Här diskuterar vi allt som har med APB att göra.|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Här diskuterar vi allt som har med APB att göra.
Jontez
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1645
sp_UserOfflineSmall Offline
859586
March 15, 2005 - 10:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Jahaa, oj nu förstår jag varför alla APB trådar låstes =D har inte sett denhär...

men som jag sa i andra tråden, jens sa många klocka ord, men tyvärr kom dom ju ändå inte fram till något...

skinner
Member
Medlem
Forum Posts: 2394
859588
March 15, 2005 - 10:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Men visst vore det bekvämt att kunna hyra film över nätet. Man betalar kanske 20-25kr för en film som man har 3 dygn på sig att se eller liknande.

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
859591
March 15, 2005 - 10:10 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: Intressantast var väl egentligen att herr Pontén verkade rejält puckad. Hur fasen lyckades han ta sig igenom juristlinjen. Han måste ha köpt sin examen på postorder. Kanske över internet.:)

hahaha!

någon wrote: Jens Nylander äger!!!

Japp, han kunde snacka lite 🙂

Jontez
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1645
859592
March 15, 2005 - 10:11 pm
sp_Permalink sp_Print

skinner wrote: Men visst vore det bekvämt att kunna hyra film över nätet. Man betalar kanske 20-25kr för en film som man har 3 dygn på sig att se eller liknande.

De vore kanoners. Jag och polarna brukar hyra någon film då och då, och ibland laddar vi ner, men kostade de dryga 20 spänn skulle jag faktiskt kunna betala för mina filmer =) hehe, snål som man är

skinner
Member
Medlem
859597
March 15, 2005 - 10:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo jag med men det fattar ju inte Herr Pontén med flera. Fixar dom sådant så skulle då alla jag känner betala för filmen i stället för att ladda hem den.

silke
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 663
859602
March 15, 2005 - 10:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Hemmabio håller på att konkurera ut vanlig bio, men branchen satsat ändå allt på bio och skiter i de som vill se hemma, vad fan tror dom?

Filmbranchen i sverige struntar i 50% av deras potentiella marknad, smart? NEJ, om det nu skulle gå dåligt för dom så får dom skylla sig själva, dom måste anpassa sig efter marknaden.

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
859603
March 15, 2005 - 10:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Fixa så man kan få hem filmera med bra kvalitet till en
låg summa vid samma tidpunkt som de kommer på bio
så skullle jag mer än gärna betala för det..

skinner
Member
Medlem
859604
March 15, 2005 - 10:17 pm
sp_Permalink sp_Print

silke wrote: Hemmabio håller på att konkurera ut vanlig bio, men branchen satsat ändå allt på bio och skiter i de som vill se hemma, vad fan tror dom?

Filmbranchen i sverige struntar i 50% av deras potentiella marknad, smart? NEJ, om det nu skulle gå dåligt för dom så får dom skylla sig själva, dom måste anpassa sig efter marknaden.

I USA kan man hyra film över nätet för 3 dollar eller något sådant. Om det skulle komma till Sverige så skulle jag då hyra alla mina filmer i ställer för att ladda ner dom.

Filmbolagen har förlegade tankar. Dom måste anpassa sig efter köparna. Vi ska inte anpassa oss efter bolagen.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
859605
March 15, 2005 - 10:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Motståndarsidan skulle nog ha tjänat poäng ifall Jens bytts ut mot Birgersson..
Jag tyckte nog inte att Ponte'n verkade så svinig, kanske aningen dåligt påläst.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
859607
March 15, 2005 - 10:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har i 20 år propagerat för en kombinerad pizzeria och videobutik med hemkörning. Fan, jag hade aldrig gjort något annat i tonåren.

Quarzi
Member
Medlem
Forum Posts: 2716
859608
March 15, 2005 - 10:20 pm
sp_Permalink sp_Print

hahahaha är det enda jag kan ge ifrån mig. patetiskt

"FOLK SKA GÅ PÅ BIO" om å om å om å om igen... jag gillar inte att gå på bio, det kostar kanske inte för mycket, men sen för mig så innebär det en 40 minuters resa in till stan som förmodligen kommer kosta mig antingen 90 kr tur och retur eller över 2000 för ett busskort.

Att sitta hemma med hemmabion är garanterat mysigare än att sitta på bio där folk inte kan hålla käften med sina chipspåsar och de som sitter å snackar mitt i filmen, eller varför inte de som aldrig stänger av mobilerna?

