Har du märkt någon förbättring sedan valet?|Page 5|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Har du märkt någon förbättring sedan valet?
fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
sp_UserOfflineSmall Offline
1107140
January 4, 2007 - 1:31 am
sp_Permalink sp_Print

Återinför den gamla regeln om politik. Alt. Banna ilg@dd för vänsterspam. Det börjar bli smått irriterande att läsa vänsterpropaganda i varenda tråd.

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
1107146
January 4, 2007 - 2:00 am
sp_Permalink sp_Print

fastbullit wrote: Återinför den gamla regeln om politik. Alt. Banna ilg@dd för vänsterspam. Det börjar bli smått irriterande att läsa vänsterpropaganda i varenda tråd.

All animals are equal but some are more equal......

Börjar också tröttna på att gnat att allt blir så dåligt med högern som bestämmer. Man kan ju undra varför så många röstade som dom gjorde när allt var så bra som vissa tycker?!?

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1107162
January 4, 2007 - 6:25 am
sp_Permalink sp_Print

fisken wrote: [quote=fastbullit]Återinför den gamla regeln om politik. Alt. Banna ilg@dd för vänsterspam. Det börjar bli smått irriterande att läsa vänsterpropaganda i varenda tråd.

Börjar också tröttna på att gnat att allt blir så dåligt med högern som bestämmer. Man kan ju undra varför så många röstade som dom gjorde när allt var så bra som vissa tycker?!?

Precis, nu har vi på demokratiskt vis bestämt att vi ska prova höger-regering ett tag. De har ju inte direkt tagit makten med våld.

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
1107166
January 4, 2007 - 6:44 am
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=fisken][quote=fastbullit]Återinför den gamla regeln om politik. Alt. Banna ilg@dd för vänsterspam. Det börjar bli smått irriterande att läsa vänsterpropaganda i varenda tråd.

Precis, nu har vi på demokratiskt vis bestämt att vi ska prova höger-regering ett tag. De har ju inte direkt tagit makten med våld.

Klart vi gjorde, vi tvingade ju alla röda pentionärer att rösta åt höger annars så skulle dom inte få se sin rullator igen... Sen så köpte vi ut sprit åt förstagångs väljarna som var mellan 18 och 20 år. Resten hotade vi helt enkelt med att Göran skulle komma på besök hos dom och käka upp alla deras kakor om inte kan blev utröstad...

:bgrin:

EDIT:
Nu när vi segrat behöver vi inte hemlighålla våra metoder som vi utnyttjade.

Tillvägagångssättet helgar målet....

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1107193
January 4, 2007 - 9:01 am
sp_Permalink sp_Print

kicking_kangaroo wrote: .
/

Och sen ilg@dd, om det hade varit S eller V, eller vad för något rött du håller varmt skulle varit med och höjt skatterna på tobak, hade du njutit lika mycket av att "blåsa" (förlåt, men att tro att du blåser staten för att du köper 5 stockar snus känns lite ehm... låt oss säga underhållande i mina ögon) staten då?

Klart jag skulle "njutit" lika mycket då också, 500:- är alltid 500:-
Vissa av oss i Sverige snyter inte pengar genom näsan.

fastbullit wrote: Återinför den gamla regeln om politik. Alt. Banna ilg@dd för vänsterspam. Det börjar bli smått irriterande att läsa vänsterpropaganda i varenda tråd.

Nu är knappast min tråd att betrakta som en förslagslåda..
Gillar du inte tråden? Läs inte i den då.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1107198
January 4, 2007 - 9:23 am
sp_Permalink sp_Print

Om ilg@dd åker ut för det ligger många högertattare lika illa till.

//Andreas

kicking_kangaroo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 608
1107230
January 4, 2007 - 11:00 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=kicking_kangaroo]Och sen ilg@dd, om det hade varit S eller V, eller vad för något rött du håller varmt skulle varit med och höjt skatterna på tobak, hade du njutit lika mycket av att "blåsa" (förlåt, men att tro att du blåser staten för att du köper 5 stockar snus känns lite ehm... låt oss säga underhållande i mina ögon) staten då?

Nej då, det vet jag också. Jag menar inte att det är fel att du gör det, för att spara pengar. Men att tro att du blåser staten är ju lite fel, för vi inköpstillfället så var det billigare än nu. Det är det enda som skiljer.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1107234
January 4, 2007 - 11:04 am
sp_Permalink sp_Print

kicking_kangaroo wrote: [quote=ilg@dd][quote=kicking_kangaroo]Och sen ilg@dd, om det hade varit S eller V, eller vad för något rött du håller varmt skulle varit med och höjt skatterna på tobak, hade du njutit lika mycket av att "blåsa" (förlåt, men att tro att du blåser staten för att du köper 5 stockar snus känns lite ehm... låt oss säga underhållande i mina ögon) staten då?

Nej då, det vet jag också. Jag menar inte att det är fel att du gör det, för att spara pengar. Men att tro att du blåser staten är ju lite fel, för vi inköpstillfället så var det billigare än nu. Det är det enda som skiljer.

Dom 500:- är vad staten skulle fått extra om jag väntat med inköpet.. Det är alltså den extraskatten dom lagt på nu.. Vilket innebär att jag betalt 500:- mindre i tobaksskatt vid ett köptillfälle.
Vad lär ni er i skolan idag?

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
1107236
January 4, 2007 - 11:11 am
sp_Permalink sp_Print

Förbättring:
Jag har gått ner 3kg sedan alliansen tog makten

Försämring:
Jag läste om kollektivtrafikens höjning och anar att detta var avgörande faktor för huruvida jag skulle bli sjuk eller inte.

Hulto
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1662
1107253
January 4, 2007 - 12:12 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Klart jag skulle "njutit" lika mycket då också, 500:- är alltid 500:-

Så du ogillar också skatter? Jag tror jag har lösningen på ditt problem 😉

Jag förstår verkligen inte varför det blir så stor grej när du får betala en tia extra varje gång du köper snus när höginkomsttagare som jobbat hårt för sina pengar ska betala så jävla mycket mer varje månad.

Höginkomsttagare kostar ingenting, tvärtom, de bidrar mer än de tar (om de är normalt sjuka osv). Om de redan bidrar mer än de tar, varför ska de då procentuellt betala mer skatt än personer som tjänar mindre?

Jag förstår verkligen inte vad som skulle vara vettigt med att det ska vara jättelåg skatt på tobak men att pengar man jobbat sig till ska skattas extremt mycket.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1107264
January 4, 2007 - 12:50 pm
sp_Permalink sp_Print

hULt0 wrote: [quote=ilg@dd]Klart jag skulle "njutit" lika mycket då också, 500:- är alltid 500:-

Så du ogillar också skatter? Jag tror jag har lösningen på ditt problem 😉

Knappast med hjälp av alliansen iaf..
Före valet utlovades från högerhåll skattesänkningar, men vad gör man?
Man rivstartar med skattehöjjningar.. Snus 100%, cigg/röktobak 50%, bensinskatten utlovades sänkas med från KD's håll upp till 1,20:-/liter, och av M med 15 öre/litern.. Sanningen blev en höjning med 9 öre/liter.
Det ska bli intressant att se hur alliansen gör med alkoholskatten, FP och M var ju före valet väldigt "gåpåiga" angående en sänkning av denna skatt. Har personligen inget större intresse av priset på sprit, eftersom jag inte nyttjar det speciellt ofta.

kicking_kangaroo
Kommer du hit ofta?
Medlem
1107274
January 4, 2007 - 1:08 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=kicking_kangaroo][quote=ilg@dd][quote=kicking_kangaroo]Och sen ilg@dd, om det hade varit S eller V, eller vad för något rött du håller varmt skulle varit med och höjt skatterna på tobak, hade du njutit lika mycket av att "blåsa" (förlåt, men att tro att du blåser staten för att du köper 5 stockar snus känns lite ehm... låt oss säga underhållande i mina ögon) staten då?

Dom 500:- är vad staten skulle fått extra om jag väntat med inköpet.. Det är alltså den extraskatten dom lagt på nu.. Vilket innebär att jag betalt 500:- mindre i tobaksskatt vid ett köptillfälle.

Bland annat logik, något som du verkar sakna i detta fall. För det är ju inte helt okänt att om vänsterblocket styr så är det rätt höga skatter (är det även nu, men aja) och det verkar ju du stödja då. Men sen när skatten kommer på en lyxvara (något som snus mycket väl är) så börjar du protestera som en femåring som inte får sitt godis på lördagseftermiddagen. Tycker bara att det är lite roligt att, när det väl går ut över dig så blir det genast inte lika roligt.

Känner många som röker och snusar, dom bara accepterar kostnaden och går vidare med sina liv. Något som du också borde göra.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1107278
January 4, 2007 - 1:15 pm
sp_Permalink sp_Print

kicking_kangaroo wrote: [quote=ilg@dd][quote=kicking_kangaroo][quote=ilg@dd][quote=kicking_kangaroo]Och sen ilg@dd, om det hade varit S eller V, eller vad för något rött du håller varmt skulle varit med och höjt skatterna på tobak, hade du njutit lika mycket av att "blåsa" (förlåt, men att tro att du blåser staten för att du köper 5 stockar snus känns lite ehm... låt oss säga underhållande i mina ögon) staten då?

Bland annat logik, något som du verkar sakna i detta fall. För det är ju inte helt okänt att om vänsterblocket styr så är det rätt höga skatter (är det även nu, men aja) och det verkar ju du stödja då. Men sen när skatten kommer på en lyxvara (något som snus mycket väl är) så börjar du protestera som en femåring som inte får sitt godis på lördagseftermiddagen. Tycker bara att det är lite roligt att, när det väl går ut över dig så blir det genast inte lika roligt.

Känner många som röker och snusar, dom bara accepterar kostnaden och går vidare med sina liv. Något som du också borde göra.

Tjusig logik.. Snus lyxvara..
Säg mej, var hittar du de sänkta skatterna? Hur mycket extra får du kvar i börsen numera efter dessa höjningar jag hänvisat till?
För det var väl så man sade före valet..
Tilläggas bör väl att det finns ca: 1 miljon snusare, så jag är nog knappast ensam som knyter näven i fickan och förbannar dom som röstade fram alliansen..

kicking_kangaroo
Kommer du hit ofta?
Medlem
1107285
January 4, 2007 - 1:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Snus är en lyxvara. Du behöver inte snus för att kunna leva. Varför skulle inte snus vara en lyxvara?

Ta det lite lungt, vänta ett eller två år. Jag har aldrig trott att alla förhoppningsvis sänkta skatter och den där slanten extra i plånboken skulle komma direkt, och det borde väl du också kunna förstå?

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1107287
January 4, 2007 - 1:32 pm
sp_Permalink sp_Print

kicking_kangaroo wrote: Snus är en lyxvara. Du behöver inte snus för att kunna leva. Varför skulle inte snus vara en lyxvara?

Ta det lite lungt, vänta ett eller två år. Jag har aldrig trott att alla förhoppningsvis sänkta skatter och den där slanten extra i plånboken skulle komma direkt, och det borde väl du också kunna förstå?

Och som topic på tråden står det??
Din skollogik känns lustigare för varje inlägg du gör..
Så allt man egentligen kan leva utan, är att betrakta som "lyxvaror" då?
Jag är glad att du inte sitter som finansminister grabben.
😀

Appropå snus, så finns det ju andra aspekter att ta i beaktning:
http://www.expressen.se/index......p?a=818184

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
1107292
January 4, 2007 - 1:41 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=kicking_kangaroo]Snus är en lyxvara. Du behöver inte snus för att kunna leva. Varför skulle inte snus vara en lyxvara?

😀

http://www.expressen.se/index.jsp?a=818184

Som vanligt ska du börja dra upp att han är yngre och går i skolan så fort någon säger emot dig. Inse att det är löjligt och du gör det bara för att försöka nedvärdera hans åsikter och tankar bara för han är yngre.

Snus kan alla leva utan, men visst alla vill inte det. Betala och var nöjd därefter också.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1107296
January 4, 2007 - 1:55 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: [quote=ilg@dd][quote=kicking_kangaroo]Snus är en lyxvara. Du behöver inte snus för att kunna leva. Varför skulle inte snus vara en lyxvara?

😀

Som vanligt ska du börja dra upp att han är yngre och går i skolan så fort någon säger emot dig. Inse att det är löjligt och du gör det bara för att försöka nedvärdera hans åsikter och tankar bara för han är yngre.
.

Så du anser också snus vara en lyxvara?
Jag argumenterar inte emot honom p.g.a hans ålder, mer p.g.a hans och numera även din åsikt att snus skulle vara en lyxvara.
Han påstod ju själv att han lärt sej tänka logiskt på skolan, varav jag drar slutsatsen att han fortfarande går i skola.
Håll dej till topic förresten.

kicking_kangaroo
Kommer du hit ofta?
Medlem
1107304
January 4, 2007 - 2:13 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=kicking_kangaroo]Snus är en lyxvara. Du behöver inte snus för att kunna leva. Varför skulle inte snus vara en lyxvara?

😀

Vad är det som är så lustigt? Jag har sagt att en förbättring är att det har blivit dyrare med snus och tobak. Däremot har jag inte sagt att skattesänkningar och sånt kommit än. Lär dig att skilja på vad jag skriver och vad du vill tro att jag har skrivit.

Nej, inte allt man kan leva utan, men allt man kan leva utan men fortfarande ha ett värdigt liv. Alltså en bostad, möbler, mat. Att ha så att man klarar sig värdigt där man bor. Men framför allt något som egentligen inte gör någon nytta, utan bara kostar samhället pengar, som cigaretter och snus.

Och ja, jag går i skolan. Vad rent ut sagt FAN har det med saken att göra? Har inte jag rätt till en uppfattning om hur saker ligger till? Har inte jag rätt till en åsikt för det? Men jag kan säga en sak, det är inte många som har en åsikt om mycket, märks mycket väl i skolan, det vet jag. Det är relativt ovanligt att någon är intresserad av politik i min ålder.

E: Det som stod på Expressen-länken kunde dom gjort med vilken sak som helst, bara han haft den på eller i munnen. Så det är väl knappast något att tacka snuset för.

ilg@dd wrote: Jag argumenterar inte emot honom p.g.a hans ålder, mer p.g.a hans och numera även din åsikt att snus skulle vara en lyxvara.
Han påstod ju själv att han lärt sej tänka logiskt på skolan, varav jag drar slutsatsen att han fortfarande går i skola.

Nej, men mycket av det du sade var att på grund av min ålder så visste jag inte tillräckligt för att diskutera detta. Jag skrev att jag lärde mig att tänka logiskt i skolan, vilket egentligen inte stämmer, för att tänka logiskt lär man sig och gör man överallt. Men det som jag skrev var att det kändes väldigt ologiskt att blåsa staten om man har som ideologi att staten ska ta hand om en större del av den inkomst man får.

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1107312
January 4, 2007 - 2:40 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Så du anser också snus vara en lyxvara?
Jag argumenterar inte emot honom p.g.a hans ålder, mer p.g.a hans och numera även din åsikt att snus skulle vara en lyxvara.

Snus är definitivt en lyxvara. Det gör ingen som helst nytta förutom att det är gott och det kostar massa pengar.

Jag har iaf fått skattesänkning som du frågade om. Ser fram emot att få ut mer av min min lön den 25:e.

Även om en del av de pengarna går för att täcka höjda avgifter så tycker jag att det är bättre att betala för saker man faktiskt utnyttjar.

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
1107316
January 4, 2007 - 2:57 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=macrus][quote=ilg@dd][quote=kicking_kangaroo]Snus är en lyxvara. Du behöver inte snus för att kunna leva. Varför skulle inte snus vara en lyxvara?

😀

.

Så du anser också snus vara en lyxvara?

Ja jag kan nog faktiskt anse att snus är lite av en lyxvara. Det gör du säkert inte men du ska alltid hålla på att påpeka om någon är yngre när någon är emot dig och försöka nedvärdera hans åsikter.

Haha, ja håll dig till topic själv då. Du går ju OT oavsett vad det handlar om med din vänsterpropaganda.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 18
Currently Browsing this Page:
5 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL