Har aktiviteten minskat?|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Har aktiviteten minskat?
Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
sp_UserOfflineSmall Offline
1229613
July 8, 2009 - 7:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tror att det är lite som AMD_Rulez säger, det är sommar nu och då dör generellt forumet mer eller mindre. Tack och lov så har även de mest inbitna Skiroyisterna ett visst behov av d-vitamin och ger sig ut i solen (eller ut under ett parasoll drickandes en mer eller mindre koncentrerad C2H5OH-lösning.

Att aktiviteten har gått ner är nog dock en tråkig sanning, men jag tror inte den är för evigt. NH är ett starkt forum och hit söker sig folk om de behöver, och det lär de göra även i framtiden.

Lite mer party i allmänt-delen hade dock varit lite skoj. Jag måste erkänna att jag inte direkt har dragit mitt strå till stacken, men ombord på de snart utflaggade svenska båtarna jag är på är det allt som oftast så att man får vara glad om man har bandbredd tillräckligt att starta icq (för msn är inte att tänka på, drar alldeles för mycket av mitt snikiga satelitsmalband)

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
1229614
July 8, 2009 - 7:28 pm
sp_Permalink sp_Print

HeJo wrote: Vad ska det bli av ungdomen om dom inte vet vad som ligger bakom prestandan för deras intressen!

Visst, så kan man väl se på det. Men vet du hur en dator fungerar från transistor nivå och uppåt med allt vad det innebär i hårdvaru och mjukvaru väg? Att veta vad varje enskild del i en dator gör och vilken som är den senaste processorn klassas knappast som att veta vad som ligger bakom prestandan i en dator.
Alla får väl lägga sin egna gräns för vart deras intresse börjar/slutar.

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
1229615
July 8, 2009 - 7:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Det handlar väl mest om att bida tiden, och nytt folk blandas med återvändare.
Just nu är det kanske inte så mycket fart i allmänt, men samtidigt känns det ju inte som att man ska krysta ut diskussioner bara för att det ska se busy ut.
Jag måste säga att den här tråden visar på att det faktiskt finns en hel del liv i det gamla gardet.;)

Krqagyzzz
Member
Medlem
1229619
July 8, 2009 - 8:14 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: Det handlar väl mest om att bida tiden, och nytt folk blandas med återvändare.
Just nu är det kanske inte så mycket fart i allmänt, men samtidigt känns det ju inte som att man ska krysta ut diskussioner bara för att det ska se busy ut.
Jag måste säga att den här tråden visar på att det faktiskt finns en hel del liv i det gamla gardet.;)

sant. Man ska inte tvinga ur trådar bara för att, då blir det bara en hög med trådar utan svar eller diskussioner i.

Sen.. Även man inte skriver i trådar så håller man ändå ett öga på forumet, det går inte att hålla sig borta så länge man har internetuppkoppling.
:square:

denstore
Member
Medlem
1229620
July 8, 2009 - 8:24 pm
sp_Permalink sp_Print

En annan sak jag tycker mig ha märkt, är att många yngre inte alls är intresserade av att sitta och tjöta om sina intressen i ideella forum. Ska man säga något, så ska det antingen handla om att man direkt eller indirekt tjänar något på det, eller så ska det leda till något. Mycket "what´s in it for me"-menatalitet därute. På 80-talet satt det en massa surkartar och gnällde om att rocken dog med discon, och snart kommer dagens motsvarigheter (undertecknad bl.a.) att hävda att det fria internet dog med blondinbella.....

Krqagyzzz
Member
Medlem
1229625
July 8, 2009 - 9:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Är det så att dagens ungdom inte ser charmen i att bygga ihop sin egen snikspelmaskin av begagnade delar, soprumsfynd och det där halvtrasiga moderkortet som du fick mot fraktkostnaden av din okände vän Blortman på Nordichardware.se?

denstore
Member
Medlem
1229626
July 8, 2009 - 9:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Fast jag tror det är lite samma sak på en hel del andra forum. Det finns alltså andra intressen än datorer....;)

Krqagyzzz
Member
Medlem
1229627
July 8, 2009 - 9:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo, så är det ju tack och lov.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1229641
July 9, 2009 - 1:57 am
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: Jo, så är det ju tack och lov.

Du har ju dina båtar och deras vikt och storlek du nördar så vansinnigt med. 😉
Nörd! 😉

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1229646
July 9, 2009 - 6:08 am
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: En annan sak jag tycker mig ha märkt, är att många yngre inte alls är intresserade av att sitta och tjöta om sina intressen i ideella forum. Ska man säga något, så ska det antingen handla om att man direkt eller indirekt tjänar något på det, eller så ska det leda till något. Mycket "what´s in it for me"-menatalitet därute. På 80-talet satt det en massa surkartar och gnällde om att rocken dog med discon, och snart kommer dagens motsvarigheter (undertecknad bl.a.) att hävda att det fria internet dog med blondinbella.....

Haha, det ligger nog lite i det.
Säg den generation där de äldre inte gnällt på de yngre 🙂

Krqagyzzz
Member
Medlem
1229705
July 9, 2009 - 8:36 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: Du har ju dina båtar och deras vikt och storlek du nördar så vansinnigt med. 😉
Nörd! 😉

yep, båtar är så spännande 🙂

Just nu leder denna båten spänningsligan:

[Image Can Not Be Found] Island Offshores båt Island Constructor, den hittills största båten som byggts med Ulsteins x-bow. Båten har allt, moonpool, DP3, 2x n
permanenta ROV, borrrigg, plats för en hel massa flickor.. dvs allt.

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
1230259
July 18, 2009 - 5:37 am
sp_Permalink sp_Print

Det hände något med Facebook och allt detta. Helt plötsligt började alla man pratade med AFK finnas online och den kommunikation man hade, i mitt fall iaf, blev med dem istället för diverse annat (löst :)) folk.

NH, forum etc har fortfarande sin plats och funktion givetvis, men man orkar ju bara med olika former av "chatt" så mycket.

NH är ett PHP BB forum och ett domän namn, vad som gjorde (gör?) NH intressant var/är användarna, när dessa ser åt andra håll så blir det inte så mycket kvar...

Personligen fann jag helt enkelt lite nöje i att leka radikal politiker, men även det är ju bara roligt och givande så länge.... Så samma gammla är väl inte av största intresse, jag antar att många - vad dom än fann hos NH - tröttnade.

Hårdvara och allt det där... spelar man inte datorspel så spelar ju det faktiskt ingen större roll och använder man Mac så finns det ju inte så mycket hårdvara att pilla med.

Mac förresten, hur många avancerade dator användare har övergått och vad har NH gjort åt det?

Kul att se att Json, Kraq, Dehman, Delphi, ocz etc fortfarande håller fortet, som alltid! Bra jobbat gubbar. =)

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
1230260
July 18, 2009 - 9:15 am
sp_Permalink sp_Print

Hah, kul att se dig Hauk. Vågar man hoppas på inlägg från övriga NHU? :>

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
1230274
July 18, 2009 - 4:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Stämmer det Hauk säger.
Och det någon annan sa. Plötsligt en dag så var man stor, hade jobb, och man har ju begränsat med tid för allt det här andra. Så den disponerar man på bästa sätt, och när de "roliga" och ibland hårda diskussionerna på NH försvann, så uteblev besöken. Men sidan finns fortfarande i mitt hjärta, och besöker den ibland av ren nyfikenhet.

Har haft fruktansvärt roligt för allt den här sidan har skapat. Diskussioner, svar och liknande. På sitt sätt har den utvecklat mig i en tid när man växt upp och kanske inte alltid förstod "äldre personer", men här är liksom alla generationer tillsammans, och diskuterar. Och på sitt sätt utvecklas man när man får höra saker, och resonera kring det.