Att betala 39 kr för en hyrfilm här vill jag helst inte göra heller, för det är en bit att gå till närmaste videoaffär, att betala ~ 20-30 kr för en film över nätet skulle jag nog kunna gå med på.

zubbe
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 633
859611
March 15, 2005 - 10:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Gillade inte alls Jens Nylander, han verkade bara finnas med för att höja pajasfaktorn i programmet.
Henrik verkar vara en teoretiker ut i fingerspetsarna utan någon som helst förståelse för verkligheten.
De enda sympatiska var artisten och de två yngre killarna, regissören satte sig bara på tvären vad de andra än tyckte.

silke
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 663
859614
March 15, 2005 - 10:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Om kunderna vill ha en bil som är rund som en boll gör bilbranchen runda bilar. thats it.

Men när kunderna vill ha film via nätet ignorerar filmbranchen kunderna, Tro faun att kunderna då ignorerar filmbranchen.

De som behandlar mig som skit, behandlar jag som skit e det så svårt att förstå?

boorg
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 5
859615
March 15, 2005 - 10:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Skivbolagsbruden tycker jag hade en hel del vettiga grejer att tillföra, hon verkade ju dessutom ha koll på vad som händer både inom skivbolags och artistvärlden samt på privatsidan.

Och hennes förslag att producenterna skulle ha direktkontakt med konsumenterna genom försäljning via hemsidor verkar utmärt, då man skulle slippa massor med giriga mellanhänder som gör allt annat än att pressa priserna. Sen är det ju faktiskt så att många av de större artisterna idag tjänar mycket av sina pengar på konsterter och spelningar.
Att många av de nischade bolag som idag bara säljer musik och film måste anpassa sig efter en branch som är på väg att glida dem helt ur händerna är bara bra eftersom att om de inte vill gå omkull måste rikta in sig efter konsumenternas vilja, vilket i sin tur kan leda till ökad konkurrens?

Internet är enligt mig en bra potentiell källa för att pressa priser i många fall, då man som sagt kan göra sig av med många mellanhänder som ska ha sin del av kakan.

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1347
859616
March 15, 2005 - 10:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker nog samma som tyckte Jens va en pajas, men han va ju helskön 😉

Föreståndaren för Piratebay var för dåligt aktiv! vart fan är dom som skriver på löpsedeln 🙁

lite besviken på det.

men debatten va helskön, speciellt som dylika program pumpade på för fullt medans dom debatterade 😉

Och nej, jag tror inte pontén är dum i huvudet, efterbliven. Jag tror han är BETALD.

Pengar förändrar människor.

Förövrigt verkar han listig..nästan slug, han går som en räv runt i svenska rättssystemet och gör vad fan han vill... man blir allt lite mörkrädd 😉

men men, There is no way in HELL, det kommer lägga ner.

jag drar slutsatsen : hon negern, från skivbolagen, verkade ha en massa bra idéer, om jag hade fått en tröja med skivan hade jag nog definitivt köpt den, hade ju vart asball.(sen ifall jag tankat musiken ändå spelar väl ingen roll,eller?)

Keep sharing!

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
859620
March 15, 2005 - 10:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Nomic wrote:

massa text

jag drar slutsatsen : hon negern, från skivbolagen, verkade ha en massa bra idéer, om jag hade fått en tröja med skivan hade jag nog definitivt köpt den, hade ju vart asball.(sen ifall jag tankat musiken ändå spelar väl ingen roll,eller?)

Keep sharing!

Varför var det så viktigt att påpeka vilken hudfärg hon hade?

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
859628
March 15, 2005 - 10:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Snuibben som driver piratbyrån hade jag velat se där (Jonas eller vad han heter) för han brukar lätt kunna få tyst på dom som är emot honom.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
859633
March 15, 2005 - 10:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Nomic wrote:

Och nej, jag tror inte pontén är dum i huvudet, efterbliven. Jag tror han är BETALD.

Får han lön från APB tror du?
Det kallas jobb/anställning.
wink

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
859637
March 15, 2005 - 10:55 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=Nomic]

wink

Nej, men från de företag som är för fega att bedriva egen verksamhet inom området. Dvs de företag som står bakom APB.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
859643
March 15, 2005 - 10:59 pm
sp_Permalink sp_Print

hawkie wrote: [quote=ilg@dd][quote=Nomic]

wink

Nej, men från de företag som är för fega att bedriva egen verksamhet inom området. Dvs de företag som står bakom APB.

Vill nog tro att ABP har en egen administration av löneutbetalningar.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 316
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL