February 16, 2004
SuperNova wrote: Där vi bodde förr var dom riktigt sjysta...
Nu finns det vissa som är cerebral pares! fattar nite varför man ska klaga?
har en granne som precis som jag meckar mycket hemma. Om han knackar in mot kvällskvisten och slår i sista spiken kvart över tio en kväll stör jag mig inte på...
Han stör sig antagligen inte på mig heller.Sen har vi en annan familj som knackade i väggen när norsan slog i en tavelspik (ni vet 2mm spik som man drar i med en liten puff) bara för att klockan var halv elva. Okey va sen men lite tålamod får man ha.
Värt att nämna är att dom själva slog i ett gäng spikar 8av större modell) 07.00 dagen innan. Man ska inte kasta sten när man slår i glashus.
Visst man ska inte leva om varje natt men nång gång i bland det tycker jag absolut är okey. Sitta och nästan bara lyssa efter ljud är ju inte klokt!
Om det var 07.00 en vardag så är det väl inget. Värre om det är efter tio på kvällen. Men om man slår in en spik så tycker ifall jag inte det är så stor skillnad vilken tid man gör det.
Men ska man bygga om kan man göra det dagtid.
September 30, 2004
February 4, 2003
Kan ju säga att jag dragit åt smilebanden åt en del inlägg i den här tråden. Ganska roliga vissa må ja säga.
Ontopic:
Mina grannar är trevliga allihopa. Speciellt de som står till norr om mig, de har en liten unge och brukar alltid hälsa. Verkar till och med gått så långt att vi ska dela på trädgårdsredskap (gräsklippare, högtryckstvätt osv.) vilket är ganska bra även för villaägare. Förstår inte vitsen egentligen att man ska ha allt "själv".
Åt andra sidan, söder, så har jag två grannar som jag knappt snackat med (de flyttade in nya förra året, de förra hade jag bra kontakt med). Men de har två snygga döttrar i alla fall, kanske lite unga. Men ändå trevligt att se lite korta kjolar ibland och lite annat när de solar vitala delar om sommrarna =)
Åt öst så har jag en annan familj. Väldigt tystlåten. Normal svensson familj antagligen. Mamma, pappa, dotter, son och hund. Det roliga är att familjen är "så allvarlig" och klipper gräset och liknande på fasta tider. Hårt strikt kontroll på barnen. De cyklar i cykelhjälm osv. Men förra veckan mötte jag dottern på pubben (och hon är 16) och hon var ju rejält dragen kan jag säga. Träffade henne på toa.
En annan rolig sak, totalt off-topic. Igår så såg jag Flanders från Big Brother. Och även Carl-Fredrik och så nån annan "b-kändis" i Halmstad. Ljungberg såg man också på Mcdonalds i Mellbystrand. En kompis (som jobbar på Mcdonalds) fick en special-order från Mr. Ljungberg om en Big Mac burgare UTAN ost (han måste ju tänka på kosten). Vad tror du min kompis gjorde? Glömde "specialordern" och satte på osten ändå. Ljungberg reste sig och gick ut i protest med halva burgaren liggandes. Haha.
/D
April 16, 2004
Finns 8 kåkar på min gata, i 5 av dessa svensson husen bor det kristna (inget ont om dem) men var tredje dag ungefär när man kommer hem från skolan/ska hämta posten/dylikt kommer de fram och tjötar med en, efter 1 minuts babblande försöker de omvända en till att gå med i kyrkan, min ena granne som inte är med i kyrkan ska flytta om 6 veckor och då flyttar ortens pastor in i kåken istället. Börjar likna Knutby detta så man får ju hålla korpgluggarna uppe...men i övrigt är det lugnt.
September 20, 2001
Tobi-Wan kenobi wrote: På andra sidan bor en schysst familj med en jämnårig tjej och en äldre. Med dem utbyter vi tjänster och snackar då och då."
Lite offtopic, men vilka är "vi", och vilka tjänster handlar det om?
Ontopic: Bor på landet, alla mina grannar i stort sätt är från samma släkt (5 familjer) och de är förståss rika med, så för att slippa skatta så mycket ska de bygga 3st vindkraftverk som stör i närheten av vårat hus. Och vindkraft som suger ändå, så onödigt...
March 23, 2004
Bor i hyreshus, säger bara hej till mina grannar, brukar aldrig stå och prata med dem.
Gillar tanten som bor brevid, hon är snäll och så klagar hon aldrig fast man är högljudd mitt i natten.
Bor en tant under mig också. Hon ser jag inte så mycket, men hon har en snäll katt som är tjock.
Sen bor det några andra under mig också, men dom har jag bara träffat ett fåtal gånger så jag kan inte direkt tycka något om dom.
De som bor längst ner gillar jag dock inte. Otrevliga jävlar. Och en jobbig unge som verkar vara lite rubbad. Han brukar stå och skrika och härja ute på gården rätt ofta.
1 Guest(s)