Om ja, berätta gärna på vilket vis..
*Edit*
Ja, man får diskutera politik i denna tråd.
😉
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
October 16, 2003
Mean Machine wrote: [quote=ilg@dd]Om ja, berätta gärna på vilket vis..
*Edit*
😉
Har du på något sätt, rent objektivt, påverkats så illa att du måste ta upp det i varenda förbannade tråd du kommer åt? 🙄
De ska ju höja skatten på snus och ciggaretter. :cy:
February 17, 2004
ilg@dd wrote: Om ja, berätta gärna på vilket vis..
*Edit*
😉
Vad jag har hört så har det ju blivit en markant förbättring på arbetsmarknaden som vi måste se som positivt. Det sägs finnas mycket jobb, dock mest deltidsjobb vilket inte är så bra kanske. Men om vi jämför med sossarnas styre så fanns det ju aldrig jobb (förutom under IT-eran, men det var ju 1 bransch).
Jag har inte sökt jobb på länge så kan inte svara på hur det ser ut idag. Inom mitt område ska det se ganska så ljust ut för tillfället.
Sen har det varit en massa snack om sänkt a-kassa och höjda avgifter, men det är ju konsekvenserna av moderaternas politik.
Bara väntar på att de höjer skatten på sprit med 50% eller mer. HAHAHA vilket ramaskri det skulle bli 😀
/Dani
Mean Machine wrote: [quote=ilg@dd]Om ja, berätta gärna på vilket vis..
*Edit*
😉
Har du på något sätt, rent objektivt, påverkats så illa att du måste ta upp det i varenda förbannade tråd du kommer åt? 🙄
Ja.
Försök hålla dej ontopic nu.. Ett ja eller ett nej kan väl inte vara så svårt?
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
December 17, 2005
Ilg@dd alltså seriöst.. Vad vill du egentligen? Du låter som en sur gubbe som inte kan låta bli att gnälla på den nya regeringen..
Angånde topic så har jag no idea. Men hur länge har dom vart vid makten?
Bjornstrom wrote: Ilg@dd alltså seriöst.. Vad vill du egentligen? Du låter som en sur gubbe som inte kan låta bli att gnälla på den nya regeringen..
Angånde topic så har jag no idea. Men hur länge har dom vart vid makten?
Framgår väl ganska tydligt av topic: "Har du märkt någon förbättring sedan valet?", eller?
Och jo, nog faen är jag väl en sur gubbe alltid, dock anser jag mej nog ha fog för det också.
😉
skiroy wrote: Låt han få gnälla...det är iaf en tråd som kan hållas On Topic va ? 🙄
En del verkar ha svårt med det..
🙄
November 22, 2001
Ok, då drar vi igång igen 🙂
Nej, jag har inte märkt ett dyft.
Det kanske kan bero på att sittande regeringen inte haft mer än 2 månader på sig och inget av deras ideer kommer starta förrän nästa år.
Motfråga, har du märkt någon försämring än?
Denna frågan är egentligen inte relevant än på några månader.
Och egentligen bör vi ta upp det framåt slutet av 2009 / början av 2010.
Men jag hoppas och se framemot avskaffandet av stölden kallad fastighetsskatt och förmögenhetsskatt och förflyttandet av avgifter till de som faktiskt utnyttjar dem.
Att de flyttar skatt från alla till de som faktist äger bilar tycker jag är rätt.
Att de höjer avgiften på a-kassa för att kunna dra bort en del från skatten tycker jag oxå är rätt. Däremot att a-kassa ska vara obligatirkst tycker jag är fel, men de kan ju inte göra som jag vill i allt.
Vi får ju se, men som sagt, än så länge är jag nöjd.
December 3, 2005
Japp! Hela mitt liv vändes uppochner redan dagen efter valet....
Inte märkt någon skillnad och lär väl inte göra det heller. Men tror jag runt slutet av mandatperioden kan ha fördelar av valresultatet.
Faktiskt en rätt dum fråga att ta nu, vad jag vet har dom inte hunnit ändra någonting alls, bara berättat vad dom ska göra.
Btw, nån som har en länk där man kan se vart varje krona per skattad hundring går?
SupahMan wrote: Japp! Hela mitt liv vändes uppochner redan dagen efter valet....
Inte märkt någon skillnad och lär väl inte göra det heller. Men tror jag runt slutet av mandatperioden kan ha fördelar av valresultatet.
Faktiskt en rätt dum fråga att ta nu, vad jag vet har dom inte hunnit ändra någonting alls, bara berättat vad dom ska göra.
Btw, nån som har en länk där man kan se vart varje krona per skattad hundring går?
En liten vink om var skattepengarna tar vägen finner du nästan längst ner på: http://www.skatteverket.se/dow...../13205.pdf
Dock är det för år 2001.
Förvånade att barnbidragen är nästan dubbelt högre än socialbidragen måste jag säga, det trodde jag faktiskt inte.
1 Guest(s)