Så tack gubbar ! 🙂

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
1230281
July 18, 2009 - 7:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: Hah, kul att se dig Hauk. Vågar man hoppas på inlägg från övriga NHU? :>

Word!

Vill se inlägg från Rutger nu, under hans riktiga nick.
Delph1 har ju gett indikationer att han smyger runt här under annat nick.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1230287
July 18, 2009 - 9:44 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: Delph1 har ju gett indikationer att han smyger runt här under annat nick.

Ja och med ett minst sagt misstänkt freudianskt önsketänkade alias också.

//Andreas

Vajsman
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 929
1230351
July 20, 2009 - 11:03 am
sp_Permalink sp_Print

Oj, här var ett tag sen man var inne.
Finns han kommunisten som bodde ute i skogarna kvar på forumet?
Han hade en ful avatar, en paint gubbe med lång hals å tomteluva eller likn.

Han var intressant att läsa inlägg från

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1230352
July 20, 2009 - 11:05 am
sp_Permalink sp_Print

Vajsman wrote: Oj, här var ett tag sen man var inne.
Finns han kommunisten som bodde ute i skogarna kvar på forumet?
Han hade en ful avatar, en paint gubbe med lång hals å tomteluva eller likn.

Han var intressant att läsa inlägg från

Nej, han blev för "intressant".

Vaniljflickan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1231
1230788
July 26, 2009 - 12:31 am
sp_Permalink sp_Print

opA87 wrote: Frågan är vad man väljer:

Snittålder på 12 som Sweclockers där det bara grinas men hög aktivitet.
.. eller en högre snittålder som NH där det är mer riktiga mer vuxna diskutioner men dock lägre aktivitet.

Finns det nåt annat NH än det här? 😀

denstore wrote: På 80-talet satt det en massa surkartar och gnällde om att rocken dog med discon, och snart kommer dagens motsvarigheter (undertecknad bl.a.) att hävda att det fria internet dog med blondinbella......

Kan du specificera hur du menar för jag kan se flera tolkningar. Hej förresten! 🙂 Long time, no see. Otippat att hitta oldies i en tråd som den här.

Hauk wrote: vad som gjorde (gör?) NH intressant var/är användarna, när dessa ser åt andra håll så blir det inte så mycket kvar...

Instämmer.

davidhellmyrs wrote: Har haft fruktansvärt roligt för allt den här sidan har skapat. Diskussioner, svar och liknande. På sitt sätt har den utvecklat mig i en tid när man växt upp och kanske inte alltid förstod "äldre personer", men här är liksom alla generationer tillsammans, och diskuterar. Och på sitt sätt utvecklas man när man får höra saker, och resonera kring det.

Kul att du nämner det för jag håller med. Det är lite spännande att se hur en "virtuell" grupp kan byggas upp och få så stark förankring i ens vardagsliv. Gäller för övrigt nätrelationer överhuvudtaget. Särskilt intressant är det, som du skriver, att generationer blandas. Med tanke på att alla skriver/läser här av egen fri vilja så finns det ett stort personligt engagemang i diskussionerna. De flesta har förmodligen också nåt som för dem samman, kanske ett gemensamt intresse, som typ.. eh.. "data". 😛 Det finns mindre brus som kan störa kommunikationen och jag tror att man kanske inte dömer folk utan mer bedömer orden som skrivs. Man värderar alltså andras mening grundat på innebörden. Inte på utseendet, åldern, könet, hudfärgen, relationen etc. I stor mån.

By the way... vad hände med Ilgadd? Ser bara massa antydningar, finns det nåt klarspråk?

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1230792
July 26, 2009 - 6:39 am
sp_Permalink sp_Print

Vaniljflickan wrote:
By the way... vad hände med Ilgadd? Ser bara massa antydningar, finns det nåt klarspråk?

Han åkte ut (tyvärr). Blev lite hård stämning i ett par trådar (ja, politik var inblandat :p).

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 360
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL