January 31, 2003
svar på frågan: JA...tur att man har det , trillade av railen förra veckan och landa med ansiktet först. såg stjärnor i många trevlig färger, fick en vacker blåtira plus en massa skallebang. hade man inte haft hjälmen hade man nog haft en saftig hjärnskakning o legat på sjukhus nu, använd hjälm ett råd från mig.
January 28, 2003
jepp, jag införskaffade en hjälm till detta året. Alla fjompar som anser att man inte behöver det i pisten kan ju tänka om. Fast, de åker kanske inte tillräckligt snabbt?
Hade uppehåll från att använda hjälm i typ 3-4år, nu såhär i efterhand fattar jag verkligen inte varför. Efter att ha åkt en vecka med hjälm nu, kan jag icke tänka mig att åka utan. Att den sedan är helt vindtät + har ventilation och sluter tätt om öronen är ju också fett +.
Och att den ser så jäkla bra ut 😉
July 13, 2002
Självklart.
Kör med en lätt freeride hjälm @ rossignol. Sitter grymt skönt och nu är jag så pass van vid den att det känns konstigt att åka utan den.
Kör även med ryggsäck med aluminiumryggplatta+packning för att undvika eventuella ryggskador.
Åka puder är skoj, men inte så skoj att jag riskerar livet mer än nödvändigt... man vet aldrig vart under snön det kan dölja sig en sten.
Det roligaste är ju de som tycker att de "åker så pass bra att de inte behöver hjälm"... om man inte åker på sin gräns så kan man ju lika gärna sitta hemma (om man nu inte har sällskap som bromsar ;)). Någonsin kollat på en skidfilm så ser man att proffsen ramlar rätt fint de också 🙂
2 Guest(s)