October 10, 2004
dreamweaver wrote: Varför äter man just som tröst? Aldrig fattat det. Är det för att man vill falla in i ett välkänt möster som andra haft för att på så sätt bekräfta för sig själv att man är lika ledsen som alla andra tröstätare? Ungefär som personer som skär sig? De skär sig ofta inte för att det släpper på ångest direkt, utan indirekt för att de identifierar sig med andra deppare som skär sig. Nån som fattar vad jag vill säga? 😛 Skit samma...
När jag deppar till så är det iaf snarare tvärtom. Då äter jag ingenting. 😕
word.
När jag deppar, är orolig eller liknande kan jag inte äta.
Har gått lite förlångt har jag märkt dock, eftesrom det har gett mig rejäla ätstörningar och kan inte väga mycket mer än 40kg.
January 12, 2004
NauSea wrote: [quote=dreamweaver]Varför äter man just som tröst? Aldrig fattat det. Är det för att man vill falla in i ett välkänt möster som andra haft för att på så sätt bekräfta för sig själv att man är lika ledsen som alla andra tröstätare? Ungefär som personer som skär sig? De skär sig ofta inte för att det släpper på ångest direkt, utan indirekt för att de identifierar sig med andra deppare som skär sig. Nån som fattar vad jag vill säga? 😛 Skit samma...
När jag deppar till så är det iaf snarare tvärtom. Då äter jag ingenting. 😕
word.
När jag deppar, är orolig eller liknande kan jag inte äta.
Har gått lite förlångt har jag märkt dock, eftesrom det har gett mig rejäla ätstörningar och kan inte väga mycket mer än 40kg.
Det kan lika gärna gå åt båda hållen.
Men att äta är en av de mest grundläggande behöven vi har, kolla tex på barn, dom går igenom den perioden (vet inte vad den heter) där dom stoppar allt i munnen och blir glada (enkelt uttryckt).
Man kan även utveckla bulimi när man tröstäter.
August 15, 2005
När jag är deppig så brukar jag bara deppa. Och äter gör jag hela tiden så jag kan inte veta om jag har tröstätit någon gång. Har dock inte ätit pågrund av att jag är ledsen. Och när jag är ledsen så är det skönt med en promenad eller en lång god natts sömn. Eller att städa rummet, för när det är klart så känns det jätte skönt. 😛
2 Guest(s)