Har du bra grannar?|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Har du bra grannar?
Nicklasson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1131
sp_UserOfflineSmall Offline
921156
July 15, 2005 - 6:00 pm
sp_Permalink sp_Print

hör aldrig mina grannar så dom är bra, dom enda jag inte gillar är dom rakt under, dom går alltid ut å röker utanför trappporten så röken går rakt upp och in i rummet där datorn står

NES_Boy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1308
921163
July 15, 2005 - 6:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Har riktigt trevliga grannar, alla hälsar på alla och det bor ganska många som är ungefär lika gammla som mig här så det finns inte så mycket att klaga på.

cHeNg_Ho
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1122
921256
July 15, 2005 - 9:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Min granne är en 70-årig gubbe som klipper gräset kl. 07.30 VARJE lördagmorgon, och hans fru sjunger opera helatiden.. ](*,)

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1347
921258
July 15, 2005 - 9:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Johan Nicklasson wrote: hör aldrig mina grannar så dom är bra, dom enda jag inte gillar är dom rakt under, dom går alltid ut å röker utanför trappporten så röken går rakt upp och in i rummet där datorn står

? :bgrin:

Fina luftventiler....

mIIIke
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 461
921372
July 16, 2005 - 9:53 am
sp_Permalink sp_Print

Det enda jag stört mig på är under den här veckan, då det är några nyinflyttade i lägenheten ovanför. Jag har fan vaknat varje morgon av att de bankat i väggarna typ kl 8-9. Annars brukar det vara ganska lugnt.

oxiswoofer
Member
Medlem
Forum Posts: 2101
921378
July 16, 2005 - 10:16 am
sp_Permalink sp_Print

jo då, kan spela hög musik utan att nån klagar(bara mina päron)
dock finns det tjuvar här...någon snodde min farmors upphängda underkläder från tvättstugan...

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
921395
July 16, 2005 - 10:48 am
sp_Permalink sp_Print

oxiswoofer wrote: jo då, kan spela hög musik utan att nån klagar(bara mina päron)
dock finns det tjuvar här...någon snodde min farmors upphängda underkläder från tvättstugan...

laugh

squarepusher
Member
Medlem
Forum Posts: 2154
921407
July 16, 2005 - 11:21 am
sp_Permalink sp_Print

Har skitbra grannar, snälla gamla tanter som alltid är trevliga och aldrig klagar när jag spelar musik på hög volym 🙂

Pojo
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
921417
July 16, 2005 - 11:48 am
sp_Permalink sp_Print

SuperNova wrote: Där vi bodde förr var dom riktigt sjysta...

Nu finns det vissa som är cerebral pares! fattar nite varför man ska klaga?

har en granne som precis som jag meckar mycket hemma. Om han knackar in mot kvällskvisten och slår i sista spiken kvart över tio en kväll stör jag mig inte på...
Han stör sig antagligen inte på mig heller.

Sen har vi en annan familj som knackade i väggen när norsan slog i en tavelspik (ni vet 2mm spik som man drar i med en liten puff) bara för att klockan var halv elva. Okey va sen men lite tålamod får man ha.

Värt att nämna är att dom själva slog i ett gäng spikar 8av större modell) 07.00 dagen innan. Man ska inte kasta sten när man slår i glashus.

Visst man ska inte leva om varje natt men nång gång i bland det tycker jag absolut är okey. Sitta och nästan bara lyssa efter ljud är ju inte klokt!

Om det var 07.00 en vardag så är det väl inget. Värre om det är efter tio på kvällen. Men om man slår in en spik så tycker ifall jag inte det är så stor skillnad vilken tid man gör det.
Men ska man bygga om kan man göra det dagtid.

Hedjohn_znark
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 199
921431
July 16, 2005 - 12:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Har trevliga grannar 😀 En gammal tant som inte kan få igång gräsklipparen 😛 ,2st 30-40 åriga men (som bor ihop)
ja och 2 st. pensionärer.. har alltid varit trevliga 😀

Guardian
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 96
921455
July 16, 2005 - 2:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Har väl bra grannar. Är oftast tysta men en gång klagade de för att vi körde för hög musik (Det var faktiskt Luxh och hans fjortismusik som låg bakom det hela på ett LAN) 😀

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
921513
July 16, 2005 - 4:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Kan ju säga att jag dragit åt smilebanden åt en del inlägg i den här tråden. Ganska roliga vissa må ja säga.

