March 31, 2004
när man rakar mer så blir håret grovare (Tjockare)// Och då syns det tydligare när det kommer ut efetr ett par dagar och då tror man att det växer snabbare 😀
P4 2,4C@3 GHZ|AsusP4C800-E Deluxe|Ati Radeon 9000 Pro(Duger)|2x 512DDR Twinmos Dual|
HDD 1 TB(Raid) 2x Raptor(Raid)|
March 31, 2004
January 14, 2002
tror inte det blir grövre bara för att man rakar sig... det är ju alltid lika grova hårstrån från början.. dock när man rakar sig så klipper man ju av det som sticker ut för långt och uppfattas som mjuka hårstrån.
man kan ju pröva t.ex. med att hålla en penna eller nått mellan 2 fingrar så den sticker upp ca 1cm (håll hårt) och sen vicka på den med ett finger.. det är ju hyffsat jobbigt beroende på hur hårt man håller.. men det blir ju 100 gånger lättare om man låter pennan sticka upp typ 10cm och vicka den fram å tillbaka längst upp på pennan..
hmm.. skum förklaring
December 15, 2003
Dumheter!
Möjligen kan det kännas "mer" pga någorlunda vassa hårtoppar när det sen växer ut innan de blivit avrundade.
Det enda som kan möjligen förändra kvaliteen är om man rycker ut hårstrået från hårsäcken och då kan det antingen gå så att det nya hårstrået "kämpar" sig kraftigare eller blir tunnare, och säg sen att typ varannan blir tunnare och varannan blir kraftigare......
Vill man ha mer hår så är det whisky som gäller! Skojar bara, möjligen transplantation isåfall, finns inga "undermedel".
January 14, 2002
Json_81 wrote: [quote=Quarzi]eller b-vitamin har jag för mig... typ öl får man ju mycket hårväxt av..
Då borde jag vara väldigt hårig.
Tror inte det är sant, möjligen att håret behöver b-vitamin.
Ang. frågan så är det en väldigt seglivad myt.
tror det beror på vad man har för gener oxå..
jag var 14-15 år när jag började få skägg och nu ser man typ ut som en apa på hela kroppen redan då jag är 17 år :P..
medans syrrans man inte hade druckit öl tills han var 30 år(han gillade det inte helt enkelt) och inte haft hår på armar och ben osv, men sen har han börjat gilla det och dricker det och har fått hår överallt förutom på skallen 😛
November 22, 2001
Quarzi wrote: [quote=Json_81][quote=Quarzi]eller b-vitamin har jag för mig... typ öl får man ju mycket hårväxt av..
jag var 14-15 år när jag började få skägg och nu ser man typ ut som en apa på hela kroppen redan då jag är 17 år :P..
medans syrrans man inte hade druckit öl tills han var 30 år(han gillade det inte helt enkelt) och inte haft hår på armar och ben osv, men sen har han börjat gilla det och dricker det och har fått hår överallt förutom på skallen 😛
Tror inte det beror på ölen.
April 26, 2003
Farbror wrote: [quote=MasterMind]Jag har hört det så många gånger men nu vill jag veta.
Om man tillexempel har lite hår på bröstet och aldrig rakat sig där förut, men gör man det så kommer det växa annu mer sedan.
Är detta sant????
Är du desperat för att få "Fjun" ??
Nej tvärt om. Jag tog bara ett exempel.
January 14, 2002
Json_81 wrote: [quote=Quarzi][quote=Json_81][quote=Quarzi]eller b-vitamin har jag för mig... typ öl får man ju mycket hårväxt av..
Tror inte det beror på ölen.
men faktum kvarstår att öl innehåller b-vitaminer.. samt att b-vitaminer är bra för hårväxten.. jag ser ingen annan orsak till att han skulle fått hår på armar och ben 2-3 månader efter att han började dricka öl
November 22, 2001
Quarzi wrote:
men faktum kvarstår att öl innehåller b-vitaminer.. samt att b-vitaminer är bra för hårväxten.. jag ser ingen annan orsak till att han skulle fått hår på armar och ben 2-3 månader efter att han började dricka öl
så på 30 år har inte fått i sig några b-vitaminer?
January 14, 2002
Json_81 wrote: [quote=Quarzi] men faktum kvarstår att öl innehåller b-vitaminer.. samt att b-vitaminer är bra för hårväxten.. jag ser ingen annan orsak till att han skulle fått hår på armar och ben 2-3 månader efter att han började dricka öl
så på 30 år har inte fått i sig några b-vitaminer?
vad vet jag.. men om man funderar så kom håret vääääldigt lägligt då han började dricka öl eller hur? min poäng är ändå att jag tror att gener spelar en stor roll..
2 Guest(s)