December 24, 2004
ilg@dd wrote: [quote=hULt0][quote=ilg@dd]En till minister på väg ut??
http://expressen.se/index.jsp?a=822202
Det hoppas jag verkligen inte, Carl Bildt sköter sitt jobb bra och bör därför ha kvar det.
Det råder som kanske bekant lite olika meningar om detta..
Alltså, Bildt, ja lille Calle, han har JOBBAT i styrelsen i flera år där, och han kan inte ta ut sin "lön"? Snälla vet du inget om hur det ligger till så dra inte upp dum vänsterpropaganda. Jag röstade blått men jag skulle inte dra upp intervjuer som är patetiska gentemot rött ändå.
HarpaE wrote: [quote=ilg@dd][quote=hULt0][quote=ilg@dd]En till minister på väg ut??
http://expressen.se/index.jsp?a=822202
Det hoppas jag verkligen inte, Carl Bildt sköter sitt jobb bra och bör därför ha kvar det.
Det råder som kanske bekant lite olika meningar om detta..
Alltså, Bildt, ja lille Calle, han har JOBBAT i styrelsen i flera år där, och han kan inte ta ut sin "lön"? Snälla vet du inget om hur det ligger till så dra inte upp dum vänsterpropaganda. Jag röstade blått men jag skulle inte dra upp intervjuer som är patetiska gentemot rött ändå.
Konstigt att överåklagare Wan der Kwast intresserat sej för detta, ifall det nu bara handlar om lön..
Men om du läser på lite så kanske du upptäcker att det är inlösta optioner det handlar om, inte lön...
KU har för övrigt också börjat intresserat sej för fallet..
Vänsterpropaganda??
Är det något specifikt "vänster" när folk reagerar på eventuella mut/korruptionsfall?
Du har inte reflekterat över att gröthalsen kan uppfattas sitta på två stolar?
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 7, 2001
aa32 wrote: Har märkt en klar förbättring, vi har nu en borgerlig regering, förrut hade vi en inkompetent skandal sosse regering som är direkt ansvarig för massor av svenska medborgares död under tsunami katastrofen pga av total inkompetens.
I övrigt är tråden larv, låt borgarna sitta i minst tre mandat perioder precis som sossarna innan ni dömer.
Vem fan bryr sig om svenska medborgare?
Tänk på thailändarna.
Stör mig på rubrikerna i t.ex. tidningar... EXTRA! 1 svensk skadad i ukraina! och sen i underrubrik "1 Svensk blev skadad i en tågolycka. Totalt dog 225 personer."
Visst detta förvarar inte regeringens agerande men dom dödade knappast någon.
October 18, 2006
Det är mycket som blivit bättre sedan valet:
- Allt vänsterpack har äntligen fått inse att sötebrödsdagarna är slut och att syltburkarna stängts
- Det kommer att löna sej att jobba och göra rätt för sej
- Skatten sänks
- Vi har en skolminister som redan framfört ett antal mycket vettiga förslag
- Inga miljöpartister i regeringsställning
- Vi har fåttt en regering som har full sysselsättning som mål och inte 4% öppen arbetslöshet som den tidigare regeringns mål var
Och allt detta på bara drygt 100 dagar, tänk så mycket som blivit bättre innan mandatperioden är slut.
August 7, 2001
Josey Wales wrote: Det är mycket som blivit bättre sedan valet:
- Allt vänsterpack har äntligen fått inse att sötebrödsdagarna är slut och att syltburkarna stängts
- Skatten sänks
- Vi har fåttt en regering som har full sysselsättning som mål och inte 4% öppen arbetslöshet som den tidigare regeringns mål varOch allt detta på bara drygt 100 dagar, tänk så mycket som blivit bättre innan mandatperioden är slut.
- Vi har en skolminister som missgynnar dom svaga
- Jag kommer få så lite pengar nu när jag jobbar så jag knappt har råd att äta.
- Skatten sänks? Vafan arbetsgivaravgiften höjs. Det är just den som gör det svårt för företagare.
December 17, 2005
- Skatten sänks
- Vi har fåttt en regering som har full sysselsättning som mål och inte 4% öppen arbetslöshet som den tidigare regeringns mål varOch allt detta på bara drygt 100 dagar, tänk så mycket som blivit bättre innan mandatperioden är slut.
Säger bara AMEN! 😀
October 18, 2006
dree wrote:
- Vi har en skolminister som missgynnar dom svaga
- Skatten sänks? Vafan arbetsgivaravgiften höjs. Det är just den som gör det svårt för företagare.
På vilket sätt missgynnar det de svaga att det äntligen blir tillåtet att flytta på de som mobbar istället för som tidigare, att flytta på den som mobbats?
Hur kan du rimligen få mindre pengar när du jobbar nu efter nyår?
Om du menar att avdragsrätten för avgiften till de intresseorganisationer som kallas fackförbund försvinner så är det helt valfritt att vara med i sådana.
För övrigt så täcker skattesänkningen mer än väl höjningen av a-kassan (som till största delen fortfarande är skattefinansierad).
Jag är inte företagare och naturligtvis ser jag till vad som är bäst för mej personligen, jag har dock inte tidigare hört något om att arbetsgivaravgiften skall höjas vid nyår. Det låter intressant så om du har en källa till det så är jag intresserad av att ta del av den informationen
November 27, 2003
Onödigt med ord som pack och andra nedsättande termer. Jag börjar ledsna på politiken här inne eftersom det hela tiden ska tas till termer med nedvärderande hållning. Håll en högre ribba, det gäller båda sidor av debatten, annars lägger vi locket på.
EDIT:
Jag pekar inte någon, det känns bara som att jag äntligen nått gränsen där det känns nog.
//Andreas
January 7, 2006
dree wrote: - Vi har en skolminister som missgynnar dom svaga
På vilket sätt missgynnas svaga av skolministerns åsikter?
Att få betyg tidigare och att man ska flytta mobbare istället för den som mobbas är självklarheter. Att det blir jobbigt för den som mobbats om man flyttar en mobbare är ju ganska naturligt, och därför tvivlar jag på att det skulle fungera i praktiken. Men att skolor ska ha möjligheten är jättebra!
- Skatten sänks
- Upplysningsvis så består större delen av "vänsterpacket" av arbetare, dom som arbetar åt företagen. Det finns heller inget som påvisar att det skulle vara vänsterfolk som utgör majoriteten av bidragstagarna. Inget "vänsterpack" = Inga arbetare, simple as that.
- Det har det väl alltid gjort.
- Ja, en smula för vissa grupper i samhället, och då på bekostnad av de mindre bemedlade.
- Det har jag inte noterat, men det kan nog vara så.
- Eftersom MP varit allierade med SAP/V senaste mandatperioderna, så kan jag inte förstå varför du öht nämner detta.
- Var och en med en smula allmänbildning vet att 0% arbetslöshet inte bara är en utopi, det är ej heller bra för samhället rent ekonomiskt att ha 0% arbetslöshet. För att inte tala om företagens åsikter om detta, mindre arbetslösa, färra att välja vid anställning, vilket på sikt innebär en försämring av kompetensen hos företagen.
Tänk så mycket sämre det kommer bli för de svaga i samhället efter en hel mandatperiod..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
June 8, 2001
Richest 2% own more than half the world - study
http://archive.gulfnews.com/ar.....87450.html
Låt oss ge de rika knösarna mer.
Du får mer sanning ur George Carlin än då får någon politiker:
http://vids.myspace.com/index......=935607276
Bend over to your corporate masters. Feed the wealthy. Let's bring back the days of slavelabour.
August 7, 2001
Josey Wales wrote:
På vilket sätt missgynnar det de svaga att det äntligen blir tillåtet att flytta på de som mobbar istället för som tidigare, att flytta på den som mobbats?
Nu vet jag inte vart logiken tog vägen men jag kan svara på din fråga ändå.
Det har alltid varit så att man ska flytta på mobbarna. Han sätter en regel som redan finns.
Där problemet ligger är skolornas heder och arbetsättet.
I många skolor ses ofta den mobbade som problembarnet pga att det är han som hörs.
Josey Wales wrote: Hur kan du rimligen få mindre pengar när du jobbar nu efter nyår?
Om du menar att avdragsrätten för avgiften till de intresseorganisationer som kallas fackförbund försvinner så är det helt valfritt att vara med i sådana.
För övrigt så täcker skattesänkningen mer än väl höjningen av a-kassan (som till största delen fortfarande är skattefinansierad).
Att jobba deltid och stämpla kommer inte blir billigt.
Men nu iofs ska jag börja som yrkeslärling och få ännu mindre pengar.
Borgarna har inte gillat marknadsmässiga åtgärder.
Josey Wales wrote: Jag är inte företagare och naturligtvis ser jag till vad som är bäst för mej personligen, jag har dock inte tidigare hört något om att arbetsgivaravgiften skall höjas vid nyår. Det låter intressant så om du har en källa till det så är jag intresserad av att ta del av den informationen
Borgarna vann till stor del valet pga att företag har svårt att anställa folk och att det är lite jobb.
November 27, 2003
Återblick:
http://www.svd.se/dynamiskt/in.....392470.asp
//Andreas
Nu börjar det synas resultat, fast kanske inte till det bättre:
"Fler och fler väljer att hoppa av a-kassan. Kommunaltjänstemannaförbundet SKTF har tappat närmare 1.200 medlemmar i a-kassan bara under de två första veckorna i år.
Normalt under de senaste åren har 1.500–2.000 lämnat a-kassan årligen, skriver SKTF-tidningen."
October 18, 2006
Ett förtydligande:
När jag använde ordet pack så menade jag inte vänstersympatisörer i allmänhet utan snarare den maktklick som levt gott på jobb inom "rörelsen".
Det var en klumpig formulering och jag kan förstå att det missförstods.
Däremot hävdar jag fortfarande att Sverieg är på mer rätt väg nu än vad vu varit på åtminstoen 20 år.
June 17, 2006
Josey Wales wrote: Ett förtydligande:
När jag använde ordet pack så menade jag inte vänstersympatisörer i allmänhet utan snarare den maktklick som levt gott på jobb inom "rörelsen".
Det var en klumpig formulering och jag kan förstå att det missförstods.Däremot hävdar jag fortfarande att Sverieg är på mer rätt väg nu än vad vu varit på åtminstoen 20 år.
Fel, vi har bara börjat spurta ifatt de andra länderna som har kommit längre på vägen med att vända allt vad balans heter här på jordklotet käpprätt åt skogen.
December 31, 2001
Adam wrote: [quote=Death On Wings]Har bara kännt av en ökning av min avgift till mitt fack det är väll allt än så länge.
Så inget positivt. Förväntade mig inte något av en sådan regering.
Dom åker efter deras period det är jag nästan 100 på.
Har du inte fått högre lön då?
Inte fått någon lön detta år än så det vet jag inte.
Högre lön vet jag inte om jag får men kanske lägre skatt
4 Guest(s)