Ontopic:

Mina grannar är trevliga allihopa. Speciellt de som står till norr om mig, de har en liten unge och brukar alltid hälsa. Verkar till och med gått så långt att vi ska dela på trädgårdsredskap (gräsklippare, högtryckstvätt osv.) vilket är ganska bra även för villaägare. Förstår inte vitsen egentligen att man ska ha allt "själv".

Åt andra sidan, söder, så har jag två grannar som jag knappt snackat med (de flyttade in nya förra året, de förra hade jag bra kontakt med). Men de har två snygga döttrar i alla fall, kanske lite unga. Men ändå trevligt att se lite korta kjolar ibland och lite annat när de solar vitala delar om sommrarna =)

Åt öst så har jag en annan familj. Väldigt tystlåten. Normal svensson familj antagligen. Mamma, pappa, dotter, son och hund. Det roliga är att familjen är "så allvarlig" och klipper gräset och liknande på fasta tider. Hårt strikt kontroll på barnen. De cyklar i cykelhjälm osv. Men förra veckan mötte jag dottern på pubben (och hon är 16) och hon var ju rejält dragen kan jag säga. Träffade henne på toa.

En annan rolig sak, totalt off-topic. Igår så såg jag Flanders från Big Brother. Och även Carl-Fredrik och så nån annan "b-kändis" i Halmstad. Ljungberg såg man också på Mcdonalds i Mellbystrand. En kompis (som jobbar på Mcdonalds) fick en special-order från Mr. Ljungberg om en Big Mac burgare UTAN ost (han måste ju tänka på kosten). Vad tror du min kompis gjorde? Glömde "specialordern" och satte på osten ändå. Ljungberg reste sig och gick ut i protest med halva burgaren liggandes. Haha.

/D

skinner
Member
Medlem
Forum Posts: 2394
921646
July 16, 2005 - 10:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Har bra grannar förutom en familj. Deras barn kan slita upp våran dörr (bor i radhus) helt plötsligt och sedan springa därifrån, tror dom är mentalt handikappade då dom går på en speciallskola ljust för barn med handikapp.

Wishmaster_coffe
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 88
921720
July 17, 2005 - 9:19 am
sp_Permalink sp_Print

Finns 8 kåkar på min gata, i 5 av dessa svensson husen bor det kristna (inget ont om dem) men var tredje dag ungefär när man kommer hem från skolan/ska hämta posten/dylikt kommer de fram och tjötar med en, efter 1 minuts babblande försöker de omvända en till att gå med i kyrkan, min ena granne som inte är med i kyrkan ska flytta om 6 veckor och då flyttar ortens pastor in i kåken istället. Börjar likna Knutby detta så man får ju hålla korpgluggarna uppe...men i övrigt är det lugnt.

Edvuld
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1898
921801
July 17, 2005 - 12:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Tobi-Wan kenobi wrote: På andra sidan bor en schysst familj med en jämnårig tjej och en äldre. Med dem utbyter vi tjänster och snackar då och då."

Lite offtopic, men vilka är "vi", och vilka tjänster handlar det om?

Ontopic: Bor på landet, alla mina grannar i stort sätt är från samma släkt (5 familjer) och de är förståss rika med, så för att slippa skatta så mycket ska de bygga 3st vindkraftverk som stör i närheten av vårat hus. Och vindkraft som suger ändå, så onödigt...

richardb
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 986
924109
July 21, 2005 - 12:55 am
sp_Permalink sp_Print

Bor i hyreshus, säger bara hej till mina grannar, brukar aldrig stå och prata med dem.

Gillar tanten som bor brevid, hon är snäll och så klagar hon aldrig fast man är högljudd mitt i natten.

Bor en tant under mig också. Hon ser jag inte så mycket, men hon har en snäll katt som är tjock.

Sen bor det några andra under mig också, men dom har jag bara träffat ett fåtal gånger så jag kan inte direkt tycka något om dom.

De som bor längst ner gillar jag dock inte. Otrevliga jävlar. Och en jobbig unge som verkar vara lite rubbad. Han brukar stå och skrika och härja ute på gården rätt ofta.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 149
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL