October 27, 2001
MULLVADEN wrote: [quote=PaiN]Sen när blev det tillåtet att snacka warez här på forumet?
Vi snackar inte warez... vi snackar om vi har license eller inte.. dessutom så fick jag PM av Iceman som sa att tråden var OK så länge Warez snack hålls borta...
Happ, då var gråzonen borta då.
Men om Iceman säger att det är okej, så är det säkerligen så. 🙂
June 28, 2001
jag är ju som sagt en systemtekniker med rätt att Öla, så jag kör självklart inte med en giltig version av 2K.
en stackars student har inte råd med sådant.
jag minns när jag köpte min första dator, så hade en kompis en sk backupskiva av win98, så vi sa det när vi köpte datorn,(tänkte ju använda den och inst 98 ) och vad låg i min CDspelare när jag fick hem datorn ? jo en win98 skiva med serial !
fan vilken jävla tur att jag fick med den, wares var inte stort då och jag hade ingen användbar OS skiva.
köp en dator och få med OS gratis =)
February 16, 2004
ViU wrote: [quote=Pojo]Laptopen: Betalt licens
stationära: command.com tror jag man får använda utan licens. (p.s men med tillhörande filer så det funkar bättre)
Jag kan nästan sätta pengar på at command.com hör till något som kräver licens.
Alldrig sätt att det står nåt sånt.
April 18, 2003
Naturligtvis kör jag med en i butik ärligt inköpt svensk version av XP pro. Tycker det är tom värre att köra pirat-os än spel, då operativet är nått man använder hela tiden man använder datorn.
Har man råd att köpa en dator har man råd att köpa ett OS, så enkelt är det.
3 Guest(s)