Har du blivit blåst?|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Har du blivit blåst?
ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
sp_UserOfflineSmall Offline
841166
February 12, 2005 - 11:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Deuterium wrote: [quote=Gueno]Hu? 😮

Man säljer skulden till en "indrivningsfirma", den här firman driver sedan in skulden med hjälp av blandade metoder.

Handlar det om nån futtig tusing så är det väl mer fråga om prestige om man lejer en sådan..
Det är frågan om tusenlappar för en sån indrivning..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Lakszen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1372
841167
February 12, 2005 - 11:30 pm
sp_Permalink sp_Print

whak wrote: Inte vad jag kan minnas, men jag har en kännsla av att jag har "blåst" ett företag.
Jag beställde en tjänst av dem som varade i 12 månader, men jag får fortfarande denna tjänsten utan att betala ett enda korvöre. 🙂 Jag kniper så längde dom inte säger något.

Är du helt säker på att du inte har fått någon räkning hemskickad ? Isåfall har redan en påminnelse skickats ut okså, och snart så får vi se ditt hus Stormas av kronofogden =).

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
841173
February 12, 2005 - 11:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Lakszen wrote:

Är du helt säker på att du inte har fått någon räkning hemskickad ? Isåfall har redan en påminnelse skickats ut okså, och snart så får vi se ditt hus Stormas av kronofogden =).

Ja dom har inte skickat någon påminnelse varken hem eller via email.
Tror jag gick andra på gymnasiet när jag beställde tjänsten och nu är det snart ett årsedan jag tog studenten, så dom ligger skapligt efter. 🙂

Lakszen
Kommer du hit ofta?
Medlem
841179
February 12, 2005 - 11:44 pm
sp_Permalink sp_Print

whak wrote: [quote=Lakszen]

Ja dom har inte skickat någon påminnelse varken hem eller via email.
Tror jag gick andra på gymnasiet när jag beställde tjänsten och nu är det snart ett årsedan jag tog studenten, så dom ligger skapligt efter. 🙂

hehhe ok jag säger bara kontakta Kronofogdmyndigheten och tjecka om ditt namn är inskrivet där för är det inskrivet så kan jag säga att du ligger risigt till =).
jag läste för något år sedan i Metro att en Billist i Sthlm inte betalade sina P-Böter , han trodde att han hade slupit allt men Kronofogden Markerade allt och till slut hamnade Han på en Böteslapp värd 1 000 000kr. Det är först som du förösker ta hjälp av någon då Kronofogden slår till. Tex om du ska ta lån, så är kronofogden först på plats med att sätta handbojor på dig och dra dig till Fängelset =) Ta din dator och allt du har hemma för att senare auktionera ut allt till hälften av priset i Tradera, och det är då jag kommer in i bilden och sätter bud på hela ditt arv eller allt du har ägt tex det som står i din signatur =).

whak
Member
Medlem
841184
February 12, 2005 - 11:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Öh ne jag hoppas du skojjar?
Jag menar jag valde ju bara ett års tjänst av dem så det är ju deras misstag och dom får skylla sig själva.

Lakszen
Kommer du hit ofta?
Medlem
841198
February 13, 2005 - 12:15 am
sp_Permalink sp_Print

whak wrote: Öh ne jag hoppas du skojjar?
Jag menar jag valde ju bara ett års tjänst av dem så det är ju deras misstag och dom får skylla sig själva.

Inga kommentarer =).

Akatosh
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1970
841202
February 13, 2005 - 12:22 am
sp_Permalink sp_Print

Blåst blir jag varje dag som svensk skattebetalande medborgare. Försöker kontra det med svartjobb på min lediga tid.

Lakszen
Kommer du hit ofta?
Medlem
841205
February 13, 2005 - 12:39 am
sp_Permalink sp_Print

Akatosh wrote: Blåst blir jag varje dag som svensk skattebetalande medborgare. Försöker kontra det med svartjobb på min lediga tid.

hahah det stämmer nog det. Låt mig Gissa du är utländsk ?

Akatosh
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1970
841208
February 13, 2005 - 12:40 am
sp_Permalink sp_Print

Jepp, min förfader emigrerade från Holland 1497 enligt min farfar som släktforskat.

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
841224
February 13, 2005 - 1:02 am
sp_Permalink sp_Print

Jag har en rolig berättelse angående just detta ämne!

