December 31, 2002
På ena sidan har vi ett äldre par som man aldrig hör något ifrån om det inte är kvickrot som håller på sprida sig ofrt och dom vill att man ska rensa på sin sida av staketet. På andra sidan bor en schysst familj med en jämnårig tjej och en äldre. Med dem utbyter vi tjänster och snackar då och då. Mittemot oss bor ett äldre, trevligt par som gillar att prata. Samma sak med dem, tjänster och gentjänster.
Så all in all blir det "Japp bra människor!"
April 11, 2003
Mina grannar är bra för dom säger aldrig åt mej att sänka fast jag spelar rätt hög musik så länge jag är inne. Just nu tex spelar jag på som vanligt. När jag har fönstret uppet, som jag ofta har nu på sommaren, så hörs det ut på loftet där dom andra bor, ingen bryr sej. 😀
Kommer aldrig flytta här ifrån tror jag. 🙂
June 27, 2002
SuperNova wrote: Där vi bodde förr var dom riktigt sjysta...
Nu finns det vissa som är cerebral pares! fattar nite varför man ska klaga?
har en granne som precis som jag meckar mycket hemma. Om han knackar in mot kvällskvisten och slår i sista spiken kvart över tio en kväll stör jag mig inte på...
Han stör sig antagligen inte på mig heller.Sen har vi en annan familj som knackade i väggen när norsan slog i en tavelspik (ni vet 2mm spik som man drar i med en liten puff) bara för att klockan var halv elva. Okey va sen men lite tålamod får man ha.
Värt att nämna är att dom själva slog i ett gäng spikar 8av större modell) 07.00 dagen innan. Man ska inte kasta sten när man slår i glashus.
Visst man ska inte leva om varje natt men nång gång i bland det tycker jag absolut är okey. Sitta och nästan bara lyssa efter ljud är ju inte klokt!
Många områden har regler att man får låta mellan 07-22 eller som här 07-23.
Våra grannr i samma trappuppgång är bra men tyvärr så bor det nåt jävla pundar par vägg i vägg, spelar sån där jävla Hip Hop så högt att mna knappt hör tvn ibland, men när man ringer securitas som är våran störningsjour så ar det alltid så många timmar innan de kommer att de helt enkelt har dragit ut eller somnat. Men Gävle bara är ett kasst ställe där ingen verkar bry sig om någon annan.
October 31, 2003
Collateral wrote: [quote=obelix]Höjdaren var när 6 poliser med dragna vapen och kravallsköldar stormade in i deras lägenhet.
Haha, det där låter chill, DU får gärna berätta lite mer ingående vad den historien handlade om, inte ofta sådana saker händer i Sverige ;D
Lite OT men när jag skulle åka till jobbet igår så svängde jag runt hörnet och såg två snutbilar borta vid Museet/Biblioteket. Tänkte bälte på: Ja. Tänkte: Varför blåljus? Kom lite närmare då står dom och haffar en snubbe, och en tjej står över biltaket med pistolen, alltså ute i vägen. Jag är den enda bilen på gatan och hon tittar åt mitt håll, då gör jag den oväntade "tumme upp". Då gör hon samma sak :rollsmile: Det var jävligt kul, och gjorde att febern och förkylningen var lite lättare att böra på jobbet.
June 10, 2005
March 10, 2003
Värsta sorten jag vet är nog ändå barnfamiljer. Ungar som plingar på dörrar skriker och
är allmänt jobbiga. Pundare och annat pack går iaf att
få bort med lagliga medel.
Värre med familjer då dom igentligen bara är som dom är.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
January 12, 2004
Collateral wrote: [quote=obelix]Höjdaren var när 6 poliser med dragna vapen och kravallsköldar stormade in i deras lägenhet.
Haha, det där låter chill, DU får gärna berätta lite mer ingående vad den historien handlade om, inte ofta sådana saker händer i Sverige ;D
Det är inte så mycket att berätta.
Jag hörde nåt som dunsade mot dörren, hunden skällde till så jag gick och kollade genom "spionögat" och så precis när dom gjorde mantelrörelse, lyfte upp sköldarna och stormade.
Det var visserligen bara en etta, men det tog dom ca 3-4 sekunder innan dom hade säkrat lägenheten.
Varför dom var där vet jag inte, men det var lugnt ett tag iaf.
June 10, 2005
obelix wrote: [quote=Collateral][quote=obelix]Höjdaren var när 6 poliser med dragna vapen och kravallsköldar stormade in i deras lägenhet.
Det är inte så mycket att berätta.
Jag hörde nåt som dunsade mot dörren, hunden skällde till så jag gick och kollade genom "spionögat" och så precis när dom gjorde mantelrörelse, lyfte upp sköldarna och stormade.
Det var visserligen bara en etta, men det tog dom ca 3-4 sekunder innan dom hade säkrat lägenheten.
Varför dom var där vet jag inte, men det var lugnt ett tag iaf.
Låt mig gissa, du bor på Hässleholmen?
June 23, 2002
Japp, jag gillar mina grannar, är inte mycket skit som händer här. Men sen är det ett radhusområde med många barnfamiljer.
Enda som jag blev irriterad över när en nyinflyttad granne mittemot blötte ner hela vår katt med en vattenslang för den hade råkat vara i deras rabatt, så vår katt kommer in helt dygnsur och kall.
Gillar mina grannar helt rakt över, hur snälla som helst. Fått hockeyklubbor, fotbollsskor etc. av dom. 😉
Det var väldigt trevligt när man var mindre.
October 16, 2003
jodå alla våra grannar är bra, hela radhuslängan hälsar på varandra när man går förbi, förutom ett par som bur längst ut, de åker in med bilen hela tiden utan anledning...
men det värsta var när det stod en barnvagn i vägen när de kom med bilen och tutade på den, det värsta var att det var en bebis i :cy:
jag fattar inte hur vissa är funtade... 👿
2 Guest(s)