June 3, 2001
Satt och läste lite på AB.
http://www.aftonbladet.se/vss/.....83,00.html
http://www.aftonbladet.se/vss/.....91,00.html
Slog mig då att vi har skitbra grannar här. 🙂
Det är inte så att vi umgås en fredagkväll men vi kan ha diskutioner om diverse.
Vi brukar få lite kakor och annat gott bara sådär av dom som bor mittemot. 😀 Det tycker Gueno om.
Jag har fixat datorerna åt dom som tack å så vidare.
February 12, 2003
Helt klart dumma i huvudet.
Har några som är schyssta, men resten, deras liv går ut på att skruva upp hörapparaten på max och sedan lyssna efter 2-takts-ljud...
Sen att fjollan med Saaben vrider ur alla 70 km/h han kan ur sin jävla 900 på 30-väg är det ingen som bryr sig om, det är ju folk som kör cross på vägarna här...:roll:
Okej, nog för att man inte får göra det enligt lag, men vad fan, en väg mitt ute i skogen och väldigt lugnt.
Tycker det går lite långt när de inte ens väjar ute på vägen (smal, en och en halv bil i bredd), och folk lägger sig och vinglar framför en på vägen så man inte kommer förbi, och det i 15 blås...
Fyfan, hade jag bara tillgång till napalm...
January 12, 2004
Har haft, eller har, grannar från helvetet.
Tror det är en far som har köpt en lägenhet till sina bortskämda snorungar.
Det är tredje ungen (tror jag) som bor i lägenheten nu under dom ca 5 åren vi har bott här.
Höjdaren var när 6 poliser med dragna vapen och kravallsköldar stormade in i deras lägenhet.
En annan höjdare var när jag bad, snällt, att dom skulle sänka sin stereo, jag fick ett far åt helvete tillbaka.
Efter det så ringde jag störningsjouren vid varje tillfälle som gavs.
Så vitt jag vet så har styrelsen dom på halster, dvs att det inte krävs mycket för att dom ska bli vräkta nu.
February 12, 2003
obelix wrote: Efter det så ringde jag störningsjouren vid varje tillfälle som gavs.
Så vitt jag vet så har styrelsen dom på halster, dvs att det inte krävs mycket för att dom ska bli vräkta nu.
Det där är lycka.
Jag önskar verkligen jag hade napalm...
Höll förresten på att smälla med en bil efter att jag smällt med crossen på banan, när jag var på väg hem i tisdags.
November 4, 2001
Där vi bodde förr var dom riktigt sjysta...
Nu finns det vissa som är cp! fattar nite varför man ska klaga?
har en granne som precis som jag meckar mycket hemma. Om han knackar in mot kvällskvisten och slår i sista spiken kvart över tio en kväll stör jag mig inte på...
Han stör sig antagligen inte på mig heller.
Sen har vi en annan familj som knackade i väggen när norsan slog i en tavelspik (ni vet 2mm spik som man drar i med en liten puff) bara för att klockan var halv elva. Okey va sen men lite tålamod får man ha.
Värt att nämna är att dom själva slog i ett gäng spikar 8av större modell) 07.00 dagen innan. Man ska inte kasta sten när man slår i glashus.
Visst man ska inte leva om varje natt men nång gång i bland det tycker jag absolut är okey. Sitta och nästan bara lyssa efter ljud är ju inte klokt!
August 11, 2002
Jo de allra flesta är ju helt normala och sjyssta.
Inget direkt störande förutom gräsklippningskavalkaden då någon börjar först när en annan slutar :p
Iofs bor det någon gubbe över gatan och han är lite speciell :S Pappa ställde t.ex. upp sin 10 meters antenn till sin amatör radio hobby medan morsan målade om huset från brunt till en gråaktig färg. Gubben i sin tur frågade om bygglov för att byta stacket, något mamma eller pappa inte behövde (inte gubben heller för den delen).
Det senaste är dock om våra körsbär, gubben och hans fru passade en annan grannes hus när han var borta, saken är den att vårat träd hänger över tomtgränsen och in på den bortrestes gård. Sen när mamma plockade våra bär på andra sidan tomten kom gubbens tant och sa att vi absolut inte fick plocka där för det hade de blivit lovade. Invecklat värre o_O
Ska tilläggas att gubben har full gas och bestämmer fart med kopplingen jämt 😉
November 5, 2001
Nja, vet inte riktigt. Känner dom inte så väl. Mest pensionärer som bor här. Dom har inte så vilda fester. Har gårdsfest en gång om året. Deras största bekymmer är om någon har parkerat för länge på gården (max 20min), lagt reklam ovanpå postboxen, tagit allt papper i solariet eller inte tömt tvättmaskinen på ludd. Fast han som bor under mig är lite cool. Han är alkoholist. När jag var och kikade på lägenhetin innan jag flyttade in var han uppe och hotade med stryk. Varm välkomnande man fick.
March 10, 2002
Jag har ganska många grannar, runt 7 eller 8 skulle jag tro. De flesta är väl bra. Tillbringar mycket av min tid hos en av dem då det är två av mina bäst vänner. =)
Men grannen vi delar häck med är inget vidare. Han ska polisanmäla morsan varje sommar för att hon klipper häcken. ;P
February 12, 2003
Dehman wrote: Jag har ganska många grannar, runt 7 eller 8 skulle jag tro. De flesta är väl bra. Tillbringar mycket av min tid hos en av dem då det är två av mina bäst vänner. =)
Men grannen vi delar häck med är inget vidare. Han ska polisanmäla morsan varje sommar för att hon klipper häcken. ;P
Finns stolpskott överallt...
Men varför ska de värsta bo i massor runt mig?
Ta ett exempel till med jävla rottweiler-pack som hoppar upp i bilen när min lillesyrra sitter där, livrädd...
Vad säger kärringen? Jo, "Hon pussas bara". Vad säger då pappa om det hela? "Jo, tjena... Dra åt helvete". Sen dess har jag inte sett av den kärringen iaf...;)
September 12, 2001
Fia.B wrote: Här är alla tysta som möss. ibland glömmer man bort att det bor 20 andra i huset.
Men nog ska jag inte glömma den nyinflyttade killen i lägenheten bredvid som har saker för sig på nätterna. han borde skruva fast sängen i golvet och skaffa en mer tystlåten tjej.
Hepp!
Men så är du nyfiken värre också. 😀
February 21, 2004
Mina grannar är jättebra! Förutom när 6åringarna leker i minipoolen jättetidigt då. Men när dom efter att jag testat stereon ganska så länge med omedvetet öppet fönster kommer traskandes och säger, fin musiksmak du har, dunka ju på rätt bra igår! insåg jag att man kan få värre:P
May 10, 2002
Grannen åt ett håll är ett gammalt par, kärringen brukar varva gamm volvon dom har tidigt på morron, en hund men den skällar aldrig... njaaaa
Åt ett annat håll är det en småbarnsfamilj, jäkla mycket skrik på dagarna därifrån, hund i hundgård som skäller när folk går förbi vägen... njaaaaaa
På andra sidan gatan bor en stor familj med många barn 0-19 (?) Rätt nyinflyttade är de också så det är mycket ljud därifrån, ett par hundar i hundgård, skäller friskt.. njaaaaa
Sen har man några till med massa hundar. Jäkla massa hundar här och så har man två själv.
2 Guest(s)