För ungefär 4 veckor sen bestämmer jag mig för att jag inte behöver en av mina gitarrer, slänger iväg ett mail till en person som sålde en gitarr jag verkligen ville ha, han nappade nästan direkt och då sket jag i att jag behövde pengar och ville springa så fort som möjligt på bussgods och skickade iväg min gitarr.
Ett mail kom, "Jag är sjuk men kan nog skicka den senare i veckan", jag börjar bli orolig men jag har så mycket information om personen och jag vill verkligen ha gitarren så jag skickar den.
Ett tag går och han skickar den inte, notera han är inte sjuk, veckan efter så ger han mig ett kollinr och säger "nu är den skickad". Hurra! Men efter ett par timmars väntan så är det fortfarande inte registrerat på posten.se och jag börjar ana oråd. Slår ett mail igen och kollar. Då hade visst killen som hade hand om frakterna missat paketet med gitarren tydligen(hur troligt låter det?).
Dagen efter mailar han och då var han sjuk igen, förbannad som helvete tar jag telefonen och ringer upp han men lyckas nog dölja det i korta meningar. "Jag skickar den på måndag" lät det, jo troligt tycker jag och letar reda på folk som bor i hans område som kan hämta den och skicka upp istället. Det skriver jag även till personen i fråga.
Och på måndagkväll ~20:00(i måndags) registredes kollinr. på posten.se och paketet var påväg, i onsdags hämtade jag ut det och allt var nice.

Hur kan man tima in att bli sjuk 2ggr, få problem med personen som har han om att lägga in paket på bussen och inte kunna göra något åt det på en vecka(!) under tiden av 2veckor?

Men för att svara på din fråga, nej jag har inte blivit blåst(ÄN) och jag ska försöka ha det så tills för alltid :bgrin:

Jürgen Mc Kvack
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 892
841275
February 13, 2005 - 9:44 am
sp_Permalink sp_Print

kronofogden måste väl informera om skulden. eller så måste företaget skicka en påminelse. om man skulle tappa bort första inbetalnigen så måste dom skicka ut en ny

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
841324
February 13, 2005 - 10:57 am
sp_Permalink sp_Print

Aldrig hittils, försöker göra alla affärer genom tradera med folk som har fått bra omdömmen 🙂
Funkar finfint..

Drinitiev
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 368
841351
February 13, 2005 - 12:04 pm
sp_Permalink sp_Print

hmm.. sälja sin skuld till en indrivare.. nån som vet nån man kan leta upp?=)

Lakszen
Kommer du hit ofta?
Medlem
841352
February 13, 2005 - 12:05 pm
sp_Permalink sp_Print

copulator wrote: kronofogden måste väl informera om skulden. eller så måste företaget skicka en påminelse. om man skulle tappa bort första inbetalnigen så måste dom skicka ut en ny

Nope, kronofogden har inget med det att göra, men däremot Företaget som har ansvar för att skicka ut räkningen måste först skicka ut en räkning och om den inte betalas ut så skickas det ut en påminnelse och och den inte betalas så tar inkasso företag hand om det och så smånigom så hamnar det i kronofogden. Meni vissa fall så behöver inte Företaget skicka ut någon påminnelse eftersom har man informerat det på räkningen så finns det regler att man inte behöver göra det, men som sagt hur du än gör så finns det chans att du finns listad i deras register.

tex Biblioteket har för sig att jag hade lånat en bok fastän jag inte har gjort det, så nu kan jag inte låna något eftersom jag är bannad därifrån, ända sättet är att betala boken vilket jag inte tänker göra, det har gått nu 3-4år sen detta och fortfarande så har jag en känsla av att jag är inskriven där för jag vet att man bara inte kan slippa det hela och smitta undan, annars så skulle alla göra på det viset. I alla fall det började med 3 påminnelser och idag så kommer det inget, så desto längre man själv väntar desto mer påfylls summan och tillslut så får man skitt, läste det i Metro att det rekommenderas för alla att ringa in till kronofogden typ 1ggr/6månader för att se om man är inskriven för något.

.ToL
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1319
841356
February 13, 2005 - 12:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Spidey wrote: Har aldrig blivit blåst :blink:

festisMER
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1991
841374
February 13, 2005 - 12:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Nej, jag skulle aldrig skicka iväg pengar eller nåt sånt. Skulle träffa säljaren.

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
841462
February 13, 2005 - 3:23 pm
sp_Permalink sp_Print

whak wrote: Öh ne jag hoppas du skojjar?

egentligen så tycker man ju så men det fungerar inte alltid så. du borde nog kolla lite..

whak
Member
Medlem
841498
February 13, 2005 - 4:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Hmm lär kolla upp det där någon dag.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 87
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL