Har aktiviteten minskat?|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Har aktiviteten minskat?
Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
sp_UserOfflineSmall Offline
1
June 18, 2009 - 6:14 am
sp_Permalink sp_Print

Funderat kring detta.

Har de senaste tio åren varit ansluten till rätt många olika forumet.

Men uppfattning är att aktiviteten har minskat rätt ordentligt i allmänt, är det en korrekt uppfattning, eller är det bara jag som minns dåligt?

Polekatt
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1135
1228537
June 18, 2009 - 8:18 am
sp_Permalink sp_Print

sadly so.

mest köp och sälj som lever för tillfället och nyhetsrapporteringen går fortfarande starkt, dock ingen rapportering från DH, vilket var lite synd.

csm101
Member
Medlem
Forum Posts: 2672
1228544
June 18, 2009 - 9:16 am
sp_Permalink sp_Print

Samt att, vare sig vi vill erkänna det eller ej, så var Ilgadd en drivande kraft bakom många trådar som skapade diskussioner.

I for one saknar att ha ilgadd på forumet.

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1228548
June 18, 2009 - 11:00 am
sp_Permalink sp_Print

Alla delar utom K&S har väl minskad aktivitet?

Håller med om att ilg@dd saknas 🙂

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
1228566
June 18, 2009 - 12:42 pm
sp_Permalink sp_Print

csm101 wrote: Samt att, vare sig vi vill erkänna det eller ej, så var Ilgadd en drivande kraft bakom många trådar som skapade diskussioner.

I for one saknar att ha ilgadd på forumet.

Är väl knappast p.g.a. honom. Det enda han gjorde var att spamma "Vad har du gjort idag?"-tråden.

Nej aktivteten försvann för längesedan med postare som bland annat: Hauk, Ogrebeast, Jerry, Gueno, denstore, Keffing, mrWeizel, Krqagyzzz m.m.

Btw någon som vet vad som hänt med Tindy? Han balla väl ur totalt där ett tag.

csm101
Member
Medlem
1228574
June 18, 2009 - 1:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: Är väl knappast p.g.a. honom. Det enda han gjorde var att spamma "Vad har du gjort idag?"-tråden.

Nej aktivteten försvann för längesedan med postare som bland annat: Hauk, Ogrebeast, Jerry, Gueno, denstore, Keffing, mrWeizel, Krqagyzzz m.m.

Sista månaderna var det han som startade de flesta trådarna och när han försvann så försvann även den sista gnutta roligt som NH ändå var med alla ändlöst dumma diskussioner.

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
1228575
June 18, 2009 - 1:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Som Dehman skriver så var det flera år sedan det var någon större aktivitet här. Nu är det bara K&S, lite nyheter, folding och Vad har du gjort idag-tråden om har någon aktivitet. Kommer visserligen någon uppstickare ibland men dessa är tämligen få.

Ilgadd må ha skrivit många inlägg med det mesta var ju så väldans intressant också...

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1228577
June 18, 2009 - 1:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Se det från den ljusa sidan, det är ingen som kommer med en massa påhopp för att er åsikt inte råkar passa ihop med någons världsbild som sträcker sig säkert tio meter utanför hans port.

csm101
Member
Medlem
1228581
June 18, 2009 - 2:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: Se det från den ljusa sidan, det är ingen som kommer med en massa påhopp för att er åsikt inte råkar passa ihop med någons världsbild som sträcker sig säkert tio meter utanför hans port.

Men det var ju enkom därför jag besökte NH så frekvent 😀

Nej men skämt åsido. Jag har ju inte varit medlem sålänge, så jag kan ju bara utgå från mina egna referensramar och den tid jag varit här så var det mest ilgadd som skapade massa trådar. Själv höll jag sällan med honom och har haft många diskussioner med honom, men då var det ändå lite liv i luckan. Nu är ju allmän-delen nästan helt död.

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1228583
June 18, 2009 - 2:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Just nu är jag iofs lite villig att tro att det hänger ihop med att det är sommar och fint väder ute med svenska ögon sett. Nej, men jag vet inte riktigt, Delph1 kan ju inte roa oss med att skriva långa trådar om hur han lånat ut sin jacka till någon som frös, Coore är inte döende längre, Skidan har blivit senildement, så det blir inte mycket skrivet från hans sida och Anton har ju alltid varit upptagen med sin plattång (även fast han är flintis), så jag vet inte riktigt. Jag är heller personligen inte sådär jätteförtjust i allmänt, men det har blivit bättre nu utan en massa politiskt dravel, eller så är det för att jag gillar lugn och ro jag trivs nu. 😛

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1228586
June 18, 2009 - 3:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: Just nu är jag iofs lite villig att tro att det hänger ihop med att det är sommar och fint väder ute med svenska ögon sett. Nej, men jag vet inte riktigt, Delph1 kan ju inte roa oss med att skriva långa trådar om hur han lånat ut sin jacka till någon som frös, Coore är inte döende längre, Skidan har blivit senildement, så det blir inte mycket skrivet från hans sida och Anton har ju alltid varit upptagen med sin plattång (även fast han är flintis), så jag vet inte riktigt. Jag är heller personligen inte sådär jätteförtjust i allmänt, men det har blivit bättre nu utan en massa politiskt dravel, eller så är det för att jag gillar lugn och ro jag trivs nu. 😛

Så nu häcklas det...

