter koll på den 😉
hoppas du hittar den, var ju ny och fin 🙂 samt orsaken till at jag skaffade mig en. 😀
May 10, 2002
Hauk wrote: Jodå, det vill dom ha.
Ring polisen och berätta hur du la datorn på biltaket, gick till garaget 2 sekunder för att hämta hammaren och såg indianen kuta därifrån när du kom tillbaka. Polisen kommer säga; "Ok, vi hör av oss iaf vi får reda på något".
Klart 🙂
Och rätt vad det är så har någon hederlig medborgare plockat upp den och lämnat in den till polisen så du får tillbaka den direkt. 😎
October 28, 2002
abishai wrote: [quote=Hauk]Jodå, det vill dom ha.
Ring polisen och berätta hur du la datorn på biltaket, gick till garaget 2 sekunder för att hämta hammaren och såg indianen kuta därifrån när du kom tillbaka. Polisen kommer säga; "Ok, vi hör av oss iaf vi får reda på något".
Klart 🙂
Och rätt vad det är så har någon hederlig medborgare plockat upp den och lämnat in den till polisen så du får tillbaka den direkt. 😎
hahaha
October 23, 2004
Så jävla tråkigt när sånt där händer med nyinköpta saker.
Antec P182| Corsair 750W psu | Gigabyte GA EP45-DS3R | Intel Core Duo E8500@3.6GHz | 4 GB Corsair RAM| Sapphire 4870X2 2GB | 24" Samsung 2493HM | Logitech Z-2300 | Soundblaster X-Fi Xtreme Music |
2 Guest(s)