May 8, 2001
Lekte lite med en cykel så att hela framgaffeln lossnade = Ansiktet rakt ner i asfalten... Kändes lite löjligt att åka ambulans men mitt transportmedel var ju inte funktionsdugligt samt att jag blödde som en gris så jag ville inte ta en taxi. Blev 18 stygn i ansiktet.
Desktop: Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II 955 BE | 8GB PC6400 | Samsung 1TB + 500GB | Powercolor HD3870
3DMark 2006: 11932 3DMark Vantage: P5137
Laptop: Macbook Pro 2012 | 8GB | Samsung 830 128GB SSD
HTPC: Mac Mini | 3GB | 500GB
March 27, 2003
Jodå. Trillade på far mins jobb för ca 10 år sedan och slog upp hakan... Gick väl i åk 3 eller nått. Tuppade av och vaknade av att de bar mig mot utgången på bor. Ambulans direkt till Jkpg och ~100 stygn, ett par febertoppar på 42 grader och en ordentlig infektion två veckor senare fick jag åka hem.
Näe, aldrig behövt det..Har åkt taxi till sjukan nån gång när jag hade problem med galstensanfall, men oftast åkte jag dit i egen bil..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 10, 2003
När jag var barn (lääänge sedan). Ganska fort i risig volvo till varbergs sjukhus.
Sedan ännu fortare till halmstad i ambulans.
Visade sig som tur var att det var falsk krupp. Men ändå obehagligt att
inte kunna andas ordentligt.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
November 23, 2001
beta wrote: Jag går aldrig sönder. Har inte ens brutit ett enda ben i kroppen. 8)
Same same.
EDIT: Nu när jag tänker på det så har jag åkt med i ambulans i det militära, men inte för att jag var skadad utan för en övningsutryckning för sjukvårdarna 😀 Då fick jag åka till fältsjukhus i dom där hängmatts-bårarna, ganska bekvämt faktiskt.
February 7, 2006
1 gång, en liten jävla äckelungen kapade mig med cykeln, alltså vi låg jämsides o sen bestämde han sig för att cykla rakt över vägen, och alltså kapa mig, hann inte bromsa, flööög av cykeln typ 6 meter bröt båda handlederna... men fick inte en enda skrubbsår.
ställde mig upp, bad några som satt på en terass om hjälp, sen däcka jag nästan, hade svårt att orientera mig iallafall, med vad som var upp o ner, osv.
fick åka ambulans o fick gipsas.
edit; ni som säger ni aldrig går sönder, fy faaan va ni kommer skrika som grisar när ni väl gör det då, eftersom ni inte varit med om nåt annat innan.
cybercola wrote:
edit; ni som säger ni aldrig går sönder, fy faaan va ni kommer skrika som grisar när ni väl gör det då, eftersom ni inte varit med om nåt annat innan.
Det betvivlar jag starkt..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
1 Guest(s)