Jadu grabben. Du vet att jag hugger till när du minst anar det. 😉

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1228593
June 18, 2009 - 4:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: Just nu är jag iofs lite villig att tro att det hänger ihop med att det är sommar och fint väder ute med svenska ögon sett. Nej, men jag vet inte riktigt, Delph1 kan ju inte roa oss med att skriva långa trådar om hur han lånat ut sin jacka till någon som frös, Coore är inte döende längre, Skidan har blivit senildement, så det blir inte mycket skrivet från hans sida och Anton har ju alltid varit upptagen med sin plattång (även fast han är flintis), så jag vet inte riktigt. Jag är heller personligen inte sådär jätteförtjust i allmänt, men det har blivit bättre nu utan en massa politiskt dravel, eller så är det för att jag gillar lugn och ro jag trivs nu. 😛

Dead on! :upp:

//Andreas

Stefan Samuelsson
Member
Medlem
Forum Posts: 3346
1228598
June 18, 2009 - 5:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: Nej aktivteten försvann för längesedan med postare som bland annat: Hauk, Ogrebeast, Jerry, Gueno, denstore, Keffing, mrWeizel, Krqagyzzz m.m.

Vilka minnen som flashar förbi... cry

Vad har hänt med alla nissarna?
Ogrebeast försvann ju innan jag tog långpaus, hans hemsida har blivit någon halvtaskig framsida för något företag ser det ut som. Istället för det där "hemliga" stället som levde där ett tag... 😛
Gueno då? Glider omkring i någon bimmer nånstans?
mrWiezel var ju också en livad prick, tror jag har honom på ICQ om jag drar igång det igen.
Sista jag minns från Hauk var att han blev sur för något 😛

Hmm, ska nog logga in på ICQ å se vilka man hittar där...

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1228610
June 18, 2009 - 8:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Ogrebeast finns kvar, men under annat alias då som inte är så hemligt som han tror 😛

Gueno hade väl lite familjesaker som vände på hans liv, om det nu var sant.

Vässlan går hand i hand med D... uhm Rutger, men även han har väl blivit lite för vuxen för sitt eget bästa sägs det 😉

Jerry är i Turkiet just nu, annars finns han att hitta på Bishops i Örebro med mig bredvid.

Kragen seglar världen runt, om och om igen.

Hauk är i Asien någonstans om han inte vänt hemåt igen.

Keffing vet jag inte, men vi drog aldrig jämt heller vilket var lite av charmen tror jag 🙂

Överlag så har aktiviteten minskat, men det beror nog på att snittåldern gått upp sakta men säkert. Folk har mindre tid att sitta på forum och har för mycket att göra vid sidan av.

//Andreas

opA87
Member
Medlem
Forum Posts: 2399
1228623
June 18, 2009 - 9:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Överlag så har aktiviteten minskat, men det beror nog på att snittåldern gått upp sakta men säkert. Folk har mindre tid att sitta på forum och har för mycket att göra vid sidan av.

Beror nog på detta, ja =)

Frågan är vad man väljer:

Snittålder på 12 som Sweclockers där det bara grinas men hög aktivitet.
.. eller en högre snittålder som NH där det är mer riktiga mer vuxna diskutioner men dock lägre aktivitet.

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1228624
June 18, 2009 - 9:50 pm
sp_Permalink sp_Print

opA87 wrote: Beror nog på detta, ja =)

Frågan är vad man väljer:

Snittålder på 12 som Sweclockers där det bara grinas men hög aktivitet.
.. eller en högre snittålder som NH där det är mer riktiga mer vuxna diskutioner men dock lägre aktivitet.

Nummer två så länge det inte är stendött 🙂

ocz
Member
Medlem
Forum Posts: 3178
1228626
June 18, 2009 - 9:59 pm
sp_Permalink sp_Print

keffing är irlare nu

Slår vad om att hälften av alla som har "försvunnit" spelar WoW nu.

HeJo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 315
1228627
June 18, 2009 - 10:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Det jag har uppmärksammat i min omgivning är att 90-talister mest BARA spelar och chattar, inte ett dugg intresserad av hårdvaran. Förövrigt vet dom inte hur man ställer in luftflödet på moppen heller 😉

Vad ska det bli av ungdomen om dom inte vet vad som ligger bakom prestandan för deras intressen!

Vi 70- & 80-talister fick ett mer genuint intresse för teknik eftersom allt inte var lika moget och serverat på vår tid. Vi är tyvärr ett sinande släkte men ack så viktiga för de förtappade själar som tror att dom köper en "speldator" på Elgiganten bara för att det har 1gb minne på grafikkortet och är nöjd med det!

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
1228633
June 19, 2009 - 5:53 am
sp_Permalink sp_Print

Kanske avtagit något i Allmänt men avtagit rätt bra i PMH. Märker man på sig själv.

Inget negativt med det, de 12 åriga tangentbords rasisterna har försvunnit.

ilgadd +/- 0.

Chief
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 309
1228658
June 19, 2009 - 10:54 pm
sp_Permalink sp_Print

HeJo wrote: Det jag har uppmärksammat i min omgivning är att 90-talister mest BARA spelar och chattar, inte ett dugg intresserad av hårdvaran. Förövrigt vet dom inte hur man ställer in luftflödet på moppen heller 😉

Vad ska det bli av ungdomen om dom inte vet vad som ligger bakom prestandan för deras intressen!

Här är en iaf som inte stämmer in på din s.k beskrivning 😉
Född -93 f.ö 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 348
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL